Przejdź do

Google AdSense – co to jest i jak na tym zarobić?

Strona główna > Czytelnia > SEM > Google AdSense – co to jest i jak na tym zarobić?

Internet jest dziś kopalnią wiedzy, a także źródłem angażujących i wartościowych treści. Właściciel strony internetowej lub innych kanałów komunikacji może liczyć na sięgające milionów użytkowników grono odbiorców. Za pracę włożoną w content publikowany na stronach www czy na YouTube twórcom zdecydowanie należy się gratyfikacja finansowa, a do tego służą między innymi reklamy kontekstowe. Wśród wielu formatów reklam i dostępnych usług do najpopularniejszych zalicza się Google AdSense. Co to takiego?

Z pewnością przeglądając internet zwracasz uwagę na regularne wyświetlanie reklam Google. Za nie odpowiada właśnie program Google AdSense. Jeśli prowadzisz popularną stronę internetową lub bloga, usługa powinna Ci umożliwić solidne zarabianie na reklamach. Sprawdź, jak to działa!

Czym jest Google AdSense?

Usługa Google AdSense to serwis reklamowy proponowany przez Google, za pośrednictwem którego internauci mogą umieszczać na własnej stronie reklamy kontekstowe. Treści reklamowe udostępniane w ramach programu Google AdSense to między innymi reklamy tekstowe, banery oraz reklamy wideo. W reklamach Google AdSense wyświetla się treść dopasowana do profilu odbiorcy, a więc są to automatyczne reklamy.

Zakładając konto AdSense i umieszczając reklamy na swojej stronie internetowej, możesz liczyć na zarobki wynikające z opracowanego przez Google algorytmu. To jeden z dobrych sposobów na skapitalizowanie swojej działalności w internecie.

Jak działają reklamy AdSense i jak pozwalają zarabiać właścicielom witryn internetowych?

Założenie konta AdSense przez właściciela strony internetowej umożliwia udział w programie AdSense, a tym samym prowadzi do wyświetlania reklam. Zgodnie z zasadami programu AdSense wynagradzane jest każde kliknięcie odbiorcy w reklamę. Do właścicieli stron internetowych za każdym razem gdy tak się stanie trafia określona kwota.

W tym kontekście zaletą programu AdSense jest dopasowanie treści reklamowych do profilu odwiedzającego stronę internauty, co zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia w wyświetlane reklamy. Część wynagrodzenia trafia oczywiście do Google, jednak te dochodowe reklamy pozwalają na zarabianie całkiem pokaźnych sum w ramach programu AdSense.

Kto może zarabiać za pośrednictwem reklam AdSense?

Dla właścicieli witryn internetowych zarabianie na reklamach AdSense jest bardzo kuszącą perspektywą, ale regulamin dokładnie określa, kto może zarabiać w ten sposób. Sprawdź, czy masz szansę stać się beneficjentem programu, publikując reklamy AdSense na swoich stronach.

Kto może zarabiać za sprawą wyświetlania reklam AdSense:

·         Jakościowe strony internetowe – umożliwiają najwyższe zarobki AdSense, ponieważ pojawiają się na nich najbardziej dochodowe reklamy.

·         Właściciele blogów – pod warunkiem że przyciągają wystarczającą liczbę czytelników.

·         Strony niezawierające nieodpowiednich treści – na przykład niezgodne z prawem, naruszające prawo autorskie, obraźliwe, zawierające szkodliwe oprogramowanie.

·         Strony chroniące prywatność użytkowników – wydawca na Google AdSense musi przestrzegać zasad polityki prywatności i informować odbiorców o zbieranych danych.

Ponadto na stronach internetowych korzystających z Google AdSense nie mogą znajdować się puste podstrony, zduplikowany content lub oprogramowanie do identyfikacji użytkowników, które nie jest zgodne z obecnym prawem Unii Europejskiej.

Dlaczego warto wykorzystać reklamy Google AdSense?

Chociaż internetowi wydawcy mają dość szeroki wybór, jeśli chodzi o zarabianie na swojej twórczości, program AdSense ma kilka bardzo ważnych zalet, dlatego stanowi bardzo popularny wybór. Sprawdź, na co możesz liczyć, zakładając konto Google AdSense.

Program AdSense – najważniejsze zalety:

·         Intuicyjna i łatwa obsługa AdSense, niewymagająca specjalistycznej wiedzy

·         Szeroka sieć reklamowa, dzięki czemu reklamy mogą być wyświetlane na wielu stronach należących do wydawcy

·         Wygodny sposób na monetyzację treści za sprawą reklam trafiających do potencjalnych klientów

·         Każda witryna internetowa należąca do wydawcy może być obsługiwana z jednego konta

·         Prosta konfiguracja AdSense, polegająca na dodaniu kodu do pliku motywu strony, czego zazwyczaj nie oferują klasyczne programy partnerskie

·         Rozbudowane forum pomocy technicznej dzięki dużej liczbie użytkowników AdSense

·         Brak problemów z wypłatą zarobionych środków w oparciu o czytelny regulamin Adsense, czego nie może zaoferować zazwyczaj mniej popularna platforma reklamowa

Ile można zarobić w ramach usługi AdSense?

