Fabryka Marketingu

Jak przebiega proces pozycjonowania

Rozpoczęcie przygody z własną strona internetową przypomina przygotowania do maratonu – liczy się codzienny trening i wytrwałość. Tylko samodyscyplina i konsekwentne działania pomogą Ci wypracować sukces. Kiedy go osiągniesz, nie możesz przestać ćwiczyć, bo stracisz formę. Podobnie z działaniami na stronie internetowej. W przypadku marketingu internetowego warto zapoznać się z jego podstawami, a w szczególności SEO. Serch Engine Optimalization (SEO) to zbiór działań prowadzący do ukazywania się strony internetowej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania i pojawiania się jej na możliwie największą ilość zapytań w wyszukiwarce.

Od jakich działań rozpoczyna się działania SEO pozycjonowanie?

Specjaliści z agencji reklamowych to zazwyczaj osoby, które nie tylko ukończyły studia związane z reklamą, marketingiem, promocją, czy PR, ale również cały czas biorą udział w szkoleniach. Oprócz tego mają dojścia do branżowych grup i forów, gdzie mogą zgłębiać nowiny oraz śledzić wszelkie zmiany.

To przekłada się na osiąganie wyników, ponieważ specjaliści są w stanie wprowadzać zmiany na bieżąco i udoskonalać działania, które proponują Klientom. Dotyczy to zarówno usług związanych z pozycjonowaniem reklamą płatnych linków, jak i prowadzenia kampanii online.

Prowadzenie działań marketingowych samodzielnie jest możliwe, ale wymaga doświadczenia i może zająć sporo czasu. Zanim je podejmiesz, upewnij się, że posiadasz odpowiednią wiedzę, aby np. uniknąć kary za działania niezgodne z Google. Marketing internetowy to obszerny temat wymagający sporego zaangażowania.

  Doświadczenie

Zadaniem agencji marketingowej jest wypracowanie wysokiej pozycji Twojego serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Specjaliści rozpoczynają od zbadania wyglądu strony, analizy błędów, a także sprawdzenia, pod kątem jakich fraz można ją pozycjonować. Działania wstępne  to tzw. Audyt SEO;wykonanie go pozwala na przygotowanie dokumentu optymalizacyjnego, który zawiera:

Po przeprowadzeniu analizy serwisu oraz konkurencji przygotowuje się listę fraz, na które strona klienta może być pozycjonowana. Słowa kluczowe dopasowane są  do działalności klienta, tematyki serwisu, trendów w branży oraz oczekiwań klientów.
Warto pamiętać, że osoba prowadząca działania SEO nie zawsze jest też programistą, więc nie dokonuje samodzielnie zmian na stronie.

Pozycjonowanie właściwe

Następnie specjalista SEO kontaktuje się z właścicielem domeny i powiadamia o rozpoczęciu współpracy. Szybkie wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych i pełna optymalizacja strony pomaga przyśpieszyć uzyskanie pierwszych efektów w postaci wzrostów pozycji

Analiza statystyk

Po wdrożeniu optymalizacji i strategii linkowania, przeprowadzone zostają okresowe analizy danych dotyczących serwisu dla weryfikacji postępów. Sprawdzamy, jak na serwis reagują klienci oraz roboty wyszukiwarki. W ramach tego etapu następuje:

Prowadzenie bloga

Kolejnym krokiem jest pozyskiwanie linków oraz treści blogowych. Teksty blogowe są zazwyczaj pisane przez copywriterów na zlecenie agencji i odnoszą się bezpośrednio do sprzedawanego produktu. Dzięki rozbudowanym opisom strona jest widoczna dla Google, co ułatwia sprzedaż, gdyż sklepy internetowe bazują na ruchu z wyszukiwarki. Optymalizacja pod kątem Google pomaga kupującym dotrzeć bezpośrednio do produktu, którego szukają. Posiadanie bloga z linki do produktów w artykułach prowadzi do wzmożenia ruchu na stronie.
Prowadząc bloga należy pamiętać, aby:

Zasięg promocji

Działania SEO pomagają zwiększać widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Skuteczne pozycjonowanie pozwala np. przeskoczyć z Top50 do Top10 w rankingu Google. Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa szansa dotarcia do użytkowników zainteresowanych daną kategorią produktów lub usług. Usługa pozycjonowania, chociaż koncentruje się przeważnie na dostosowaniu serwisu do wymagań wyszukiwarki Google, wpływa także na zwiększenie widoczności w innych wyszukiwarkach – Bing lub Yahoo.

Jak zarządzać budżetem

Agencja marketingowa, w oparciu o przedstawione warunki, dostarcza transparentny kosztorys, dzięki czemu można planować budżet marketingowy, bez obaw związanych z nieprzewidzianymi kosztami, które mogą pojawić się po kilku miesiącach współpracy. Zadanie jest ułatwione, gdy wynagrodzenie ustalane jest jako wartość stała w czasie, ewentualnie przypisana do etapów ujętych w konkretny harmonogram, jak np. audyt SEO. Jednak w praktyce bardzo często poszukuje się rozwiązań zawierających większy lub mniejszy komponent efektywnościowy. W takich przypadkach dobra oferta powinna dokładnie opisywać zależność pomiędzy wysokością premii a warunkami jej naliczania przez agencję. Ustalenie kwoty przewidywanych premii oraz ocena prawdopodobieństwa przekroczenia pewnych wartości, uznanych za graniczne, na pewno pomoże zyskać pozytywny odbiór po stronie odbiorcy oferty. Każdy z nas docenia oferty, w których nie ma gwiazdek i znaków zapytania.

6 porad seo dla e-ccomerce

Wybór odpowiednich działań marketingowych jest uzależniony od potrzeb danego e-commercu, decydując się na SEO warto pamiętać o kilku zasadach:

Pamiętaj też, że SEO jest działaniem długofalowym. Nie wystarczy jednorazowe zoptymalizowanie strony – o jej pozycję w rankingu Google trzeba nieustannie dbać. W przestrzeni internetowej stale pojawiają się nowe witryny i każda z nich „chce” znaleźć się jak najwyżej. Utrzymanie wysokiej pozycji strony jest jak wyścig, który ponawia się każdego dnia.

Exit mobile version