Przejdź do
baner_under_the_fold-8-2048×486

Jak pozycjonować sklep internetowy

Strona główna > Czytelnia > SEO > Jak pozycjonować sklep internetowy

Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces wymagający dużo czasu, cierpliwości oraz wiedzy, którą można pozyskać z różnorodnych blogów czy szkoleń. Duże firmy mogą pozwolić sobie na zbudowanie własnego działu SEO, który sklepem internetowym będzie zajmować się od rana do wieczora. Pozycjonowanie sklepu można też zlecić specjaliście, którego zadaniem będzie dostarczanie audytów, analiz, pomysłów, rekomendacji rozwojowych dla sklepu, a także przygotowywanie raportów.

Jeżeli jednak w budżecie nie ma pieniędzy na zlecenie pozycjonowania na zewnątrz, można poprowadzić działania samodzielnie. Sklep internetowy to wyzwanie, bez względu na swoją wielkość. Nauczenie się pozycjonowania sklepu w krótkim czasie jest trudne, ale możliwe. O tym, jak sprawić, aby e-commerce osiągnął wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i wyróżnił się na tle konkurencji, pisze w poniższym tekście Paweł Gontarek.

Jak przygotować się do pozycjonowania sklepu internetowego?

Jeśli zastanawiasz się, jak pozycjonować sklep internetowy, najważniejszy krok masz już za sobą. Wprawdzie do sukcesu czeka Cię długa droga, jednak z pewnością jesteś o kilka kroków dalej od właścicieli sklepów internetowych, którzy nie decydują się na działania SEO wcale.

W pierwszej kolejności warto przeprowadzić analizę konkurencji oraz sprawdzić, jak wygląda ogólna sytuacja na rynku w danej branży. Zorientuj się, jak do tematu SEO w e-commerce podchodzą Twoi rywale branżowi. Sprawdź, jakie rozwiązania stosują, jak komunikują się z odbiorcami, jakich słów kluczowych używają i jaką objętość mają zamieszczane na stronie sklepu treści.

Analizie najlepiej poddawać sklepy znajdujące się na najwyższych pozycjach w rankingu wyszukiwarki Google. Skoro się tam znalazły, muszą w jakiś sposób udowadniać, że są wartościowe i godne zaufania.

Pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO on-site)

Pozycjonowanie sklepu internetowego można podzielić na działania on-site, czyli te wykonywane na stronie, oraz działania off-site, czyli te wykonywane poza obrębem strony. Obie grupy są tak samo ważne, więc nie należy zaniedbywać żadnej z nich. Zacznijmy od działań wykonywanych w obrębie sklepu internetowego.

Wybór i analiza słów kluczowych

Aby potencjalni klienci mogli dotrzeć do Twojego sklepu internetowego, musi on wyświetlać się w wynikach wyszukiwania na odpowiednie słowa kluczowe, związane z Twoją działalnością i branżą. To Ty, jako właściciel sklepu, znasz swój biznes najlepiej i właściwie określisz, co chcesz pozycjonować. W celu znalezienia słów kluczowych należy:

  • przeanalizować strony konkurentów i wypisać w tabeli wszystkie słowa kluczowe, jakie Cię interesują – nie bój się; jeżeli tabela będzie zawierała nawet kilkaset pozycji, tym lepiej;
  • poszukać narzędzi SEO, które pomogą Ci w analizie – np. w narzędziu Senuto możesz porównać sklepy internetowe pod kątem słów, na które są obecne lub na które nie są widoczne;
  • skonsultować swoje pomysły z zewnętrznym specjalistą – tego nigdy dość. Godzina konsultacji to niewielki wydatek, a zweryfikowanie słów kluczowych i rozmowa to bardzo ważne elementy strategii SEO.

Pamiętaj, że słowa kluczowe są najważniejszym aspektem procesu pozycjonowania, a ich niewłaściwy dobór może skończyć się totalną klapą – wydasz pieniądze, stracisz czas, a sklepu internetowego nie wypozycjonujesz.

