Przejdź do
baner_under_the_fold-8-2048×486

Reklama w Allegro Ads – co powinieneś wiedzieć?

Strona główna > Czytelnia > Kampanie online > Reklama w Allegro Ads – co powinieneś wiedzieć?

Allegro jest najbardziej popularną platformą sprzedażową w Polsce. Obecnie (październik 2021) zrzesza aż 20 mln użytkowników idealnie dopasowanych. Oznacza to, że osoby wchodzące na serwis są zainteresowane zakupami, więc szansa sprzedaży jest wysoka. O efektywności tej platformy świadczą również liczby: około 32 mln sfinalizowanych transakcji w każdym miesiącu oraz niemal 164 mln ofert, na które konsumenci trafiają podczas swojej ścieżki zakupowej.

Duża liczba dostępnych produktów oznacza, że nie tak łatwo wybić się na tle konkurencji. Jeśli chcesz, by to właśnie Twoja oferta została zauważona i skutecznie trafiła do potencjalnego klienta, powinieneś zainteresować się tematem reklamy w Allegro Ads. W poniższym artykule postaram się pokazać Ci, jak wielki jest jej potencjał.

buying-2

Jak działa reklama na Allegro?

Kierowanie Allegro Ads odbywa się na podstawie słów kluczowych dodawanych do kampanii. To, czy reklama wyświetli się danemu użytkownikowi, zależy więc od wyszukiwanego przez niego hasła. Dlatego też warto dokładnie przemyśleć dobór słów kluczowych – tak, by wybrać te zarówno najbardziej adekwatne, jak i najchętniej wpisywane w wyszukiwarkę.

Z kolei to, czy użytkownikowi wyświetli się reklama reklamodawcy A, czy reklamodawcy B, zależy od:

  • jakości oferty (promowanego produktu),
  • stawki,
  • współczynnika klikalności (stosunku kliknięć do wyświetleń).

W przypadku standardowych reklam, których celem jest promocja ofert, Allegro Ads działa w modelu efektywnościowym – rozliczenie odbywa się za kliknięcie, a nie samo wyświetlenie reklamy. Reklamodawca ma do wyboru także inne opcje: dedykowane reklamy display’owe w rozliczeniu CPM (Cost per Mille) lub FF (Flat Fee).

Sam panel reklamowy Allegro Ads jest bardzo podobny do panelu Google Ads. Wynika to przede wszystkim z tego, że obie platformy są do siebie zbliżone pod względem dużej liczby ofert oraz użytkowników.

Formaty reklamowe i umiejscowienia

Sponsorowane oferty na Allegro mogą występować w różnych umiejscowieniach, takich jak:

  • Wyniki wyszukiwania „strona przedmiotu”. Dopisek, że jest to oferta sponsorowana jest mało widoczny, dlatego użytkownicy chętniej klikają w taką reklamę;

samsung

  • Wyniki wyszukiwania „lewa kolumna”. Często produkty w tym miejscu są po prostu większe, dzięki czemu rzucają się w oczy użytkownikom;

samsung2

  • Strona przedmiotu. Zazwyczaj użytkownicy bardzo dokładnie przeglądają treści na stronie produktowej. Po przeczytaniu opisu może się jednak okazać, że produkt nie spełnia ich oczekiwań. Wtedy z pomocą przychodzi Allegro, podsuwając sugestie podobnych produktów z sekcji „sponsorowanej”, które z dużym prawdopodobieństwem zainteresują użytkownika;

samsung3

  • Przestrzeń nad wynikami wyszukiwania. Mamy również możliwość utworzenia reklamy graficznej nad wynikami wyszukiwania – nieco podobnej do reklamy produktowej w wyszukiwarce Google. Reklama składająca się z dwóch wybranych ofert oraz logo sklepu wpływa na świadomość użytkowników oraz zwiększa rozpoznawalność marki. Jest rozliczana w modelu CPM;

samsung4

  • Pozostałe umiejscowienia. Istnieje także opcja wykupienia reklamy banerowej w innych miejscach: zazwyczaj na stronie głównej platformy lub w aplikacji. Rozliczenie następuje tu w modelu CPM lub FF.

Sieć reklamowa – Allegro Ads Network

W ramach kampanii Allegro Ads można także wyświetlać się poza samą platformą – w wyszukiwarce Google bądź na Facebooku.

Reklamy w Google Ads to nic innego jak reklama produktowa w wyszukiwarce. Różnica jest jedynie taka, że nie trzeba mieć skonfigurowanego Google Merchant Center – narzędzia umożliwiającego przesyłanie informacji o produktach sklepu internetowego do paneli reklamowych (np. panelu Google Ads). Promowane produkty przekierowują bezpośrednio do podstron ofertowych na Allegro, a to, czy reklama zostanie wyświetlona, czy nie, zależy od dodanych słów kluczowych i tego, co wpisują użytkownicy.

Reklamy produktów z Allegro w serwisie społecznościowym Facebook to także reklamy produktowe. Jest to forma remarketingu – kreacje są kierowane tylko do użytkowników, którzy mieli już styczność z ofertą, widzieli ją, ale nie dokonali zakupu.

Jakie statystyki są dostępne w panelu Allegro Ads?

W panelu Allegro Ads statystyki dotyczące ofert sponsorowanych są widoczne w czasie rzeczywistym. Do udostępnianych informacji należą:

  • kliknięcia;
  • wyświetlenia;
  • koszt za kliknięcie;
  • współczynnik klikalności;
  • liczba osób zainteresowanych aukcją;
  • liczba transakcji oraz wygenerowanego przychodu;
  • zwrot z inwestycji.

