Czy warto tworzyć content na stronę?

///Czy warto tworzyć content na stronę?

Warto zaznaczyć, że w dobie przeładowania contentem coraz trudniej jest się wyróżniać. Wiemy, że treści powinny być unikalne, przyjazne dla robotów Google’a, wysycone frazami kluczowymi oraz przystępne dla użytkownika, w praktyce jest to jednak niezwykle trudne. Czy warto więc inwestować w nie zasoby, skoro ich  dystrybuowanie jest czasochłonne i nie zawsze przynosi efekty w postaci sprzedaży?

Pozycja w wyszukiwarkach

Jak już pisaliśmy, dobre treści przede wszystkim poprawiają pozycję strony w wyszukiwarkach, co stanowi najłatwiej zauważalny efekt działań contentowych. Regularne dodawanie na stronę wysokiej jakości tekstów, obrazów czy filmów dostosowanych do potrzeb naszej grupy docelowej nie może pozostać niezauważone przez algorytm Google’a. To dlatego, oprócz stworzenia unikalnych opisów kategorii, produktów czy oferty usług, warto rozważyć prowadzenie bloga firmowego

O ile teksty, które zamieszczamy na stronie głównej, bądź w sklepie internetowym, powinny zawierać ogólne i popularne frazy kluczowe, na które chcemy pozycjonować swoją stronę, o tyle artykuły blogowe dobrze jest konstruować w oparciu o tzw. frazy długiego ogona, czyli bardziej szczegółowe zapytania dotyczące naszej branży. Zwiększamy wówczas szanse, że na naszą stronę trafią osoby szukające konkretnych informacji. Jeśli je znajdą, prawdopodobnie wrócą po kolejne treści, a być może zainteresują się także ofertą firmy.

Content wpływa też na pozycjonowanie strony w pośredni sposób. . Jednak teksty na stronę to nie tylko puste opisy kategorii, ale też angażujące użytkowników wartościowe i merytoryczne artykuły. Jeśli treść spodoba się czytelnikom, będą wracać na nasza stronę/bloga oraz zaczną ją udostępniać, sprawiając, że w Internecie w naturalny sposób pojawią się linki prowadzące do naszej strony.

Często bywa tak, że sama reklama może nie wystarczyć, równie ważne jest odpowiednio przeprowadzone targetowanie grupy docelowej, jeśli chcesz promować kosmetyki dla młodych kobiet, Twoją grupą docelową nie będą mężczyźni powyżej 45 roku życia. O targetowaniu szerzej piszemy tutaj: https://fabrykamarketingu.pl/jak-wybrac-cel-reklamowy/

Budowanie wizerunku eksperta

Kolejną niebagatelną korzyścią z działań contentowych jest wzrost wiarygodności firmy w oczach klientów i kreowanie wizerunku eksperta na rynku. Warto dzielić się swoją wiedzą i znajomością branży, a także omawiać konkretne zlecenia lub projekty w case study, ponieważ jest to sposób na dowiedzenie profesjonalizmu i zaprezentowanie doświadczenia.

Tworząc treści dotyczące dotychczasowych realizacji można też przemycić sporo informacji o samej firmie, jej ofercie, pracownikach czy historii. To również wzmacnia wiarygodność marki i buduje zaufanie wśród odbiorców. Warto pamiętać, że content, który zamieszczamy w tym charakterze na naszej stronie, może przybierać różne formy: od klasycznego artykułu czy ebooka, przez podcast, materiał wideo, aż po webinar i interaktywną prezentację SlideShare.

Tworzenie własnego audytorium

To niezwykle istotny element content marketingu. Oprócz ciekawych materiałów, opisów zrealizowanych projektów czy dzielenia się swoim know-how, ważne jest, aby konsekwentnie budować grupę stałych odbiorców. Warto zacząć od newslettera, do którego będą mogli zapisać się odwiedzający stronę lub bloga firmowego. Dzięki temu nie tylko zyskujesz grono zainteresowanych Twoimi publikacjami odbiorców, ale także budujesz własną bazę mailingową, przydatną do promocji swoich produktów lub usług.

Jak zachęcić czytelników do pozostawienia swojego adresu mailowego? Zacznij od wyeksponowania na stronie lub blogu informacji, że zbierasz subskrypcje – powinna się ona pojawiać w widocznym miejscu przy każdej udostępnianej treści. Możesz też zaoferować darmowe materiały dostępne do pobrania po podaniu adresu mailowego. Sklepy internetowe mogą wypróbować kody rabatowe lub inne formy promocji.

Wzmacnianie relacji z klientami

Jeśli realizujesz strategię contentową według opisanych wyżej punktów i udało Ci się zbudować grupę odbiorców zainteresowanych Twoją branżą, to połowę sukcesu masz już za sobą. W tym momencie możesz położyć większy nacisk na działania podtrzymujące relacje z klientami. Pozwól im na zamieszczanie recenzji produktów lub usług, które oferujesz, odpowiadaj na komentarze, moderuj dyskusje na blogu. Możesz ich też zapytać, czego oczekują albo co zmienili by w sposobie funkcjonowania Twojej firmy. To wszystko bezcenne informacje z punktu widzenia prowadzenia działań promocyjnych i sprzedażowych.

A czy content marketing wpływa na wzrost sprzedaży? Odpowiedź brzmi: oczywiście, że tak, ale… nie od razu. Prowadząc działania contentowe, trzeba liczyć się z tym, że ich efekty będą rozłożone w czasie i nie do końca jesteśmy w stanie przewidzieć, jak długim. Dlatego już na samym początku warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób będziemy mierzyć wyniki tego rodzaju działań. Tutaj również warto oprzeć się na przygotowanej wcześniej strategii contentowej. A jeśli masz problem z jej opracowaniem, rozważ zwrócenie się do agencji i skorzystanie z pomocy specjalistów.

Mamy nadzieję, że nasz tekst, w którym królowało pojęcie contentu, nie był zbyt uciążliwy, a wszystko, co niesie za sobą to określenie okaże się przydatne w procesie rozwijania Waszej marki. W ostateczności, content is still King.

2019-08-19T14:08:11+01:00

Subscribe to our newsletter