Jednym z największych błędów jest nasycenie treści w sklepie internetowym frazami, które nie są zgodne z intencjami potencjalnych klientów. Co z tego, że Twój sklep będzie wyświetlał się na pierwszym miejscu na hasło związane z Twoją branżą, skoro nie trafi do odpowiednich osób.

W e-commerce warto stosować przede wszystkim frazy long tail, czyli składające się z kilku słów. Są to frazy, które precyzyjnie opisują intencje użytkownika i charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji. W końcu, jeśli ktoś w wyszukiwarce wpisuje hasło „buty zimowe dla dziewczynki 26”, to najprawdopodobniej jest już przekonany do zakupu.

Gdzie umieścić słowa kluczowe?

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego nie polega wyłącznie na umieszczeniu słów kluczowych w opisach produktów czy tekstach na stronie głównej. Wybrane frazy powinny znaleźć się też w:

  • meta tytułach i meta opisach,
  • adresach URL,
  • nagłówkach (zwłaszcza H1),
  • anchorach linków wewnętrznych,
  • opisach zdjęć, grafik i filmów.

Przepis

Warto zapamiętać, że słowa kluczowe są podstawowym elementem każdego procesu i bez nich nie warto zaczynać pozycjonowania. Niezbędna jest też odpowiednio skonstruowana strategia SEO, która powinna opierać się na wyżej wymienionych pięciu elementach.

Linkowanie wewnętrzne to podstawa SEO sklepu internetowego

Linkowanie wewnętrzne w sklepach internetowych jest bardzo ważnym elementem. Jest to także jeden z podstawowych zabiegów optymalizacji on-site. Linki wewnętrzne to odnośniki umożliwiające użytkownikom i robotom wyszukiwarek poruszanie się między sekcjami lub podstronami w obrębie jednego serwisu.

Linkowanie wewnętrzne może być wykonane za pomocą różnych metod, np.:

  • menu główne (to, z którego korzystasz, wybierając kategorie), jak również menu okruszkowe (breadcrumbs);
  • linki śródtekstowe;
  • galerie fotografii;
  • zachęcanie do kupna towarów, cross selling i up selling;
  • mapy strony w postaci podstrony (a nie tylko sitemap XML).

Głównym zadaniem linkowania wewnętrznego jest wspieranie procesu pozycjonowania stron docelowych – czyli jeśli w treści natrafiamy na link ze słowami kluczowymi, to Google wzmacnia stronę docelową na dane słowo.

Oprócz tego linkowanie wewnętrzne pomaga obniżyć współczynnik odrzuceń i zatrzymuje użytkownika na dłużej w sklepie. Pamiętaj jednak, że linki muszą prowadzić do sekcji w jakiś sposób powiązanych z tym, co aktualnie przegląda użytkownik.

Mapa strony i plik robots.txt

Aby sklep internetowy mógł być widoczny w wynikach wyszukiwania Google, trzeba zadbać o to, aby znalazł się w indeksie wyszukiwarki. Po pewnym czasie każda strona zostanie zauważona przez roboty indeksujące, jednak warto przyspieszyć ten proces. Jak?

Należy stworzyć mapę witryny, czyli plik zawierający listę wszystkich adresów URL, należących do domeny, oraz plik robots.txt, czyli instrukcje dla robotów indeksujących, dotyczącego tego, które sekcje strony mają zostać sprawdzone.

Nie wszystkie elementy serwisu mają wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego, dlatego nie warto ich indeksować. Dostęp dla robotów wyszukiwarki należy zablokować m.in. dla regulaminu i polityki prywatności, strony logowania dla admina, wewnętrznej wyszukiwarki czy koszyka.

Meta tytułu i meta opisy

Techniczna optymalizacja sklepu internetowego polega również na stworzeniu dopasowanych do zasad SEO meta danych, a zwłaszcza opisów i tytułów stron widocznych w wynikach wyszukiwania.

