Przejdź do

Jak zbudować lojalność widzów poprzez content na YouTube?

Strona główna > Czytelnia > Marketing > Jak zbudować lojalność widzów poprzez content na YouTube?

Druga najbardziej popularna wyszukiwarka na świecie, źródło setek kreatywnych pomysłów oraz doskonały sposób na generowanie dochodów. Codziennie miliony ludzi oglądają filmy w serwisie YouTube. Platforma z powodzeniem zastąpiła programy telewizyjne, do których generacja Z sięga coraz rzadziej. Chcesz dowiedzieć się, jak zbudować lojalność widzów na YouTube? Czytaj dalej!

Platforma YouTube powstała w 2005 roku. Została założona przez trzech pracowników PayPala: Chada Hurleya, Steve’a Chena i Jaweda Karima. Pierwszy filmik przesłany na platformę to proste video nagrane przez Karima pod tytułem „Me at the zoo”, które stanowiło krótką relację z wycieczki. Aktualnie ma ono aż 327 milionów wyświetleń! Wkrótce platformą zainteresował się gigant z Doliny Krzemowej. Google przejęło YouTube pod koniec 2006 roku, płacąc kwotę w wysokości 1,65 miliarda dolarów. To, co wówczas uważano za ogromną sumę jak na startup, który wówczas nie wykazywał żadnych możliwości generowania zysku, jest obecnie uznawane za jedno z najmądrzejszych posunięć biznesowych ostatnich dwudziestu lat. Aktualnie w serwisie YouTube istnieje mnóstwo możliwości generowania przychodów. Dlaczego warto zacząć publikować filmy na YouTube?

Najważniejsze statystyki YouTube:

  • YouTube wygenerował 31,5 miliarda dolarów przychodów w 2023 roku, co oznacza wzrost o 1,3% rok do roku.
  • Każdego miesiąca kanały na YouTubie przegląda aż 2,7 miliarda użytkowników.
  • W 2024 roku usługa YouTube Premium osiągnęła 100 milionów subskrybentów.
  • Cieszącym się ogromną popularnością i najczęściej subskrybowanym kanałem YouTube jest indyjska wytwórnia muzyczna T-Series, a największe przychody w 2023 r. wygenerował amerykański YouTuber i filantrop – Mr. Beast, który prowadzi kanał na YouTube w języku angielskim.

Kanał YouTubera Mr. Beast.

Lojalność użytkowników – jak stworzyć dochodowy kanał YouTube?

Budowanie bazy lojalnych fanów kanałów na YouTube to długofalowe działania wymagające dużego nakładu czasu oraz pomysłowości. Równie istotna jak tworzenie wysokiej jakości treści, jest interakcja z odbiorcami i ich zaangażowanie. Konsekwentnie nawiązując kontakt z widzami za pomocą komentarzy, transmisji w czasie rzeczywistym i różnych form współpracy, możesz budować silne poczucie wspólnoty i lojalności wokół swojego kanału. Pamiętaj, aby konsekwentnie realizować wybraną strategię, która podkreśli Twoją osobowość. To właśnie autentyczność jest kluczem do tworzenia głębokich i trwałych więzi z odbiorcami.

Twórcy kanałów YouTube są w dużej mierze powodem, dla którego ludzie postrzegają tę platformę jako źródło rzetelnych informacji – według badań Google, aż 87% widzów zgadza się, że twórcy YouTube udostępniają filmy i rekomendacje, którym można zaufać. Ankietowani podkreślają, że YouTuberzy często informują na swoim kanale o tym, jak produkt radzi sobie po 3, 6 lub 12 miesiącach, a także zwracają uwagę na ważne kwestie dotyczące zakupu. Jak budować lojalność subskrybentów Twojego kanału? Poniżej przedstawiamy kilka porad, które przydadzą się zarówno jeżeli dopiero chcesz wystartować i założyć nowy kanał na YouTube, jak i kiedy jesteś już aktywnym twórcą.

