Przejdź do

LinkedIn dla biznesu – jak wykorzystać platformę do skutecznych kampanii B2B?

Strona główna > Czytelnia > Marketing > LinkedIn dla biznesu – jak wykorzystać platformę do skutecznych kampanii B2B?

LinkedIn to dla firm B2B nieocenione narzędzie. Użytkownicy mogą go używać do nawiązania kontaktu biznesowego, promowania produktów lub usług, czy budowania marki osobistej. W świecie networkingu i relacji biznesowych, obecność na takich mediach społecznościowych jak LinkedIn umożliwia dotarcie do decydentów i profesjonalistów z wielu branż. Jak więc wykorzystać LinkedIn B2B do szukania nowych klientów?

Kim są użytkownicy LinkedIn?

Statystyki LinkedIn pokazują, że to platforma nie tylko do poszukiwania pracy, ale także serwis umożliwiający dzielenie się zawodowymi przemyśleniami i pomysłami zarówno dla firm, marek, jak i specjalistów. Aktualnie LinkedIn to platforma z 770 milionami użytkowników na całym świecie. Serwis może poszczycić się zamożną grupą demograficzną, składającą się z osób decyzyjnych w firmach – to około 10 milionów menedżerów wyższego szczebla i przedsiębiorców z różnych branż! Idealne środowisko do działań w ramach marketingu B2B.

Liczba użytkowników Linkedin, źródło: Statista.com, kwiecień 2024

Najliczniejsza grupa wiekowa to osoby z przedziału wiekowego 25–34. W przeciwieństwie do innych mediów społecznościowych, Linkedin koncentruje się przede wszystkim na profesjonalnych kontaktach w branży.

Użytkownicy Linkedin według grup wiekowych, źródło: Statista.com, kwiecień 2024

LinkedIn B2B – dlaczego serwis jest kluczowy dla marketerów?

LinkedIn to biznesowe media społecznościowe pomagające w budowaniu autorytetu w branży, pozyskiwaniu zaufania klientów. Na LinkedIn dużo łatwiej kreować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie, a regularne publikowanie wartościowych dla odbiorców treści i czynne uczestniczenie w dyskusjach branżowych, może kształtować Twój wizerunek lidera. Dla wielu firm wsparcie LinkedIn B2B w codziennym marketingu jest nieocenione. Pozwala targetować użytkowników na podstawie ich stanowisk, branż czy też umiejętności. Dzięki temu kampanie B2B na LinkedIn będą idealne do generowania leadów.

Działania w ramach kampanii LinkedIn B2B

Jak każda inna skuteczna kampania marketingowa, również kampania marketingu B2B na LinkedIn powinna zacząć się od zdefiniowania celów. Możesz wybierać między generowaniem leadów, zwiększeniem rozpoznawalności marki, budowaniem relacji z klientami, czy promocją produktów i usług. Za cel możesz też wybrać znalezienie nowego pracownika.

Konto firmowe na LinkedIn

Tworząc strategię, warto zadbać o profil firmowy. Powinien być kompletny, aktualny i atrakcyjny dla potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Z pewnością musi zawierać szczegółowe informacje o firmie, jej misji, wartościach, produktach i usługach. Profil powinien mieć też logotyp, zdjęcia i inne materiały wizualne, które wyróżniają Twoją firmę.

Profil firmowy Microsoft.

Zoptymalizuj swoją stronę na LinkedIn tak samo, jak optymalizujesz witrynę Twojej firmy pod kątem wyszukiwania. Oznacza to używanie w treści słów kluczowych, których aktywnie szukają potencjalni klienci. Frazy możesz umieścić w opisie profilu oraz wskazując specjalizację Twojej firmy. Umieść link do swojej strony na profilu, udostępnij go w innych kanałach mediów społecznościowych, wyślij do subskrybentów newslettera albo wstaw wezwanie do działania w poście na blogu.

Content marketing

LinkedIn to doskonałe narzędzie do bezpośredniego kontaktu z klientami. A kluczem do sukcesu na tej platformie jest regularne publikowanie wartościowych i angażujących treści. Planuj z wyprzedzeniem, jakie treści będziesz publikować i kiedy. Mogą to być artykuły, webinary, wpisy, wideo, infografiki lub case studies. Platforma oferuje bardzo wiele możliwości, wykorzystaj te kluczowe dla Twojego biznesu i zadbaj, aby treści odpowiadały na potrzeby Twojego klienta.

Publikacje na profilu marki Microsoft.

Aktywność

W ramach strategii staraj się docierać do użytkowników, regularnie publikując posty. Pamiętaj, że zaufanie buduje się przez długi czas, dlatego odbiorcy powinni dość często widzieć Twoje wiadomości. Możesz nawet zaplanować posty na LinkedIn z wyprzedzeniem, aby zachować regularność. Przed publikacją postu, zastanów się, jaką wniesie on wartość dla społeczności? Czy zawiera przydatną wskazówkę lub ma inną, wartość edukacyjną? A może dostarcza istotne informacje branżowe? Pamiętaj, że Twoje treści powinny zawsze być autentyczne. W ten sposób budujesz zaufanie i przyczyniasz się do lepszego zrozumienia Twojej marki.

Badania pokazują, że najlepszy czas na publikowanie postów na LinkedIn to godziny pracy – od 10:00 do 12:00 w przedziale między wtorkiem a czwartkiem.

Tworzenie sieci kontaktów

Zaproszenia do kontaktu z innymi użytkownikami LinkedIn są istotną częścią, jaką uwzględnia strategia obecności w tym serwisie. Wysyłając wiadomości, unikaj spamu sprzedażowego – przypomnij osobie, do której piszesz, gdzie się poznaliście lub odnieś się do publikacji danego użytkownika. Temat rozmowy powinien być początkowo neutralny. Nie próbuj od razu sprzedawać swoich usług, ponieważ może to zniechęcić do Ciebie innych użytkowników.

