Przejdź do

Wideo, Które Sprzedaje Skuteczne Triki Marketingowe na YouTube

Strona główna > Czytelnia > Kampanie online > Wideo, Które Sprzedaje Skuteczne Triki Marketingowe na YouTube

Prowadząc działania marketingowe, warto zaangażować wszystkie dostępne kanały, które pomogą nam dotrzeć do naszej grupy docelowej. Trzeba przyznać, że w 2024 roku trudno wyobrazić sobie skuteczną kampanię bez wykorzystania zalet video marketingu. Co prawda, w dobie popularności TikToka i dominacji krótkich, często nieprzekraczających minuty długości treści, walka o uwagę potencjalnego klienta rozpoczyna się już od pierwszych sekund trwania materiału, a premiowany content jest przede wszystkim łatwo przyswajalny i nieangażujący w odbiorze. Warto pamiętać jednak, że istnieją w sieci miejsca, które doskonale nadają się do publikacji dłuższych video, a jedną z takich przystani jest YouTube – amerykański serwis cieszący się niesłabnącą popularnością od wielu lat. W jaki sposób wykorzystać go w swojej kampanii? Zostań z nami, by poznać skuteczne triki marketingowe na YouTube!

Marketing YouTube – wykorzystaj potencjał drugiej największej wyszukiwarki na świecie

Zgadza się. YouTube to druga największa wyszukiwarka, zaraz, rzecz jasna, po Google’u. Każdego dnia odwiedza ją nawet miliard użytkowników. Niech te liczby zobrazują ogromną szansę, którą stanowi dla Ciebie dobrze zoptymalizowana kampania video marketingowa na YouTube. Ponadto, jest to gwarancja dotarcia do dużej grupy odbiorców z naszego kraju, gdyż nawet 20 milionów polskich internautów korzysta z tego serwisu.

Reklamy wideo na portalu YouTube to doskonały sposób na budowanie świadomości marki oraz kreowanie jej wizerunku, a ponadto nagrywanie swoich filmów i prowadzenie kanału może być rozwijającym doświadczeniem, które pomoże Ci zdobyć nowe umiejętności. Od czego więc zacząć?

Wyświetlanie reklam na YouTube – pierwsze kroki

Czego potrzebujesz, by Twoja reklama pojawiła się na ekranach odbiorców?

  • Konta Google Ads, gdyż portal YouTube stanowi element sieci reklamowej Google.
  • Kanału na YouTube, gdzie udostępnisz swoje filmy, by promować je płatnie w YouTube Ads.
  • Filmu reklamowego, którym zaciekawisz swojego potencjalnego klienta.

Co więcej, by zdobyć więcej możliwości, tworząc kampanie reklamowe, warto połączyć kanał YouTube z kontem Google Ads. To daje dostęp do pogłębionej analizy – masz wtedy dostęp do statystyk YouTube Ads a nie jedynie Google Ads oraz pozwala skorzystać z opcji zbierania grup remarketingowych. Zrobisz to w ustawieniach, przechodząc kolejno przez zakładki Kanał – Ustawienia zaawansowane – Łączenie konta Google Ads, na końcu tej drogi wpisując swój identyfikator klienta.

Rodzaje reklamy w YouTube

Reklamy Wideo oferowane przez serwis YouTube spełniają szeroką gamę zadań i pomagają reklamodawcom w utworzeniu skutecznej kampanii reklamowej. Formaty reklam dostępne dla marketerów to aż sześć opcji, z których niewątpliwie wybierzesz taką, która spełni Twoje oczekiwania. W jaki sposób możesz zdobyć uwagę odbiorcy, stosując YouTube marketing?

