Przejdź do

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma – poradnik

Strona główna > Czytelnia > Marketing > Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma – poradnik

Profil Google Moja Firma to doskonały sposób na zainstnienie w świadomości klientów. Możesz utworzyć go bezpłatnie, uzupełnić o najważniejsze informacje i regularnie uzupełniać, aby wzbudzić zaufanie do marki. To szczególnie ważne dla tych przedsiębiorstw, które działają lokalnie. Jak zwiększyć widoczność swojej firmy i od czego zacząć pozycjonowanie wizytówki Google Maps? Dowiesz się z naszego artykułu!

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatna usługa, która wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwania i pomaga klientom znaleźć dane firmowe w wyszukiwarce Google. Pozwala również bezpośrednio nawiązać kontakt z klientami online. Gdy potencjalny klient będzie szukał Twojej firmy lub przedsiębiorstwa z Twojej branży, zobaczy w wynikach wyszukiwania wizytówkę Google, a wraz z nią informację o lokalizacji przedsiębiorstwa w Mapach Google, godziny otwarcia, opinie, zdjęcia i dodatkowe informacje.

Sklepy papiernicze z adresem i oceną

Od czego zależy, czy Google wyświetli Twoją wizytówkę?

Zastanawiasz się, jak działa algorytm Google? Miejsce wyświetlenia wizytówki firmy w organicznych wynikach wyszukiwania Google jest oparte przede wszystkim na: trafności, odległości i widoczności. Połączenie tych kilku czynników pomaga aplikacji Google Maps znaleźć najlepiej dopasowane wyniki do zapytania użytkownika. Na przykład algorytmy Google mogą zdecydować o istnieniu większego prawdopodobieństwa na to, że firma, która znajduje się dalej od lokalizacji użytkownika, ma w ofercie to, czego aktualnie poszukuje, niż firma, której siedziba jest nieco bliżej i dlatego umieści ją wyżej w wynikach lokalnych. Pamiętaj, że nie ma możliwości zapłacenia za lepszy lokalny ranking w mapach Google.

Lista sklepów papierniczych w Warszawie

Trafność

Trafność profilu Twojej firmy odnosi się do tego, jak dobrze lokalny profil marki pasuje do tego, czego ktoś szuka. Uzupełnij szczegółowe informacje o przedsiębiorstwie, aby pomóc Google lepiej zrozumieć Twój brand i dopasować profil do odpowiednich wyszukiwań użytkowników.

Odległość

Ten parametr uwzględnia, jak daleko znajduje się każdy potencjalny wynik wyszukiwania od lokalizacji użytej w wyszukiwaniu. Jeśli użytkownik nie określi lokalizacji w swoim wyszukiwaniu, Google oblicza odległość na podstawie tego, co wie o jego lokalizacji.

Widoczność

Opiera się na informacjach, które Google ma o firmie z całej sieci, takich jak: linki, artykuły i katalogi. Liczba recenzji Google oraz ich jakość również wpływa na lokalny ranking wyszukiwania. Opinie klientów i pozytywne oceny mogą więc poprawić widoczność Twojej firmy.

Jak założyć wizytówkę Google?

  1. Wejdź na stronę google.com/business.

  1. Zaloguj się na swoje konto Google. Jeśli nie masz konta, odwiedź stronę google.com/accounts. Będziesz mógł utworzyć bezpłatne konto przy użyciu dowolnego adresu e-mail.

  1. Wprowadź nazwę swojej firmy i kategorię. Będzie ona miała wpływ na pozycjonowanie wizytówki. Upewnij się, że wprowadziłeś nazwę poprawnie.

  1. Podaj adres Twojej firmy, aby Google mogło zweryfikować, czy przedsiębiorstwo rzeczywiście istnieje. Jeżeli firma nie ma siedziby stacjonarnej, możesz zaznaczyć opcję „Nie”.

  1. Odpowiedz na pozostałe pytania, podaj dane kontaktowe: adres firmy i adres strony internetowej.

  1. Po weryfikacji wizytówki Google Moja Firma będziesz mógł odpowiadać na pytania klientów i włączyć czat, ułatwiając kontakt z Twoją firmą.