Wprawdzie na widoczność sklepu internetowego bezpośredni wpływ mają jedynie meta tytuły, jednak przedstawiciele Google rekomendują, aby optymalizować opisy stron, ponieważ mają one znaczenie dla CTR, czyli współczynnika kliknięć. To, co widzi użytkownik na stronie SERP musi zachęcić go do kliknięcia adresu sklepu.

Optymalizacja obrazów

Zdjęcia w sklepie internetowym mają przede wszystkim zaprezentować produkt i zachęcić potencjalnego klienta do zakupu danego. Niewiele właścicieli sklepów internetowych zdaje sobie jednak sprawę, że grafiki mają też niebagatelny wpływ na proces SEO. Mogą one zarówno pomóc, jak i zaszkodzić.

Aby pozytywnie wpływały na widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania Google, konieczna jest odpowiednia optymalizacja. Trzeba zadbać o:

  • właściwy rozmiar, wagę i rozdzielczość;
  • alternatywny opis (atrybut ALT), zawierający słowa kluczowe;
  • tytuł zdjęcia;
  • mapę obrazów.

Warto wspomnieć, że coraz więcej ruchu w sklepach internetowych pochodzi z Google Images. To kolejny powód, dlaczego warto optymalizować obrazy. Tym tematem powinny zainteresować się przede wszystkim sklepy z branży odzieżowej i meblowej.

Wydajność sklepu internetowego

Przy dzisiejszej świadomości użytkowników nie można pozwolić sobie na zaniedbanie kwestii wydajności witryny internetowej. Jeśli zawartość będzie ładowała się zbyt długo, Twój potencjalny klient prawdopodobnie zrezygnuje z zakupu u Ciebie i przejdzie do konkurencji.

Dbałość o szybkość ładowania strony i stabilność wizualną to ogromnie ważna część pozycjonowania sklepu internetowego. Warto wiedzieć, że nie tylko użytkownicy zwracają na to uwagę, a również wyszukiwarka Google. Strony mało sprawne technicznie mają mniejsze szanse na dobrą pozycję w rankingu.

Nie można też zapominać o responsywności, czyli dostosowywaniu się witryny do rozdzielczości urządzenia. Obecnie większość ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego jest to tak ważne.

Bezpieczeństwo

Czy dokonałbyś płatności w sklepie internetowym, który oznaczony jest przez przeglądarkę jako niebezpieczny? Prawdopodobnie nie. Tak samo myślą Twoi potencjalni klienci. Jeśli chcesz wzbudzić ich zaufanie, zadbaj o certyfikat SSL, czyli protokół bezpieczeństwa.

Obecnie jest to standard, zwłaszcza w przypadku witryn, w których użytkownicy dokonują płatności i podają swoje dane.

Struktura adresów URL i współczynnik click depth

Pozycjonowanie sklepu internetowego będzie efektywniejsze, jeśli zadbasz o przyjazną strukturę adresów URL. To pozwoli zarówno użytkownikom, jak i robotom indeksującym lepiej odnaleźć się w serwisie i zrozumieć zawartość poszczególnych podstron.

Przyjazny adres URL powinien:

  • zawierać logiczny ciąg znaków,
  • zawierać najważniejsze dla podstrony słowo kluczowe,
  • być maksymalnie uproszczony,
  • zawierać tylko małe litery.

Optymalizacja adresów będzie łatwiejsza, jeśli już na etapie budowania witryny zadbasz o jej odpowiednią strukturę. Ważne jest rozmieszczenie i uporządkowanie kategorii oraz podkategorii, zwłaszcza w mocno rozbudowanym sklepie.

Jeśli ze strony głównej będzie wychodził link do kategorii „Rowery”, a z niej do podkategorii „Rowery górskie” i następnie do konkretnych produktów, to przyjazne adresy URL praktycznie będą tworzyły się same.

Ważny jest także cilck depth, czyli współczynnik określający liczbę kliknięć, która jest potrzebna, aby dostać się do danej podstrony. Według Johna Muellera (przedstawiciela firmy Google) nie powinien być on większy niż 4, a idealnie, jeśli będzie wynosił 3.