Zainwestuj w odpowiedni sprzęt

Wysokiej jakości obraz i dźwięk sprawiają, że wideo wygląda bardziej profesjonalnie, co pomoże przyciągnąć i zatrzymać użytkowników. Widzowie w Internecie są bardziej skłonni do oglądania i subskrybowania kanału, który oferuje wyraźny i dobrze zrealizowany content. Nagrywanie filmu przy pomocy zaawansowanego sprzętu, np. kamerą 4K, dronem czy z użyciem mikrofonów kierunkowych, pozwala na realizację bardziej złożonych i kreatywnych pomysłów. Użytkownicy z pewnością docenią nowoczesny kanał i materiały wykorzystujące elementy nowych technologii.

Ujęcia z drona.

Zachęcaj do zaangażowania poprzez komentarze

Oglądanie filmów to oczywiście nie wszystko. Bardzo ważne jest, aby twórca kanału angażował swoich widzów, zachęcając ich do komentowania i subskrybowania. Sekcja komentarzy pod wideo daje ogromne możliwości interakcji z publicznością. Odpowiadanie na komentarze to skuteczny sposób na budowanie więzi z widzami – doceniaj ich wkład, odpowiadaj na pytania i podziękuj za opinie zarówno pozytywne, jak i konstruktywną krytykę. Twoi odbiorcy poczują się docenieni, ale także poprawisz wskaźniki zaangażowania Twoich filmów, dzięki czemu będą one bardziej widoczne na platformie YouTube. Jeżeli do tworzenia filmów zużywasz większość swoich zasobów i nie wystarcza już czasu na komentowanie wszystkiego, warto dodać chociaż emoji, dzięki temu Twoi widzowie poczują się zauważeni.

Sekcja komentarzy to doskonałe miejsce do angażowania użytkowników.

Publikuj Shortsy na kanale YouTube

W dobie TikToka i ekonomii uwagi użytkowników, kiedy każdy chce zaoszczędzić czas, możesz pomyśleć także o publikacji krótkich filmów, czyli YouTube Shorts. Dzięki temu dotrzesz do nowych użytkowników. Algorytm YouTube często faworyzuje nowe funkcje i formaty, aby zwiększyć ich popularność. Krótkie filmy Shorts są umieszczane w specjalnej sekcji na stronie głównej YouTube oraz w wynikach wyszukiwania, co zwiększa ich widoczność. Wynika to z faktu, że YouTube aktywnie promuje Shorts, aby konkurować z platformami takimi jak TikTok. Shortsy to świetny pomysł dla twórców na dotarcie do nowych widzów oraz budowanie lojalności wśród już obecnych widzów. Tak naprawdę do ich nagrania wystarczy ciekawt pomysł i telefon z dobrym aparatem.

Krótkie wideo i filmy Shorts pomogą Ci dotrzeć do nowych odbiorców i budować lojalność wśród subskrybentów.

Dodawaj posty na karcie Społeczność

Karta Społeczność to kolejne świetne miejsce na budowanie lojalności wśród widzów. Od czego zacząć? Użyj tej funkcji, aby udostępniać aktualizacje, zadawać pytania, przeprowadzać ankiety, a nawet udostępniać migawki zza kulis. Dzięki temu subskrybenci chętniej angażują się na Twoim kanale i mają poczucie przynależenia do społeczności. Z tej formy budowania lojalności bardzo często korzystają twórcy skupiający się na grach komputerowych. Kanały i filmy graczy komputerowych to bardzo dobre źródło inspiracji.

Pytania na karcie Społeczność.Ankiety na karcie Społeczność dotyczące gry MMORPG.

Organizuj transmisje live na YouTube

Publikację wideo na żywo możesz zorganizować z dowolnego miejsca. Zaskakuj swoją publiczność, publikuj filmiki live z ciekawych miejsc. Własny kanał daje Ci nieograniczone możliwości! Filmy tego typu są bardzo chętnie oglądane przez internautów.

Transmisje live

Zapraszaj innych twórców YouTube’a na swój kanał

Zjawisko, które doskonale znamy ze świata muzyki sprawdzi się również w ramach filmów na YouTube. Zaprzyjaźnieni twórcy i ich treści mogą stanowić dodatkowe uzupełnienie Twojego contentu. Nie publikuj tylko i wyłącznie sam – zaproś kogoś innego! Wzajemna promocja przyniesie obopólną korzyść – pozwoli Twoim widzom poznać innych wartościowych YouTuberów, a Tobie zaistnieć w ramach nowych kanałów.