Wiadomości na Linkedin.

Narzędzia i funkcje do kampanii B2B

LinkedIn, podobnie jak np. Facebook, oferuje różne rodzaje reklam, które można wykorzystać w kampaniach B2B. Sponsored Content to reklamy wyświetlane w aktualnościach użytkowników, Sponsored InMail to bezpośrednie wiadomości wysyłane do wybranych odbiorców, a Text Ads to proste reklamy tekstowe wyświetlane na stronie. Każdy rodzaj reklamy ma swoje zalety i może być używany na różnych etapach lejka sprzedażowego. Cele kampanii mogą obejmować trzy poziomy ścieżki marketingowej: świadomość marki, zainteresowaniekonwersje.

Generowanie leadów jest ważną funkcją tej platformy. Formularze generowania leadów (Lead Gen Forms) to narzędzie, którego zadaniem jest zbieranie danych kontaktowych od potencjalnych klientów bezpośrednio na LinkedIn. Użytkownicy mogą wypełnić formularz bez opuszczania platformy, co znacznie zwiększa zaangażowanie i konwersję.

Najlepsze praktyki w kampaniach B2B na LinkedIn

Jedną z najważniejszych praktyk w kampaniach marketingowych jest precyzyjne targetowanie. Reklama powinna trafiać do potencjalnego klienta – to prosta zasada, którą wykorzystuje każdy skuteczny marketing.

Segmentacja i personalizacja

Uruchom dostępne narzędzia do segmentacji i personalizacji komunikacji. Skoncentruj się na targetowaniu osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji w firmach. Upewnij się, że Twoje przekazy są dostosowane do ich potrzeb i wyzwań.

Personalizacja treści jest niezwykle ważna w marketingu B2B. Twórz content, który odpowiada na konkretne problemy i potrzeby Twojej grupy docelowej. Personalizuj wiadomości, aby były bardziej angażujące i skuteczne. Im bardziej spersonalizowana treść, tym większe szanse na nawiązanie wartościowej relacji biznesowej i dotarcie do sieci kontaktów klientów.

Sales Navigator

Marketing B2B wymaga wyczucia. LinkedIn to idealne miejsce do wyszukiwania i nawiązywania kontaktów z potencjalnymi klientami. Marketerzy mogą korzystać ze specjalnego narzędzia, które umożliwia monitorowanie aktywności odbiorców na tej platformie. Jest to Sales Navigator i służy do śledzenia kluczowych kontaktów i angażowania się w rozmowy, które mogą prowadzić do sprzedaży. Z kolei Sales Robots pozwoli Ci zautomatyzować i prowadzić inteligentną komunikację, aby osiągnąć dowolny cel biznesowy.

Narzędzie Sales Navigator do marketingu B2B. .

Analityka

Efektywne zarządzanie budżetem i regularne mierzenie ROI to kluczowe elementy zarządzania każdą kampanią marketingową. Również kampanią LinkedIn B2B. Dzięki tym dwóm elementom możesz na bieżąco dostosować strategię, by maksymalizować zwrot z inwestycji. Do skutecznego mierzenia ROI, potrzebujesz określonego celu kampanii. Bez tego nie będziesz mógł śledzić kluczowych czynników. Dane, które możesz sprawdzić na LinkedIn to m.in.:

  • Wyświetlenia – liczba wyświetleń publikacji Twojego artykułu na stronie.
  • Unikalne wyświetlenia – liczba kont, na których wyświetlono publikację.
  • Zainteresowanie – łączne zainteresowanie publikacją, wraz z reakcjami, komentarzami i udostępnieniami.
  • Wyświetlenia artykułu – liczba kliknięć tekstu w celu wyświetlenia go na stronie artykułu lub wyświetlenia w wiadomości e-mail z biuletynem.
  • Dane demograficzne wyświetlających artykuł – informacje demograficzne o osobach, które wyświetliły artykuł.

    Analityka postów na Linkedin. 

Podsumowanie

Strategie B2B na LinkedInie powinny przede wszystkim uwzględniać dostarczanie wartościowych treści użytkownikowi oraz nawiązywanie trwałych relacji. Jeżeli chcesz zdobywać leady i podtrzymywać więzi biznesowe – LinkedIn jest właśnie dla Ciebie.

Bartosz Ciemięga

Bartosz Ciemięga

Marketing & PR Specialist

W Fabryce Marketingu zajmuje się tworzeniem i realizacją strategii marketingowych i komunikacyjnych. Jest też odpowiedzialny za budowanie wizerunku marki poprzez prowadzenie mediów społecznościowych.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Jak połączyć ChatGPT i ScreamingFroga i wykorzystać w SEO?

    SCreamingFrog to podstawowe narzędzie w SEO, które crawluje zawartość strony i pokazuje braki, np. na jakich podstronach brakuje...

    Co to jest breadcrumbs i jaki ma wpływ na SEO i UX?

    Przejrzysta nawigacja jest jednym z bardziej istotnych elementów każdej witryny internetowej. Jeżeli chcesz zadbać o to, aby Twoi użytkownicy...

    Co to ROI i w jaki sposób można je policzyć?

    Wskaźnik ROI (return on investment) oznacza wartość lub zysk, jaki możesz osiągnąć po dokonaniu inwestycji początkowej. Obliczanie ROI pozwoli...

    Jak napisać regulamin sklepu internetowego? Poradnik krok po kroku

    Zanim uruchomisz swój sklep internetowy i zaczniesz przyjmować pierwsze zamówienia, musisz upewnić się, że Twój e-commerce spełnia...