Canonical jako najbardziej krytyczny element w SEO

Ważnym, ale jednocześnie niezwykle krytycznym elementem z punktu widzenia technicznego SEO, jest poprawne wdrożenie parametru rel=”canonical”. Wytyczne do wdrożenia opisane zostały tutaj.

Canonical służy m.in. do:

  • zarządzania zduplikowaną treścią;
  • indeksowania np. filtrowania czy sortowania;
  • ustawiania strony kanonicznej;
  • wspierania migracji i przebudowy serwisów;
  • wskazywania kopii treści pomiędzy zewnętrznymi domenami (cross canonical).

W sklepach internetowych problem duplikacji treści jest bardzo częsty. Przykładem są np. sklepy z ubraniami, które posiadają wiele wersji tej samej podstrony. Duplikacja następuje zazwyczaj na stronie produktu – wiele unikalnych adresów URL z praktycznie identycznym opisem, różniącym się jedynie kolorem produktu.

Pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO off-site)

Druga grupa działań SEO to czynności wykonywane poza stroną, czyli off-site. Jak pozycjonować sklep internetowy poza jego obrębem?

Linkowanie zewnętrzne

Najważniejszym czynnikiem rankingowym off-site jest link building, czyli pozyskiwanie odnośników z innych domen. Zarówno pozycjonowanie sklepu internetowego, jak i każdej innej witryny nie mogłoby odbyć się bez wartościowych back linków, zwłaszcza w przypadku popularnej branży i dużej konkurencji.

Za pomocą linków wyszukiwarka Google ocenia wiarygodność i autorytet strony. Jak to działa? Otóż im więcej wartościowych domen wspomina Twój sklep internetowy, tym większym zaufaniem cieszy się on w oczach Google – w końcu z jakiegoś powodu jest wspominany w sieci przez innych.

Sklep internetowy możesz pozycjonować, wykorzystując następujące techniki:

  • WOMM – tutaj mamy do wykorzystania wzmianki w postaci nazwy domeny lub firmy, pozostawienie adresu URL do produktu lub strony głównej sklepu;
  • BLOGI – w postaci linków z komentarzy. Można także umówić się z wydawcą, aby za odpowiednią gratyfikację finansową wstawił odnośnik do sklepu;
  • PARTNERZY – jeśli z kimś współpracujesz, możesz porozumieć się tak, aby na swojej stronie wstawił on odnośnik do pozycjonowanego sklepu internetowego;
  • BANERY i LOGOTYPY – jeśli jesteś sponsorem jakiegoś eventu, możesz umieścić klikalny baner.

Sposobem na budowanie naturalnego profilu linkowego dla sklepu jest też tworzenie wartościowych treści np. na blogu. Jeśli Twój content spodoba się użytkownikom, jest szansa, że będą linkowali do niego w social mediach czy na własnych stronach internetowych. W ten sposób pozyskasz wartościowe linki bez jakiejkolwiek ingerencji, co wyszukiwarka Google bardzo ceni.

Jak prawidłowo przeprowadzić linkowanie zewnętrzne?

Wiesz już, że skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego nie może odbyć się bez wartościowych linków zewnętrznych. Jednak musisz też wiedzieć, że nie każdy odnośnik z innej witryny będzie pozytywnie wpływał na widoczność Twojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google.

Obecnie znaczenie ma nie ilość linków, a ich jakość. Po wprowadzeniu algorytmu Pingwin Google nie pozwala na spamerskie działania, masowe dodawanie linków czy posykiwanie ich za pomocą systemów SWL.

Aby liczyły się dla SEO, muszą pochodzić z wartościowych i godnych zaufania stron, które są w jakiś sposób związane z pozycjonowaną witryną.

Ważna jest także dywersyfikacja linków, czyli ich zróżnicowanie. Nie mogą pochodzić z jednego źródła, mieć tego samego anchoru czy atrybutu.