Zapraszanie gości na kanał YouTube

Zadbaj o ciekawe miniatury

Ogromna konkurencja na YouTube sprawia, że kanałom bardzo trudno się wyróżnić. Większość filmów, która przyciąga uwagę użytkowników, ma intrygujące miniatury. Projektując własną miniaturę np. w programie Canva, możesz zaciekawić i zachęcić odbiorców, aby odtworzyli Twój film.

Miniatury na YouTube

Wdróż program lojalnościowy

Rozważ uruchomienie programu lojalnościowego, aby nagradzać najbardziej oddanych fanów. Oferuj korzyści, takie jak ekskluzywne treści, towary lub dostęp do prywatnych transmisji live tym, którzy dołączą do Twojego programu lojalnościowego. To nie tylko zwiększa lojalność internautów, ale może także zapewnić bardziej stabilny strumień dochodów, dzięki platformom takim jak Patronite.

Kreatywne pomysły na content na YT

Dochodowy kanał na YouTube wdraża różne formy wideo. Możesz skorzystać z poniższych inspiracji, aby budować lojalność subskrybentów, a przy okazji dostarczyć na swój kanał ciekawy kontent.

Filmy instruktażowe i tutoriale

Tutorial to bardzo angażująca forma, która przedstawia dany proces w sposób sekwencyjny, krok po kroku, co ułatwia widzom zrozumienie i wykonanie danej czynności w domu. Kanały z tutorialami cieszą się niesłabnącą popularnością.

Tutorial przedstawiający, jak złożyć namiot plażowy.

Samouczek

Popularne kanały na YouTube publikują także filmy, w których znajdziesz samouczki. Widzowie YouTube uwielbiają darmowe treści wideo, z których mogą wynieść konkretną wiedzę. Opublikuj film z samouczkiem i zaskocz swoich fanów!

Samouczek szachowy

Korzystaj z podcastów

Odbiorcy nie tylko oglądają kanały na YouTube, ale bardzo często również słuchają wyłącznie dźwięku. Następnym razem przygotuj także filmik, w którym skupisz się na treści. Kanały publikujące podcasty osiągają znakomite rezultaty. Widz może słuchać Cię wtedy np. jadąc samochodem do pracy lub podczas podróży pociągiem.

Podcasty na YouTube

Podsumowanie – content na YouTube

YouTube to ogromne możliwości tworzenia ciekawych i angażujących treści. Pamiętaj także, aby oprócz wartościowych filmów, odpowiednio dobierać słowa kluczowe i pracować nad angażowaniem swoich fanów. To właśnie interakcja sprawia, że będą oni przez lata odwiedzali Twój kanał YouTube.

Bartosz Ciemięga

Bartosz Ciemięga

Marketing & PR Specialist

W Fabryce Marketingu zajmuje się tworzeniem i realizacją strategii marketingowych i komunikacyjnych. Jest też odpowiedzialny za budowanie wizerunku marki poprzez prowadzenie mediów społecznościowych.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Co to jest breadcrumbs i jaki ma wpływ na SEO i UX?

    Przejrzysta nawigacja jest jednym z bardziej istotnych elementów każdej witryny internetowej. Jeżeli chcesz zadbać o to, aby Twoi użytkownicy...

    Co to ROI i w jaki sposób można je policzyć?

    Wskaźnik ROI (return on investment) oznacza wartość lub zysk, jaki możesz osiągnąć po dokonaniu inwestycji początkowej. Obliczanie ROI pozwoli...

    Jak napisać regulamin sklepu internetowego? Poradnik krok po kroku

    Zanim uruchomisz swój sklep internetowy i zaczniesz przyjmować pierwsze zamówienia, musisz upewnić się, że Twój e-commerce spełnia...

    LinkedIn dla biznesu – jak wykorzystać platformę do skutecznych kampanii B2B?

    LinkedIn to dla firm B2B nieocenione narzędzie. Użytkownicy mogą go używać do nawiązania kontaktu biznesowego, promowania produktów...