Przejdź do
baner_under_the_fold-8-2048×486

Darmowe porady SEO – kiedy można im ufać? Czyli o powstawaniu naszego SEObooka

Strona główna > Czytelnia > SEO > Darmowe porady SEO – kiedy można im ufać? Czyli o powstawaniu naszego SEObooka

Mówi się, że jeśli coś jest darmowe, to nie warto z tego korzystać. W przypadku darmowych porad dotyczących SEO problem leży zupełnie gdzie indziej – wiedza zaczerpnięta z internetu jest bezcenna, ale jest jej tak dużo, że łatwo się w niej pogubić. Dlatego też, chcąc ją uporządkować, zebraliśmy nasze doświadczenia i wydaliśmy darmowego ebooka – SEObooka.

Dla kogo napisaliśmy ten podręcznik?

Gdybyśmy w jednym zdaniu mieli napisać, do kogo kierujemy nasz podręcznik z darmowymi poradami SEO, to napisalibyśmy, że „do początkujących marketingowców”. Jednak takim „początkującym marketingowcem” może być zarówno pracownik działu marketingu w firmie, jak i freelancer stawiający swoją stronę czy właściciel sklepu internetowego, który chciałby wypozycjonować swój sklep. Zawarte tu darmowe porady SEO przydadzą się wszystkim, którzy wiedzą, że pozycjonowanie strony nie jest sztuką dla sztuki, tylko działaniem przynoszącym realne zyski. Dodatkowo są przytłoczeni ilością wiedzy i nie mają pojęcia, od czego zacząć. Ten mętlik w głowie jest czymś normalnym. Jeśli więc dopiero zaczynasz poznawać SEO i chciałbyś je wdrażać, ale masz znacznie więcej pytań niż odpowiedzi – to ten podręcznik z darmowymi poradami SEO jest dla Ciebie.

Jak go napisaliśmy? Działając na żywym organizmie

Początkujący marketingowcy po przeczesaniu internetu w poszukiwaniu darmowych porad na temat SEO często znajdują się w następującej sytuacji: wiedzą, że pozycjonowanie jest szalenie ważne, ale nie mają pojęcia, od czego zacząć.

W takiej sytuacji byli też d’Żulia i SEOdred – początkująca specjalistka ds. Marketingu & PR-u i specjalista SEO, którzy pracują w Fabryce Marketingu i prowadzą nasz projekt SEO.

Zostali oni postawieni przed zadaniem wypozycjonowania strony Fabryki Marketingu. Z początku nie zdawali sobie sprawy z tego, jak trudne to będzie zadanie. Ten ebook został napisany w taki sposób, abyś mógł przechodzić całą drogę wraz z nimi. Dzięki zawartym w nim darmowym poradom SEO nie będziesz musiał tracić czasu na odsiewanie nieistotnych informacji ani na wielogodzinne wprowadzanie czynności, które będą miały niewielki wpływ na wyniki na stronie wyszukiwania.

Jest to więc w 100% praktyczna wiedza, sprawdzona „w boju” i na żywym organizmie. Efekty tych zmagań są widoczne do dziś, co zresztą sam możesz sprawdzić.

S(e)łownik podstawowych pojęć SEO

Zanim przejdziesz do wdrażania konkretnych czynności, powinieneś wiedzieć, na czym w ogóle pracujesz i co właśnie wykonujesz. Powinieneś także rozróżniać pojęcia.

Dlatego też na samym początku naszego ebooka z darmowymi poradami SEO umieściliśmy s(e)łownik pojęć podstawowych. Jego autorką jest d’Żulia i ma on nieco inną formę niż typowy słowniczek – bo oprócz suchej, fachowej definicji jest także druga, bardziej klarowna, taka „z polskiego na nasze”.

Znajomość i rozumienie fachowych pojęć pozwoli Ci zrozumieć kolejne rozdziały naszych darmowych porad SEO. Znajomość pojęć przyda Ci się także na dalszych etapach pracy, gdy będziesz szukał bardziej zaawansowanych porad lub będziesz zlecał niektóre prace specjalistom. W takiej sytuacji przyda się znajomość tematu, aby dokładnie wiedzieć, co zlecić, komu i jakich efektów oczekiwać. Przydałoby się też nie mylić w rozmowie np. contentu z ukontentowaniem ani nie zrobić faux pas, że landing page to aplikacja dla pilotów lub że kanonizacja to następny etap po beatyfikacji.

Do tego słownika będziesz wracać na pewno nie raz – na początku fachowe pojęcia mogą być mylące. Jednak wraz z nabywaniem doświadczenia będziesz je rozumiał coraz lepiej.

Darmowe porady SEO: frazy kluczowe, audyt SEO i jak go wdrażać

Gdy już poznasz pojęcia, czas wziąć się do konkretnej pracy.