Wiedząc, jak działa AdSense, prawdopodobnie zastanawiasz się, jak wiele możesz zrobić poprzez wyświetlanie reklam kontekstowych pochodzących z tej platformy. Odpowiedź jak zwykle brzmi: To zależy! Zacznijmy od czynników, które bezpośrednio wpłyną na wysokość Twoich dochodów.

Co determinuje wysokość zarobków na AdSense:

·         Ogólny wygląd witryny – ten czynnik może wydawać się niejasny, ale o wszystkim decydują algorytmy Google oceniające strony internetowe i uznające je za jakościowe, podobnie jak ma to miejsce w przypadku pozycji zajmowanych w wyszukiwarce.

·         Popularność strony – więcej użytkowników to oczywiście więcej potencjalnych klientów dla reklamodawców. Liczba odwiedzin zależy od jakości strony, jej promocji, i zawartego na niej contentu.

·         Wartościowe treści – nie jest tajemnicą, że Google oceniając witryny internetowe szczególnie zwraca uwagę na treści strony. Nie chodzi wyłącznie o tekst. Warto wzbogacać swój content wysokiej jakości materiałami wideo i zdjęciami. Treść musi być unikalna, a uzyskane informacje użyteczne dla odbiorców.

·         Słowa kluczowe – odpowiednie frazy, pasujące do tematyki strony, siłą rzeczy sprowadzają na nią użytkowników, a z punktu widzenia reklamodawcy, sprawiają, że umieszczanie reklam w tym miejscu staje się jeszcze bardziej opłacalne.

Trudno nie zauważyć analogii, wedle której optymalizacja witryny pod Google AdSense ma bardzo wiele wspólnego z SEO.

Biorąc pod uwagę ogromną wydajność AdSense, Google płaci wydawcom dość atrakcyjne stawki. Jeśli chodzi o przychody od reklamodawców dotyczące wyświetlania reklam, wydawcy przypada 68%. W przypadku przychodów pobieranych dla wyszukiwania, wydawcy przypada 51% z nich. Warto zaznaczyć, że założenie i prowadzenie konta AdSense jest w pełni darmowe.

Stawki za daną reklamę na naszej witrynie są bardzo zróżnicowane, ale przedstawiając skalę zarobków, można przyjąć, że przy kilkudziesięciu tysiącach wyświetleń miesięcznie zarobek powinien wynieść przynajmniej kilka tysięcy złotych.

Jak zacząć zarabiać na Google AdSense?

Rozpoczęcie przygody z AdSense jest bardzo proste. Wystarczy zarejestrować się na stronie programu i poczekać na aktywację konta. Kolejnym zadaniem jest wklejenie kawałka kodu w źródła swojej strony internetowej. Niezbędnym warunkiem będzie oczywiście posiadanie konta gmail. Później czeka Cię jedynie prosta konfiguracja, dotycząca na przykład liczby reklam i możesz już zacząć zarabiać na swoich stronach. W sekcji pomocy Google AdSense znajdziesz odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania.

Jak wypłacić pieniądze z Google AdSense?

Aby wypłacić środki zarobione na AdSense, należy przekroczyć próg płatności obowiązujący w danym kraju i określany przez regulamin AdSense. Do wypłaty pieniędzy niezbędne jest wcześniejsze podanie swoich informacji podatkowych i potwierdzenie danych osobowych. Odbywa się to na etapie konfiguracji konta. Po osiągnięciu wskazanego wcześniej progu wybierasz formę płatności i odbierasz zarobione przez Ciebie pieniądze.

Google AdSense na Twojej stronie – podsumowanie

AdSense to bardzo egalitarny program reklamowy, który pozwala na swoich stronach zarabiać dużym wydawcom, jak również autorom poczytnych blogów, którzy pragną skapitalizować efekty swojej pracy. Usługę AdSense charakteryzuje również to, że jej użytkownicy mogą liczyć na bardzo czytelne i uczciwe zasady współpracy, a także prostą konfigurację.

Patryk Goławski

Patryk Goławski

Media Director

W Fabryce Marketingu pracuje na stanowisku Media Director. Posiada doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu kampanii reklamowych Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads. Współtworzy strategie działań marketingowych, robiąc oferty, mediaplany i estymacje. Realizuje kampanie płatne oraz zajmuje się analityką. Prowadził kampanie dla Blue Media, Orange, T-Mobile, ATAL, Symfonia, Małopolska 2023.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Google wycofuje ulepszone CPC (eCPC) z reklam – jakie są alternatywy?

    Google wycofuje się z ulepszonego kosztu za kliknięcie (eCPC) w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Od października...

    Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy...

    Marketing terytorialny – czym jest, przykłady

    Marketing terytorialny może pomóc wypromować obszary terytorialne i przedstawić korzyści dla dowolnych grup społecznych. Głównym celem tego...

    Newsletter – co to jest i jak tworzyć skuteczne wiadomości?

    Regularne wysyłanie newslettera ma wpływ na budowanie relacji i może przyczynić się do zwiększania sprzedaży w Twojej firmie....