Promowanie sklepu w social mediach

Wprawdzie działania w social mediach nie wpływają bezpośrednią na miejsce w rankingu, jednak nie są bez znaczenia w procesie pozycjonowania sklepu internetowego. Im więcej o stronie mówi się w sieci, tym bardziej wiarygodna staje się ona w oczach wyszukiwarki.

Oprócz tego social media są także doskonałym miejsce na promowanie treści, pozyskiwanie ruchu i budowanie zaangażowania odbiorców.

Content marketing w sklepie internetowym

Treści pełnią istotną funkcję, szczególnie w sklepie internetowym, gdzie głównym ich działaniem ma być zainteresowanie klientów, przedstawienie im zalet produktów oraz zachęcenie do zakupu.

Oczywiście content marketing to także ogromnie istotna kwestia SEO – pozycjonowanie sklepów internetowych nie mogłoby odbywać się bez tworzenia wartościowych treści.

Jako angażujący content na stronie możemy wymienić:

  • teksty – tutaj zaliczamy: opisy strony głównej, kategorii, podkategorii oraz produktów. Są to niezwykle ważne elementy budujące ruch organiczny, ponieważ w nich umieszcza się najważniejsze dla branży słowa kluczowe. Drugim miejscem jest blog, na którym powstaje mnóstwo treści – tutaj wyzwaniem jest doprowadzenie do konwersji poprzez odpowiednio zbudowane CTA;
  • filmy wideo – doskonale sprawdzają się jako forma przekazu. Dzięki wideo wiemy, jak dany produkt wygląda oraz jak go używać. Na kartach produktów pełni ono niezwykle istotną funkcję angażowania klienta w procesie zakupowym. Warto też wspomnieć, że wideo jest obecnie najchętniej przyswajanym rodzajem treści;
  • galerie – klienci kupują oczami. Warto zadbać o doskonałej jakości zdjęcia oraz sporządzenie galerii. Jednakże tutaj trzeba zwrócić uwagę na aspekty związane z wydajnością serwisu i prędkością ładowania – duże zdjęcia spowodują wydłużenie czasu ładowania, a to z kolei pogorszy indeksację i obniży pozycje produktu.

Znaczenie bloga

Dzięki odpowiednio ułożonemu i zoptymalizowanemu contentowi możemy otrzymać od Google tak zwany „wynik zero”, czyli Direct Answer Box – duży prostokąt pojawiający się w wynikach organicznych, który zajmuje niemalże cały ekran i użytkownik, chcąc czy nie, musi kliknąć i wejść do naszego sklepu internetowego.

Wpisując w wyszukiwarkę np. „najlepsze fotele gamingowe”, zobaczymy taki DA. Jak więc go uzyskać? Wystarczy przeanalizować treści oraz ich układ, opracować strukturę i według takiej struktury pisać teksty. Poniżej przykład możliwej struktury do wykorzystania:

Chcesz budować ranking

Ile trwa i ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Niestety nie da się określić, ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego. To, że u Twojego konkurenta trwało to 2,5 miesiąca nie znaczy, że tak samo będzie u Ciebie. Czas oczekiwania na efekty zależy przede wszystkim od:

  • wielkości serwisu;
  • branży;
  • liczby i popularności słów kluczowych, na jakie chcesz być widoczny;
  • stanu początkowego witryny;
  • historii domeny.

Cały proces może trwać trzy miesiące, ale też ponad rok. Wiele też zależy od wiedzy i umiejętności osoby, która zajmuje się SEO. W przypadku sklepów internetowych trzeba nastawić się na to, że czas optymalizacji serwisu i oczekiwania na efekty będzie dłuższy niż w przypadku zwykłej strony informacyjnej.

Tak samo wygląda to w przypadku kosztów – pozycjonowanie sklepów internetowych kosztuje więcej niż pozycjonowanie stron, jednak również nie da się podać jednej konkretnej kwoty.

Pamiętaj też, że samodzielnie zwiększanie widoczności serwisu nie jest darmowe. Musisz zainwestować zarówno zasoby czasowe, jak i finansowe.

