Przejdź do
baner_under_the_fold

Jak wykorzystać YouTube w influencer marketingu?

Strona główna > Czytelnia > Content > Jak wykorzystać YouTube w influencer marketingu?

Gdzie najlepiej prowadzić influencer marketing w 2021 roku? Choć Facebook cały czas świetnie się trzyma, to najczęściej wymienianymi platformami są Instagram i YouTube. Jednak w kontekście promowania content video – to YouTube oferuje największe możliwości. Jak w takim razie można wykorzystać go w influencer marketingu?

Influencer marketing na YouTube – dlaczego warto? 

Content video z roku na rok liczy się coraz bardziej. W 2021 roku jego rola będzie naprawdę znacząca; już teraz generuje 57,7% całego ruchu w internecie (co stanowi dwukrotność ruchu generowanego przez Netflix). Nawet na polskim YouTubie mamy 100 kanałów z ponad milionem subskrypcji i sporo kanałów, które mają ich powyżej 500 000. Liczby mówią więc same za siebie. 

Dzieje się tak nie tylko dlatego, że content video samo w sobie jest bardzo atrakcyjne. Dużą rolę w tej popularności odgrywa fakt, że YouTube – oprócz tego, że jest platformą video – jest także wydajnym i łatwym w obsłudze narzędziem marketingowym. Pozwala nie tylko na prosty montaż video, ale także na promowanie contentu w obrębie samej platformy (nawet za niskie kwoty) i przez Google Ads. Można w nim łatwo śledzić oglądalność, budować społeczność wokół kanału i oczywiście zarabiać – czyli to, co tygrysy lubią najbardziej.

kampanie youtube

Jeśli dodamy do tego fakt, że właścicielem YouTube jest Google, a filmy z YT są pozycjonowane w wyszukiwarce, to pytanie: „Czy warto mieć kanał na YouTubie?” staje się pytaniem retorycznym. Nie dziwi też fakt, że wielu influencerów zbudowało swoją markę tylko w oparciu o tę platformę. 

Skoro już to wszystko wiemy, to nasuwa się pytanie: jak wykorzystać ten potencjał w influencer marketingu? 

Zanim zaczniemy nagrywać… 

Z YouTube’a należy korzystać w przemyślany i zaplanowany sposób. Jednym z podstawowych błędów są sytuacje, kiedy najpierw nagrywa się film, a dopiero później zastanawia, czemu on ma właściwie służyć. Aby influencer marketing na YouTube był skuteczny, kolejność powinna być odwrotna – ustalamy, po co w ogóle będziemy kręcić i jaki cel ma nasza obecność na tym serwisie. W tym miejscu warto zaznaczyć, że cel istnienia marki lub influencera na YouTubie – jeśli jest przeprowadzany i realizowany w przemyślany sposób – z celu marketingowego automatycznie staje się korzyścią. 

Co więc możemy zyskać, prowadząc influencer marketing na YouTube? 

  • Wsparcie sprzedaży. Jeżeli planujemy wprowadzić do sprzedaży produkty (lub już je mamy), to kanał na YouTubie może być świetnym miejscem do ich promocji. Oczywiście pod żadnym pozorem nie można tego robić wprost – kierujemy się tu jedną ze złotych zasad content marketingu: sprzedawaj bez sprzedawania. 
  • Budowanie wizerunku eksperta. Zauważyliście, ile na YT jest filmów typu „how to” albo recenzji różnych sprzętów i produktów? To rewelacyjny sposób dotarcia marki do klientów. Nawiązując współpracę z youtuberami i influencerami z naszej branży, możemy dotrzeć do klientów w atrakcyjny dla nich sposób – jednocześnie prezentując produkty tak, jak zwykła reklama by nie pozwoliła. 
  • Budowanie społeczności i poszerzanie zasięgu. Może to być zarówno celem, jak i poboczną korzyścią prowadzonej działalności. Dając widzom dobry content, możemy się spodziewać, że wokół kanału i influencera zbuduje się społeczność, która będzie chciała nawiązać relację z influencerem lub z ludźmi dzielącymi światopogląd czy pasję. Możemy też spróbować zaistnieć w społeczności twórcy, w jakiś sposób związanego z naszą branżą. 

Niezależnie od tego, co wybierzemy, cel powinien być elementem większej strategii. 

Jak prowadzić influencer marketing na YouTube? 

Zasady prowadzenia kanału i tworzenia filmów na YouTubie mają ten sam punkt wyjścia, co zasady content marketingu. W jednym zdaniu można by powiedzieć, że należy dostarczać treści jak najwyższej jakości, dbając jednocześnie o autentyczność przekazu i wizerunku. W przypadku video trzeba jednak pamiętać o pewnej rzeczy. 

Powiedzenie filmowców mówi, że błąd w scenariuszu na ekranie rośnie do kwadratu. To złota zasada, o której należy pamiętać – i to również na YouTubie. Każde nasze niedopatrzenie i zaniedbanie w strategii, scenariuszu filmu (tak, warto pisać scenariusz każdego filmu) czy pomyśle na współpracę z influencerem lub youtuberem na ekranie będzie widoczne dużo bardziej niż na papierze czy w naszym wyobrażeniu. Wracamy tu do punktu wyjścia z początku artykułu: jeśli chcemy, żeby influencer marketing na YouTube nam się opłacił, to wybór youtubera i omówienie z nim współpracy – a także nasz cel współpracy z nim – powinny być zaplanowane od początku do końca. 

Bez tytułu

Złoty czas dla influencerów na YouTube 

Nie ma co ukrywać, że YouTube jest w tej chwili prawdziwym eldorado dla influencer marketingu. Platforma ta jest nieco bardziej wymagająca niż np. prowadzenie fanpage’a na Facebooku czy Instagramie – ale za to daje naprawdę spore możliwości. Co więcej – wszystko wskazuje na to, że będzie tylko lepiej… 


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Jak napisać skuteczny tekst do reklam Google Ads?

    Podstawą każdej kampanii reklamowej w wyszukiwarce jest tekst reklamowy. Często jest on ignorowany przez użytkownika wyświetlającego reklamę,... 

    Snapchat – czy może nas jeszcze zaskoczyć?

    Snapchat, czyli aplikacja, którą pamiętacie pewnie z przełomu 2015 i 2016 roku, kiedy to zrobiła na rynku wielkie „bum”.... 

    Język korzyści w copywritingu

    Copywriting jest istotnym elementem procesu sprzedażowego. Jego głównym celem jest sprzedaż produktu poprzez przyciągnięcie uwagi i zaciekawienie... 

    Kim jest Influencer i co Influencer Marketing może dać Twojej marce?

    Świat mediów społecznościowych stał się planszą, na której pojawili się bardzo mocni gracze: influencerzy. Kim jest Influencer? I dlaczego...