Przejdź do
baner_under_the_fold 5

Jak poprawić pozycję strony w Google?

Strona główna > Czytelnia > SEO > Jak poprawić pozycję strony w Google?

Dbasz o rozwój i aktualizację swojej strony, oferujesz wartościowe treści i dostarczasz regularnie nowe artykuły na bloga, a ruch nadal pozostawia wiele do życzenia? Jednym z powodów, dla których zbyt mało osób odwiedza witrynę, może być niska pozycja w wyszukiwarce Google. W końcu przeciętny użytkownik przegląda najczęściej tylko pierwsze dziesięć stron w wynikach organicznych (a niektórzy ograniczają się do pierwszych trzech linków, czyli Top3). W jaki sposób możesz zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania? Poniżej znajdziesz kilka zasad, które Ci w tym pomogą.

1

Strona przyjazna użytkownikom oraz robotom

Podstawowym zadaniem Google jest serwowanie użytkownikom takich treści, które w pełni zaspokoją ich potrzeby. Zanim zaczniesz pracować nad merytoryczno-tekstową warstwą serwisu, zadbaj o jej wizualną część. Zastanów się nad strukturą i rozmieszczeniem informacji. Te elementy, które są dla Ciebie najważniejsze, powinny się wyróżniać. Nawigacja menu musi być prosta, a złożenie zamówienia, płatność czy wybór dostawy powinny odbywać się w jednym miejscu. Zrób wszystko, aby osoba odwiedzająca Twoją stronę poruszała się po niej swobodnie. Będzie to miało dużą wartość nie tylko dla potencjalnych klientów, ale także dla robotów wyszukiwarki, które odczytają właściwą strukturę treści. Dodatkowo Google bardzo docenia przyjazność dla użytkownika (UX), więc takie działania mogą poprawić pozycjonowanie strony.

Dobór słów kluczowych i optymalizacja strony

Zanim w ogóle zechcesz zoptymalizować stronę, zastanów się, jakie słowa kluczowe będą dla Ciebie istotne i dlaczego. Czy wybrane frazy w pełni oddają to, czym się zajmujesz? Co może wpisać potencjalny użytkownik, szukając produktu czy usługi podobnej do Twojej? Stworzona przez Ciebie lista będzie podstawą dla nowych treści (jest to szczególnie istotna kwestia, gdy prowadzisz bloga).

Jeśli chodzi o roboty wyszukiwarki, jest kilka bardziej technicznych kwestii, o których należy pamiętać. Każda strona powinna mieć uzupełnione tagi odpowiedzialne za jej wygląd w wynikach wyszukiwania. „Meta Title” odpowiada za tytuł i nie może przekroczyć 65 znaków ze spacjami. Tag title ma wpływ na pozycję serwisu, dlatego powinno się w nim znaleźć słowo kluczowe. Natomiast „Meta Descritpion” to unikalny opis zakładki, który jest widoczny w wynikach wyszukiwania i ma znaczenie przede wszystkim sprzedażowe. Masz szansę wykorzystać ponad 300 znaków i zachęcić użytkownika do zapoznania się z Twoją ofertą.

Optymalizując stronę, zwróć uwagę na konstrukcję adresów URL. Linki powinny być jak najprostsze i nie zawierać znaków specjalnych. To znaczy, że każdy z nich powinien być skonfigurowany tak, aby bez problemu można było go przedyktować. Użytkownicy WordPressa nie muszą zaprzątać tym sobie głowy, ponieważ system automatycznie generuje przyjazne adresy.

Właściwa struktura tekstu

Praca nad treścią to jeden z najważniejszych elementów procesu SEO. Tworząc atrakcyjne i angażujące teksty, zachęcasz użytkownika do pozostania dłużej na Twojej stronie. Polecamy stworzenie zakładki blogowej – jest do idealne miejsce do publikowania merytorycznego contentu. Ponadto ułatwia linkowanie wewnętrzne. Takie łączenie podstron ze sobą ma pozytywny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce Google.

