Przejdź do
baner_under_the_fold-8-2048×486

Jak przygotować się do szkolenia SEO?

Strona główna > Czytelnia > Content > Jak przygotować się do szkolenia SEO?

Prowadząc własny biznes zapewne wielokrotnie zastanawiałeś się, jak zwiększyć jego potencjał w Internecie i próbowałeś różnych sposobów, aby sobie pomóc. Być może masz za sobą doświadczenia związane z optymalizacją witryny pod kątem SEO, które nie przyniosły korzyści. Możliwe też, że Twoja współpraca z Seowcem była niewystarczająco efektywna, ponieważ nie posiadałeś narzędzi pomocnych w zrozumieniu procesu optymalizacji serwisu.

SEO – klucz do sukcesu

SEO (Search Engine Optimalization), jest kluczowym działaniem, gwarantującym ruch na stronie, ułatwiającym dostęp do niej zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek. Posiadanie kompleksowej wiedzy z zakresu pozycjonowania wymaga jednak kilku lat doświadczenia, a przyswojenie jej przez osobę niezwiązaną na co dzień z SEO stanowi wyzwanie.

Czego nauczysz się na szkoleniu SEO

Niezależnie od tego, czy zlecasz działania specjalistom czy próbujesz podjąć je samodzielnie, dobrze jest znać podstawy i mieć świadomość popełnianych błędów. Tutaj pomocne okazuje się szkolenie SEO, będące zazwyczaj kilkugodzinnym blokiem, na który składają się praktyczne działania oparte na caysach oraz panel dyskusyjny.
Podczas warsztatów szkoleniowcy wskazują mi.in techniki poprawnego doboru słów kluczowych, które zapewnią kwalifikowany ruch na stronie, pokazują, jak wygląda prawidłowo zoptymalizowana strona oraz jak pozyskać ciekawe odnośniki do serwisu.
Dzięki szkoleniu poznasz typy stron, na których możesz zdobyć mocne linki do Twojej witryny, będziesz w stanie zdiagnozować problemy tj. filtr, ban oraz błędy, które w pierwszym momencie mogą wyglądać na kary od wyszukiwarek, a ponadto poznasz narzędzia SEO usprawniające pracę nad pozycjonowaniem stron.
Warto jednak mieć świadomość, że z SEO jest jak z nauką gry nie instrumencie, nie nauczysz się kompleksowo pozycjonowania w jeden dzień, choć dzięki przejrzyście przekazanym informacjom oraz dostępowi do wiedzy ekspertów, w kilka godzin jesteś w stanie pojąć podstawy, które znacznie ułatwią Twoją pracę i pozwolą zaoszczędzić czas na przeszukiwanie niezweryfikowanych informacji w sieci.
Dobrze przeprowadzone szkolenie zaopatrzy cię w informacje potrzebne do tego, aby polepszyć twoją współpracę ze specjalistą. Wartość merytoryczną warsztatów gwarantuje też posługiwanie się przez szkolących przykładami case study, unaoczniającymi jakim procesem jest pozycjonowanie.

Jak przygotować się do szkolenia

Jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać swój udział w szkoleniu, możesz  przygotować się do niego dokładnie oglądając swoją stronę i instalując przydatne narzędzia. Oto co powinieneś zrobić:

  • zainstalować Google Analyticsa, założyć konto na Senuto (jest wersja testowa) oraz Google Search Console,
  • zastanowić się czy masz realne cele dla swojej strony,
  • przeanalizować Pagespeeda,
  • zobaczyć czy strona indeksuje się w Google, za pomocą komendy site:twojadomea.pl,
  • stworzyć listę słów kluczowych, czyli słów, na które chcesz wyświetlać swoje usługi bądź produkty w wyszukiwarce,
  • sprawdzić linki prowadzące do witryny w Google Search Console lub Majestic (jest wersja trial),
  • wziąć na szkolenie laptopa lub notatnik.
  • zainstalować Sitebulb.com – wersja trial ma 14 dni i jest w pełni funkcjonalna – i wykonać audyt tym narzędziem, a następnie wypisać pytania.

W szkoleniu SEO mogę wziąć udział zarówno osoby początkujące, jaki i będące już na pewnym etapie wdrażania pozycjonowania. Warsztaty umożliwiają usystematyzowanie wiedzy, wymianę doświadczenia na temat nowinek, ale też rozmowę ze specjalistami.
Warto wiedzieć, że szkoleniowcy często moderują grupy, na których odpowiadają na pytania uczestników po zakończeniu warsztatów. Jeżeli więc nie czujesz się pewnie wdrażając nowe treści, możesz przynależeć do społeczności, gdzie specjalista pomoże ci przejść przez ten proces oraz rozwieje twoje wszelkie wątpliwości.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Google wycofuje ulepszone CPC (eCPC) z reklam – jakie są alternatywy?

    Google wycofuje się z ulepszonego kosztu za kliknięcie (eCPC) w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Od października...

    Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy...

    Marketing terytorialny – czym jest, przykłady

    Marketing terytorialny może pomóc wypromować obszary terytorialne i przedstawić korzyści dla dowolnych grup społecznych. Głównym celem tego...

    Newsletter – co to jest i jak tworzyć skuteczne wiadomości?

    Regularne wysyłanie newslettera ma wpływ na budowanie relacji i może przyczynić się do zwiększania sprzedaży w Twojej firmie....