Statystyki te umożliwiają prostą analizę działania poszczególnych reklam. Dzięki temu możemy wykluczać słabe reklamy oraz zwiększać wydatki na aukcje, które cieszą się większym zainteresowaniem.

Na czym polega optymalizacja kampanii Allegro Ads?

Prowadzenie kampanii Allegro Ads wydaje się banalne – ustawia się częściej wyświetlane oferty sponsorowane, a sprzedaż rośnie. Nie jest to jednak takie proste.

Aby kampania dotarła do właściwych odbiorców i odniosła sukces, należy zadbać o kilka szczegółów, które usprawnią jej działanie. Procesy optymalizacyjne polegają między innymi na:

  • doborze odpowiednich nazw aukcji i dostosowywaniu ich do tego, czego szukają użytkownicy – wpisywanych przez nich kategorii;
  • ustawianiu kategorii, w jakich sponsorowane aukcje mogą się wyświetlać;
  • wykluczaniu słów kluczowych, które nie generują sprzedaży – są nieskuteczne;
  • wykluczaniu umiejscowień, w których oferta sponsorowana nie działa dobrze;
  • wybieraniu odpowiednich stawek za kliknięcie na różnych etapach kampanii – pozwala to maksymalizować sprzedaż przy generowaniu odpowiedniego zysku.

liście

Kto może promować się na Allegro?

Właściwie każdy przedsiębiorca może się promować, korzystając z Allegro Ads. To on decyduje, czy będzie zajmował się kampaniami samodzielnie, czy jednak woli powierzyć te działania agencji.

Prawdą jest, że właściciel sklepu bez problemu może prowadzić kampanie na własną rękę – potrzeba mu jedynie (albo aż…) czasu. Platforma Allegro, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom takiego użytkownika, udostępnia mu narzędzie Ads Express, które ułatwia tworzenie kampanii i automatyzuje proces jej konfiguracji. Niemniej jednak warto pamiętać, że wyniki generowane przez tak skonfigurowane kampanie zazwyczaj nie są tak dobre, jak w przypadku reklam tworzonych w standardowy sposób.

Procesy optymalizacyjne są czasochłonne i to od nich zależy końcowy zwrot z inwestycji. Dlatego jeśli posiadasz duży, bogato zaopatrzony sklep, a brakuje Ci czasu na skrupulatne prowadzenie kampanii, lepszym rozwiązaniem może okazać się powierzenie tego ekspertom.

Jakie korzyści płyną z promowania się na Allegro?

Jeśli prowadzisz sprzedaż przez platformę Allegro, kampanie płatne to element, który powinien być chociaż przez Ciebie przetestowany. Dlaczego?

  • Niski próg wejścia i koszty. Kampanie mogą zostać uruchomione przy budżecie dziennym na poziomie 3 zł. Oprócz tego koszt za kliknięcie bardzo często jest dużo niższy niż koszty kliknięcia w reklamę produktową na Facebooku czy w Google Ads.
  • Możliwość wyłapywania działań sezonowych. Kampanie mogą być uruchomione w przedziałach czasowych, które cechują się największym popytem na dane produkty;
  • Trafność. Użytkownicy szukający produktów na Allegro są już bardzo blisko zakupu, znajdują się na ostatnim etapie lejka zakupowego.

Podsumowanie

Platforma Allegro Ads w dużym stopniu przypomina znane nam narzędzia reklamowe. Właśnie dlatego zapoznanie się z jej funkcjonalnością nie powinno być nad wyraz czasochłonne – a raczej intuicyjne.

Po tym, jak poznasz wszystkie możliwości panelu reklamowego, w łatwy sposób zamieścisz wyróżniającą się ofertę sponsorowaną. Zwiększy to szansę zauważenia aukcji i – co tym idzie – dokonania zakupu przez użytkownika.

Integracja Allegro Ads z siecią Google i Facebooka da Ci również możliwość dotarcia do osób, które już widziały Twój produkt, ale jeszcze się na niego nie zdecydowały. To połączenie pozwoli Ci wracać do użytkowników przy okazji prowadzenia efektywnych działań remarketingowych – a akurat one w przypadku sklepów są szczególnie skuteczne.

Patryk Goławski

Patryk Goławski

Performance Manager

W Fabryce Marketingu pracuje w dziale Media, na stanowisku Performance Manager. Posiada doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu kampanii reklamowych Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads. Współtworzy strategie działań marketingowych, robiąc oferty, mediaplany i estymacje. Realizuje kampanie płatne oraz zajmuje się analityką. Prowadził kampanie dla Blue Media, Orange, T-Mobile, ATAL, Symfonia, Małopolska 2023.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Co to ROI i w jaki sposób można je policzyć?

    Wskaźnik ROI oznacza wartość lub zysk, jaki możesz osiągnąć po dokonaniu inwestycji początkowej. Obliczanie ROI pozwoli Ci podejmować...

    Marketing B2B – kompleksowa wiedza na ten temat

    Marketing jest podstawą w większości firm działających na rynku, niezależnie od tego, czy jej potencjalnymi klientami są osoby...

    Analiza marketingowa – co to jest? Jak ją wykorzystać?

    Marki, które chcą odnosić sukcesy, muszą dobrze rozumieć rynek oraz dysponować odpowiednią wiedzą zarówno o swojej konkurencji, jak...

    Jak budować lojalność klienta? – sprawdź nasze sposoby

    Na dzisiejszym nadmiernie nasyconym rynku miliardy rozmaitych marek nieustannie konkurują o uwagę konsumentów. Klienci od świtu do zmierzchu...