Tworząc nową treść lub optymalizując tą, którą już masz na stronie, pamiętaj, że tekst:

  • musi być unikalny – nie kopiuj fragmentów ani całych treści z innych stron. Algorytmy Google to wychwycą, a konsekwencją może być kara za zduplikowany content. To z kolei przełoży się na spadek pozycji strony lub jej całkowite usunięcie z wyników wyszukiwania;
  • powinien być poprawny językowo i użyteczny – pamiętaj o zachowaniu zasad poprawnej polszczyzny. Staraj się zawrzeć w tekście tylko niezbędne informacje. Nie uogólniaj i nie pisz dla samego pisania. Unikaj tworzenia wielu podstron niskiej jakości. Tekst krótki, ale wartościowy, może sprzedać szybciej niż „lanie wody” i rzucanie frazesami;
  • należy wysycić wybranymi frazami kluczowymi – skup się na wplataniu w tekst słów kluczowych, na których Ci zależy. Rób to wszystko z umiarem i zachowaj odpowiednie proporcje: na 1000 znaków wybrane słowo powinno pojawić się 2-3 razy. Nie musisz zaczynać od niego zdań czy akapitów, ani wykorzystywać w każdym śródtytule. Powinno występować naturalnie, może być w odmienionej formie. Pamiętaj, że tekst musi pozostać przyjemny i czytelny dla użytkownika.;
  • musi zawierać znaczniki H1, H2, H3 w śródtytułach – każdy z nich będzie odpowiednim wprowadzeniem. Jest to też informacja – zarówno dla czytelnika, jak i robota Google, w jakim miejscu tekstu się znajduje. Unikaj używania więcej niż jednego znacznika H1 i pamiętaj o właściwej hierarchii nagłówków;
  • powinien zachęcać do działania – mowa o popularnym „Call To Action”(CTA) . Interakcja z czytelnikiem sprawi, że zwiększają się szanse na skorzystanie z oferty lub zamówienie produktu. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie aktywnych odnośników z numerem telefonu lub mailem.

Responsywność strony

Strony, które nie są responsywne, tracą w oczach użytkowników oraz samej wyszukiwarki. Co oznacza responsywność? To popularne RWD (Responsive Web Design), dzięki któremu witryna internetowa dopasowana jest do tabletów oraz smartfonów. Mówiąc wprost, można z niej korzystać na komputerze stacjonarnym, laptopie oraz urządzeniach mobilnych, a strona będzie tak samo czytelna.

Coraz więcej serwisów decyduje się na AMP (Accelerated Mobile Page), czyli przyśpieszone strony mobilne. Witryny stosujące AMP są wyróżnione w wyszukiwarce charakterystycznym znakiem błyskawicy przy „meta description”. Oznaczenie jest widoczne na urządzeniach mobilnych.

Potrzeba czasu

Pamiętaj, że efekty wprowadzonych zmian nie będą widoczne od razu. Potrzeba czasu, aby strona została ponownie zaindeksowana i zaczęła wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie dotyczące szybkości indeksacji. Pierwsze rezultaty mogą być widoczne po kilku godzinach lub po kliku tygodniach. SEO jest czasochłonnym i długofalowym procesem. Decydując się na niego, należy uzbroić się w dobrą strategię, cierpliwość i systematyczność.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Storytelling bez tajemnic: co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz go wykorzystywać?

    Storytelling (inaczej marketing narracyjny) to jedna z najskuteczniejszych technik stosowanych w marketingu. Za pomocą ciekawych historii można...

    Persona marketingowa – kim jest i do czego służy?

    Kim jest persona marketingowa? Zanim zaczniesz wprowadzać jakikolwiek produkt lub usługę na rynek, powinieneś odpowiedzieć sobie na najważniejsze...

    Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy...

    Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku w 2022

    Facebook to zdecydowanie najpopularniejszy serwis społecznościowy – zgodnie z wynikami badań Mediapanel, tylko w lutym 2022 roku...