  1. W kolejnym widoku uzupełnij godziny otwarcia.

Po utworzeniu profilu, następnym krokiem jest jego weryfikacja. Google wysyła Ci pocztówkę z kodem weryfikacyjnym na adres danej lokalizacji. Powinieneś ją otrzymać w ciągu około pięciu dni roboczych. Po zweryfikowaniu konta, będziesz mógł sprawdzić statystyki oraz odpowiedzieć na opinie. Jeśli oferujesz usługi, ale nie masz adresu fizycznego, możesz skontaktować się z pomocą techniczną Google, aby poprosić o weryfikację telefoniczną lub e-mailową swojej wizytówki.

Zarządzanie wizytówką Google Maps

Po utworzeniu profilu firmy w Google, możemy przejść do zarządzania wizytówką. Wystarczy pozostać zalogowanym i przejść na główną stronę wyszukiwarki. Wyświetli się możliwość przejścia do wybranych sekcji, gdzie możesz uzupełnić treści.

Edytuj profil firmy

Optymalizacja wizytówki Google zaczyna się już w tej sekcji. Mamy możliwość dodania opisu firmy, linków w mediach społecznościowych czy daty otwarcia. Możemy edytować też kategorię, nazwę firmy, stronę internetową i dane kontaktowe.

Zdjęcia

W zakładce Zdjęcia warto dodać logo oraz fotografie przedstawiające wnętrza siedziby Twojej firmy – zwiększy to wiarygodność profilu.

Produkty

W profilu Google możesz uzupełnić listę oferowanych produktów oraz podzielić je na kategorie. Firmy, które oferują usługi również mogą uzupełnić w tym miejscu szczegółowe informacje na ten temat.

Jak wypozycjonować wizytówkę firmy w Mapach Google?

Skuteczne pozycjonowanie wizytówki Google ma ogromny wpływ na to, jak dużo klientów dotrze do Twojej oferty. Co zrobić, żeby dobrze zoptymalizować wizytówkę?

Uzupełnij profil w całości

Upewnij się, że dodajesz wszystkie istotne informacje o Twojej działalności, w tym adres, numer telefonu, stronę WWW, godziny pracy i kategorię firmy. Pamiętaj, że Google nagradza firmy, które poświęcają czas na dokładne wypełnienie swojego profilu. Im więcej informacji podasz, tym większe szanse na uzyskanie dobrej pozycji wizytówki. Ponadto kompletny profil Google Moja Firma w Mapach Google i wyszukiwarce zwiększa szanse na uznanie firmy za wiarygodną. Poziom uzupełnienia Twojej wizytówki sprawdzisz w głównym widoku wyszukiwarki po zalogowaniu.

Klikając w opcję Pełne informacje, możesz sprawdzić, co jeszcze pozostało Ci do uzupełnienia.

Zadbaj o odpowiednie słowa kluczowe

Podobnie jak w przypadku strony internetowej, tak samo w pozycjonowaniu wizytówki bardzo ważne są słowa kluczowe. Opis firmy powinien zawierać wszystkie najważniejsze dla Ciebie frazy. Używaj ich także w publikowanych wpisach. Frazy kluczowe możesz zweryfikować za pomocą najpopularniejszych narzędzi SEO, takich jak: Senuto, Semstorm, Ahrefs, bezpłatny planer słów kluczowych w panelu Google Ads lub Ubersuggest. Przejdź do map Google i przejrzyj opisy innych lokalnych firm z Twojej branży – zanotuj, jakie słowa kluczowe pojawiają się w ich opisach, a następnie zweryfikuj to za pomocą narzędzi.

Słowa kluczowe wygenerowane w narzędziu Ahrefs

Pamiętaj, żeby zachować ostrożność – zbyt duże nasycenie słowami kluczowymi może zostać uznane za praktyki niezgodne z wytycznymi Google.

Wpisy i aktualności

Wpisy to dodatkowe miejsce, gdzie możesz zamieścić więcej słów kluczowych, co także wpłynie korzystnie na pozycjonowanie firmy. Przejdź do zakładki Dodaj aktualizację i wybierz, jaką formę ma mieć wpis w Twojej wizytówce Google. Jeżeli organizujesz wydarzenie, możesz także poinformować o tym swoich klientów. Wpisy znacznie zwiększają atrakcyjność wizytówki i zachęcają do interakcji z profilem firmy. Co więcej, we wpisie firmy możesz informować o aktualnych promocjach, dzięki czemu klienci zobaczą je od razu z poziomu wyszukiwarki. Może to mieć wpływ na zwiększenie ruchu organicznego, liczbę połączeń telefonicznych czy konwersje w sklepie.