  • Skippable in-stream ads – reklamy wyświetlane przed, podczas lub po zakończeniu filmu, które odbiorca możne pominąć po 5 sekundach odtwarzania. Pojawiają się zarówno na YouTube, jak i na stronach i aplikacjach partnerów Google’a. Przy wyborze tego rodzaju reklamy płacimy za pełne odtworzenie filmu lub interakcję z nim. Ten format doskonale sprawdza się przy promowaniu produktów, marki oraz pozyskiwania ruchu na stronę.
  • Non-skippable in-stream ads – te reklamy, podobnie jak poprzednia propozycja, pojawiają się przed, w trakcie filmu lub po jego zakończeniu. Trwają maksymalnie 30 sekund, a użytkownik portalu nie ma możliwości, by je pominąć. Reklamodawca płaci za każde 1000 wyświetleń reklamy na ekranach docelowych odbiorców. Warto zdecydować się na tę formę reklamy video, jeśli szczególnie zależy nam na budowaniu świadomości brandu lub produktu.
  • In feed video ads – ten rodzaj reklamy pojawia się w wynikach wyszukiwania, na stronie głównej oraz pośród proponowanych filmów. Składa się na niego krótki tekst i miniaturka filmu, która ma zaprosić do kliknięcia i sprawdzenia materiału. Reklamodawca płaci za każdy klik, zatem jest to źródło ruchu wysokiej jakości, gwarantując wizyty od zainteresowanych użytkowników.
  • Bumper ads – krótka forma reklamy w YouTube, pojawiająca się przed, podczas lub po zakończeniu filmu. Trwa jedynie 6 sekund, jest niepomijalna, przydaje się, by przekazać krótką, zapadającą w pamięć informację. Reklamodawcę obowiązuje płatność za 1000 wyświetleń.
  • Outstream ads – to format reklamy video wyświetlanej jedynie na urządzeniach przenośnych, która nie jest dostępna na samym YouTubie. Dociera do użytkowników spoza platformy, korzystających z aplikacji lub stron internetowych, które należą do sieci partnerskiej Google. Na początku reklama jest wyciszona, odbiorca musi tapnąć, by włączyć dźwięk. To doskonała opcja zwiększenia zasięgu Twojego filmu niewielkim kosztem, gdyż płacisz tylko wtedy, gdy oglądający wyświetli go przez dwie sekundy lub dłużej.
  • Masthead – rodzaj reklam wyświetlanych na głównej stronie portalu, na komputerach, urządzeniach mobilnych oraz telewizorach. To najdroższy format reklamy w YouTube, dostępny tylko po wykonaniu rezerwacji przy współpracy z pracownikiem Google.

Tricki marketingowe na YouTube – jak skutecznie sprzedawać przy pomocy wideo?

Ten krótki przegląd możliwości oferowanych przez YouTube Ads pokazuje, że w tej platformie drzemie ogromny potencjał. Co więcej, kontrola nad sposobem kierowania to jedna z największych zalet reklamy w YouTube.

Do dyspozycji reklamodawcy serwis oddaje dostęp do naprawdę szerokiej gamy użytkowników – niezwykle licznej i zaangażowanej społeczności, wśród których niewątpliwie znajdą się klienci z Twojej grupy docelowej. Jak korzystać z YouTube, by napędzić swoją sprzedaż?

Nagrywanie filmu reklamowego

Film, którego celem będzie przyciągnięcie uwagi użytkownika YouTube, musi nieść ze sobą odpowiedni przekaz. Pierwszym elementem wykreowania kampanii wideo marketingowej jest zatem określenie jej celu. Może nim być chęć poinformowania o nowym produkcie, content poradnikowy związany z branżą czy np. remarketing bądź reklama konkretnej usługi.

Ponadto, na kształt naszego wideo wpłynie grupa docelowa, a raczej jej charakter. Inny rodzaj komunikacji będzie odpowiedni dla nastolatków uwielbiających gry komputerowe, inny zaś dla 30-letnich programistów, którzy pragną poszerzać swoje umiejętności. Dopasowanie formy przekazu do celu kampanii i potencjalnej klienteli to najważniejsze zadania, stojące przed reklamodawcą.

Warto także pamiętać o aspektach technicznych wideo. Warto by był on zwięzły, jasny, przekazywał najważniejsze szczegóły w dynamiczny i angażujący sposób. To wizytówka Twojej firmy, warto więc, by przyciągnęła widza swoją jakością.

Co ważne na tym etapie – jeżeli planujesz skorzystać z reklamy pomijalnej, koniecznie zwróć uwagę na pierwsze 5 sekund materiału, to one mają szansę wpłynąć na potencjalnego klienta i zmotywować go do obejrzenia całości, zanim kliknie w guzik „pomiń”.

Tworzenie kampanii reklamowej

Gdy przygotowaliśmy już nasze wideo, musimy utworzyć kampanię Google Ads. Przyjemny w użyciu i intuicyjny kreator pomoże nam przejść przez ten proces. Na co zwrócić szczególną uwagę?