Na początku powinieneś wypisać sobie słowa kluczowe, na które Twoja strona ma być wypozycjonowana. Jak to zrobić, aby wybrane słowa były efektywne, opisuje d’Żulia w naszym podręczniku z darmowymi poradami SEO. Jeśli jeszcze tego nie robiłeś i nie wiesz na co zwrócić uwagę, możesz być nieco zaskoczony tym, jak się dobiera słowa kluczowe na stronę.

Następną czynnością będzie poznanie Twojej sytuacji wyjściowej na stronie. Służy temu audyt SEO.

W wielu darmowych poradach SEO audyt SEO jest przedstawiony jako czynność, którą można wykonać w krótkim czasie. Czy to prawda? I tak, i nie. Ważniejsze jest jednak to, co ten audyt wykaże – jeśli do zrobienia będzie dużo (a na początku zapewne będzie), to nie będzie to już taka krótka sprawa.

W naszym SEObooku znajdziesz także darmowe porady SEO na temat czynności, które trzeba będzie wprowadzić w ramach audytu. Dzięki temu oszczędzisz sobie wielu godzin spędzonych nad wdrażaniem czegoś, co nie jest niezbędne. Będziesz też wiedział, jakich innych błędów nie popełniać.

Efekty – czy darmowe porady SEO faktycznie działają?

Wdrażanie zaleceń z audytu to często praca na długie tygodnie lub nawet miesiące. Podobnie jest z efektami pozycjonowania – w zależności od branży, konkurencyjności słów kluczowych, wielkości strony i intensywności działań mogą trwać od kilku tygodni do kilkunastu miesięcy.

Jednak pozycjonowanie to nie tylko działania na własnej stronie. Równie ważne są działania poza stroną – głównie marketing szeptany i zdobywanie linków, które będą prowadziły do Twojej strony. Trzeba zwrócić uwagę m.in. na to, żeby linki były umieszczone na stronach o dużym zaufaniu Google – wtedy linki będą miały odpowiednio duże znaczenie. Skąd jednak wiedzieć, które strony Google obdarza zaufaniem? Na to pytanie w SEObooku z darmowymi poradami SEO odpowiada d’Żulia. Powie Ci też, ile takich linków zdobywa Fabryka Marketingu.

Oprócz linkbuildingu i marketingu szeptanego (WOMM) nie mniej ważne są działania promocyjne „w realu”. W naszym przypadku jest to udział w konferencjach i innych wydarzeniach związanych z marketingiem internetowym. Czasami jesteśmy tam jako prelegenci, a czasem „tylko” jako uczestnicy. Oczywiście efekty takich działań trudno zmierzyć – ale dowodem na ich skuteczność niech będzie fakt, że po każdym takim wydarzeniu pewna liczba osób sprawdza nas w internecie i tym samym generuje ruch na stronie. On z kolei buduje zaufanie Google’a wobec strony. Część naszych klientów znalazła nas właśnie w ten sposób – zobaczyli nas na konferencji czy w branżowym czasopiśmie.

Dlaczego warto przeczytać naszego ebooka z darmowymi poradami SEO?

Spisując historię  d’Żulii i SEOdreda, odkryliśmy, że jedną z najważniejszych rzeczy jest poczucie przytłoczenia i bezsilności, z którymi musieli się zmierzyć po przeprowadzeniu audytu.

Wiemy, że wielu początkujących marketingowców – w tym być może też i Ty – mierzy się z tymi samymi uczuciami. A może z nawet większym ich wachlarzem, bo dochodzi do nich jeszcze coś – zniechęcenie.

Dobrą informacją jest to, że nie jesteś sam. Każdy, kto zaczyna, przechodzi(ł) przez to samo – d’Żulia też. Teraz możemy i chcemy Ci w tym pomóc, dzieląc się jej doświadczeniem. Przeczytaj nasz podręcznik i przejdź przez wszystkie opisane w nim etapy. Zrób to w swoim tempie, na spokojnie. A co dalej? Ciesz się rosnącymi słupkami w raportach i coraz lepszą widocznością Twojej strony w internecie!


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Google wycofuje ulepszone CPC (eCPC) z reklam – jakie są alternatywy?

    Google wycofuje się z ulepszonego kosztu za kliknięcie (eCPC) w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Od października...

    Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy...

    Marketing terytorialny – czym jest, przykłady

    Marketing terytorialny może pomóc wypromować obszary terytorialne i przedstawić korzyści dla dowolnych grup społecznych. Głównym celem tego...

    Newsletter – co to jest i jak tworzyć skuteczne wiadomości?

    Regularne wysyłanie newslettera ma wpływ na budowanie relacji i może przyczynić się do zwiększania sprzedaży w Twojej firmie....