Wpisy pozwolą również odsyłać klientów do dedykowanej podstrony w Twojej witrynie, np. landing page’a lub konkretnych produktów.

Wybierz odpowiednie kategorie

W wizytówkach Google bardzo ważne jest właściwe uzupełnienie kategorii. Oprócz kategorii głównej, która zapewnia najlepszy obraz na temat Twojej firmy, możesz także dodać bardziej precyzyjne zakresy. Dzięki temu mapy Google mogą częściej wyświetlać wizytówkę w lokalnych wynikach wyszukiwania, co pozwoli dotrzeć do nowych klientów.

Kategorie w wizytówce

Uzupełnij produkty

Aby zapewnić lepsze pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma, warto dodać także produkty, które sprzedajesz w swojej firmie, dzięki temu przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów. Będą mogli oni także zobaczyć ceny oraz dostępność produktów, co ułatwi podjęcie decyzji zakupowej. Możliwość dodawania zdjęć, opisów i linków do produktów sprawia, że wizytówka staje się bardziej atrakcyjna i interaktywna.

Pozytywne recenzje a pozycjonowanie Google Maps

Opinie klientów są bardzo ważne i również mają wpływ na pozycje Twojej wizytówki w wynikach wyszukiwania Google Maps. Firmy z lepszymi ocenami i większą liczbą recenzji mogą uzyskać wyższe miejsca w wyszukiwarce, co zwiększa szanse na dotarcie do nowych klientów. Co więcej, pozytywne opinie budują zaufanie do Twojej firmy – klienci często kierują się recenzjami innych, decydując, czy skorzystać z oferty. W psychologii nazywamy to zjawisko „społecznym dowodem słuszności”. Klienci, którzy widzą pozytywne recenzje, są bardziej skłonni do podjęcia decyzji o zakupie lub skorzystaniu z usług. Na swoim profilu Google Moja Firma możesz także odpowiadać na recenzje, które otrzymałeś od klientów.

Zachęcaj do wystawiania opinii, zamawiając do sklepu stacjonarnego tabliczkę z kodem QR i technologią NFC, po zeskanowaniu których klient będzie bezpośrednio przekierowany do sekcji z utworzeniem recenzji. Sprzedawca może jeszcze w sklepie zachęcić klienta do napisania opinii, co pozwoli znacznie zwiększyć ich liczbę.

Zapewnij spójność wizytówki NAP

Pamiętaj, że swoje wizytówki warto tworzyć na różnych platformach internetowych. Dokładne informacje w różnych serwisach przyczynią się do zwiększenia zaufania klientów. Zadbaj o to, żeby wszystkie dodane wizytówki zawierały te same informacje odnośnie godzin otwarcia, adresu i numeru telefonu.

Podsumowanie – odnieś sukces dzięki wizytówce Google

Jak widzisz, masz wpływ na wiele czynników, które mogą poprawić pozycję wizytówki Twojej firmy w Google. Dzięki powyższym działaniom możesz skutecznie wykorzystać profil Google do zwiększenia widoczności, przyciągnięcia klientów i budowania pozytywnego wizerunku firmy.

Oliwia Wulczyńska

Oliwia Wulczyńska

Marketing & PR Specialist

Jako Marketing & PR Specialist w Fabryce Marketingu zajmuje się budowaniem wizerunku marki poprzez prowadzenie mediów społecznościowych i współtworzenie strategii marketingowej. Jest też odpowiedzialna za nawiązywanie i utrzymywanie relacji z partnerami biznesowymi.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    FAQ – co to jest? Jak stworzyć sekcję FAQ?

    Sekcja FAQ obejmująca odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania stanowi standardowy element wielu dużych stron internetowych, a zwłaszcza...

    Landing page – co to jest i jak stworzyć stronę docelową

    Jako użytkownik Internetu z pewnością od czasu do czasu trafiasz na strony internetowe charakteryzujące się dość skąpą treścią,...

    Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma – poradnik

    Profil Google Moja Firma to doskonały sposób na zainstnienie w świadomości klientów. Możesz utworzyć go bezpłatnie, uzupełnić...

    Błąd 500 – co oznacza?

    Prowadząc w własną stronę www lub sklep internetowy, z pewnością pragniesz, by odbiorcy mogli je wyświetlać poprawnie. Tego...