W zakładce Sieci mamy możliwość wyboru, w jakim miejscu wyświetlą się nasze reklamy. Domyślnie zaznaczony ptaszek przy „Sieci partnerów wideo w sieci reklamowej Google” daje opcję wyświetlania reklam także poza YouTube, w partnerskich aplikacjach i stronach. Można ją z powodzeniem odznaczyć, by nasze treści wyświetlały się jedynie w obrębie platformy, co oszczędzi budżet.

Lokalizacja – trafiaj dokładnie tam, gdzie chcesz

YouTube umożliwia niezwykle dokładny dobór lokalizacji użytkowników, którym wyświetli się nasza reklama. Jeżeli działasz lokalnie i chcesz trafić przede wszystkim do okolicznych mieszkańców, warto odznaczyć domyślnie wybraną opcję „Polska” w podmenu Lokalizacja, wybrać „Wpisz inną lokalizację” i udzielić algorytmowi dokładnych instrukcji.

Urządzenia

Możesz także wybrać, na jakich urządzeniach mają pojawić się Twoje filmy reklamowe. Co więcej, istnieje także możliwość kierowania reklam na konkretne systemy operacyjne, co przydaje się, gdy Twoja grupa docelowa korzysta np. z systemów iOS w przypadku telefonów iPhone.

Ograniczenie wyświetlania reklam

Co więcej, YouTube pozwala ograniczyć Ci częstotliwość wyświetlania Twoich filmów danemu użytkownikowi. Warto włączyć tę opcję, gdyż dzięki niej zapobiegniemy „zmęczeniu” potencjalnego klienta Twoim przekazem reklamowym.

Targetowanie – jak trafić do grupy docelowych?

Targetowanie to najważniejszy etap kreowania kampanii YouTube Ads. Co zrobić, by naprawdę reklamodawca dotarł do ludzi, którzy będą zainteresowani jego produktem czy usługą?

Przyszłych widzów naszej reklamy możemy dobierać na podstawie kryteriów demograficznych, takich jak:

  • płeć,
  • wiek,
  • status rodzicielski,
  • dochód gospodarstwa domowego.

Mamy także do wyboru szeroki wachlarz możliwości w zakładce Segmenty odbiorców, gdzie możemy skierować reklamę do konkretnych grup użytkowników, np. osób subskrybujących nasz kanał.

Słowa kluczowe i miejsca docelowe

Ale to nie wszystko! YouTube Ads wykorzystuje także panel słów kluczowych, dzięki którym dotrzesz do ludzi zainteresowanych daną treścią. Co więcej, mamy do dyspozycji cały wachlarz kategorii tematycznych, co niezwykle ułatwi przygotowanie kampanii tak, by przyniosła zysk.

YouTube pozwala też na dobór miejsc docelowych. Możesz wskazać konkretny kanał lub film, w trakcie którego będzie wyświetlać się Twoja reklama. To daje ogromne możliwości w zakresie promowania się wśród ludzi zainteresowanych daną tematyką – korzystając z widowni popularnych w danej niszy twórców.

Marketing na YouTube – podsumowanie

Platforma YouTube daje dostęp do nawet 20 milionów użytkowników w Polsce, którzy mają do niej bezpłatny dostęp. To dużo więcej niż na innych pokrewnych stronach oraz gwarancja, że Twój przekaz trafi do jak najszerszego grona.

Nie warto przegapić takiej szansy – reklamuj się na YouTube, by wykorzystać różne opcje targetowania, innowacyjne formaty reklamy oraz cały zestaw raportów analitycznych, które pomogą Ci w optymalizacji Twojej kampanii.

Oliwia Wulczyńska

Oliwia Wulczyńska

Marketing & PR Specialist

Jako Marketing & PR Specialist w Fabryce Marketingu zajmuje się budowaniem wizerunku marki poprzez prowadzenie mediów społecznościowych i współtworzenie strategii marketingowej. Jest też odpowiedzialna za nawiązywanie i utrzymywanie relacji z partnerami biznesowymi.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Google wycofuje ulepszone CPC (eCPC) z reklam – jakie są alternatywy?

    Google wycofuje się z ulepszonego kosztu za kliknięcie (eCPC) w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Od października...

    Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy...

    Marketing terytorialny – czym jest, przykłady

    Marketing terytorialny może pomóc wypromować obszary terytorialne i przedstawić korzyści dla dowolnych grup społecznych. Głównym celem tego...

    Newsletter – co to jest i jak tworzyć skuteczne wiadomości?

    Regularne wysyłanie newslettera ma wpływ na budowanie relacji i może przyczynić się do zwiększania sprzedaży w Twojej firmie....