Pozycjonowanie sklepu internetowego a UX

UX (ang. User Experience) to ogół wrażeń, jakich doświadcza użytkownik przy kontakcie z produktem cyfrowym. Obecnie termin ten ma ogromne znaczenie w środowisku digital marketingu. Wynika to przede wszystkim z rosnącej świadomości użytkowników. Nie zadowolą się już oni niskiej jakości stroną, która wolno się ładuje i jest nieatrakcyjna zarówno technicznie, jak i wizualnie.

To znaczy, że nawet jeśli za pomocą optymalizacji pod kątem SEO przyciągniesz ruch na swoją stronę, nie masz pewności, że ten ruch przełoży się na konwersję. Musisz zatrzymać użytkownika w swoim sklepie i zachęcić go do wykonania konkretnej akcji. Warto wiedzieć, że doświadczenia użytkownika mają ogromny wpływ na jego decyzje zakupowe.

UX jest ważne także ze względu na wymagania wyszukiwarki. Firma Google coraz częściej daje nam do zrozumienia, że stawia dobro użytkownika na pierwszym miejscu. Jeśli więc chcesz zająć wysoką pozycję w rankingu, musisz zadbać o to, aby Twój sklep był wydajny, użyteczny, sprawny technicznie, a do tego atrakcyjny wizualnie.

Jak zadbać o UX w sklepie internetowym?

O aspektach takich jak szybkość ładowania zawartości, responsywność czy certyfikat SSL mówiliśmy w innej części artykułu. To jednak nie wszystko. UX ma wiele wspólnego z optymalizacją konwersji. Jeśli chcesz, aby użytkownik wykonał jakąś akcję (np. zakup), musisz go do tego zachęcić.

Często popełnianym błędem w przypadku sklepów internetowych jest zbyt długa i skomplikowana ścieżka zakupowa. Obszerne formularze są jedną z najczęstszych przyczyn porzuconego koszyka. Internauci robią zakupy online, ponieważ chcą zaoszczędzić czas i ułatwić sobie ten proces.

Nie pytaj więc o kwestie, które nie mają znaczenia przy zakupie produktu. Uprość maksymalnie ścieżkę zakupową i zadbaj o to, aby Twój potencjalny klient nie miał problemu z odnalezieniem się w sklepie.

Pozycjonowanie sklepu internetowego a Google Search Console

Google Search Console (GSC) to darmowe narzędzie przeznaczone dla właścicieli stron internetowych i pozycjonerów. Jeśli zamierzasz samodzielnie pozycjonować swój sklep internetowy, jest to dla Ciebie kwestia obowiązkowa.

Oczywiście GSC nie zastąpi wszystkich profesjonalnych narzędzi SEO, jednak z pewnością pomoże Ci trzymać rękę na pulsie.

Do czego służy Google Search Console?

Darmowe narzędzie od Google to źródło wiedzy na temat działania strony, dopasowania do wymagań wyszukiwarki, aktualnej pozycji poszczególnych podstron, a także na temat ruchu. System informuje o błędach i niedociągnięciach w kwestii SEO, a także o karach otrzymanych od wyszukiwarki za stosowanie niedozwolonych działań.

Oprócz tego GSC pozwala:

  • przesłać mapę witryny,
  • wysłać prośbę o indeksację,
  • sprawdzić pozycję na poszczególne frazy kluczowe,
  • sprawdzić wyświetlenia i CTR.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – o czym jeszcze trzeba pamiętać?

W powyższym wpisie wyjaśniliśmy, jak pozycjonować sklep internetowy. Musisz jednak wiedzieć, że teoria to nie wszystko. Każdy może nauczyć się SEO za pomocą darmowych poradników i szkoleń, jednak wdrożenie tej wiedzy często sprawia problemy. Oto kilka kwestii, o których musisz pamiętać:

  1. Wymagania wyszukiwarki ciągle się zmieniają
    Firma Google nieustannie aktualizuje swoje algorytmy i zmienia wymagania co do jakości stron internetowych. To znaczy, że skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wiąże się ciągłym śledzeniem zmian.Pamiętaj, że coś, co działało dzisiaj, niekoniecznie musi działać jutro. Ważne jest więc regularne sprawdzanie aktualizacji oraz wykonywanie audytu SEO.
  2. SEO sklepu internetowego zależy od platformy e-commerce
    Platformy e-commerce to ogromne ułatwienie dla przedsiębiorców, którzy chcą założyć własny sklep internetowy, ale nie mają dostatecznej wiedzy w zakresie programowania i tworzenia stron od zera.Systemy takie jak WooCommerce, Magento, Shoper czy Shopify pozwalają założyć sklep online w 15 minut. To, jaką platformę wybierzesz, wpłynie na proces pozycjonowania sklepu internetowego. Chodzi o to, że w zależności od oprogramowania, niektóre czynności SEO wykonuje się łatwiej, a inne trudniej. Wiele zależy od funkcjonalności danej platformy. W niektórych przypadkach większość czynności z podstawowej optymalizacji technicznej można wykonać automatycznie.Warto więc już na etapie wyboru oprogramowania pomyśleć o pozycjonowaniu i wybrać platformę, która nie tylko będzie odpowiadała na potrzeby Twoje i Twojej grupy docelowej, ale również ułatwi pozycjonowanie.
  3. Przy pozycjonowaniu sklepu internetowego łatwo popełnić błąd
    Pozycjonowanie sklepów internetowych nie należy do najłatwiejszych zadań. Z pewnością jest o wiele trudniejsze niż zwiększenie widoczności zwykłej strony. Z tego względu niestety bardzo łatwo można popełnić błąd, a w przypadku SEO jeden błąd może doprowadzić do porażki.Decydując się na samodzielnie pozycjonowanie, trzeba przede wszystkim dokładnie zapoznać się z wytycznymi wyszukiwarki Google dla webmasterów. Istnieje grupa zakazanych działań (Black Hat SEO), za których stosowanie można otrzymać karę w postaci filtra algorytmicznego lub bana. Przykładem takiego działania jest keyword stuffing, czyli nienaturalne upychanie słów kluczowych.
  4. SEO to strategia długofalowa
    Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces długoterminowy. Nie można nastawiać się na błyskawiczne efekty i liczyć na to, że raz wykonana czynność pozwoli uzyskać najlepsze miejsce w rankingu.W procesie SEO liczy się dobra strategia, konsekwencja działania oraz regularna analiza wyników i wprowadzanie ewentualnych zmian.

Nie wiesz, czy poradzisz sobie samodzielnie z pozycjonowanie swojego sklepu internetowego? Napisz do nas. Zaplanujemy dla Ciebie idealną strategię i wdrożymy ją zgodnie z aktualnymi wymaganiami Google. Zapraszamy do kontaktu!

Dawid Targiel

Dawid Targiel

Dawid Targiel

Dawid Targiel – SEO Specialist. Doświadczony w analizowaniu stron www, tworzeniu audytów, kompleksowym prowadzeniu projektów SEO, a także własnych witryn internetowych.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Co to ROI i w jaki sposób można je policzyć?

    Wskaźnik ROI oznacza wartość lub zysk, jaki możesz osiągnąć po dokonaniu inwestycji początkowej. Obliczanie ROI pozwoli Ci podejmować...

    Marketing B2B – kompleksowa wiedza na ten temat

    Marketing jest podstawą w większości firm działających na rynku, niezależnie od tego, czy jej potencjalnymi klientami są osoby...

    Analiza marketingowa – co to jest? Jak ją wykorzystać?

    Marki, które chcą odnosić sukcesy, muszą dobrze rozumieć rynek oraz dysponować odpowiednią wiedzą zarówno o swojej konkurencji, jak...

    Jak budować lojalność klienta? – sprawdź nasze sposoby

    Na dzisiejszym nadmiernie nasyconym rynku miliardy rozmaitych marek nieustannie konkurują o uwagę konsumentów. Klienci od świtu do zmierzchu...