Przejdź do
baner_under_the_fold-6-2048×486

Deweloper na Facebooku – naturalnie, że tak!

Strona główna > Czytelnia > Facebook > Deweloper na Facebooku – naturalnie, że tak!

Dobra treść prowadzi do sukcesu

Siła Facebooka opiera się na treściach (contencie). Jakościowe publikacje (tzw. posty) są chętniej czytane przez użytkowników, a co za tym idzie – częściej wyświetlane. Deweloperzy do promocji swoich działań w social mediach wykorzystują strony firmowe, czyli fanpage. Z naszego doświadczenia wynika, że odpowiednia konstrukcja postów zachęca użytkowników do reakcji i wywołuje zainteresowanie firmą wśród grupy docelowej. Dzięki ciekawym wizualizacjom czy profesjonalnym fotografiom łatwiej nawiązać kontakt z klientem. Dlatego też przedstawiam typy postów, które przyniosły naszym klientom-deweloperom najwięcej reakcji:

  • ciekawe wizualizacje projektów;
  • zdjęcia lub filmy z postępów prac na budowie;
  • zaproszenia na targi domów i mieszkań ze stoiskiem dewelopera;
  • zaproszenia na dni otwarte gotowych inwestycji;
  • ważne informacje z dziedziny rynku mieszkaniowego, budownictwa, zmian prawnych i finansowych w ramach mieszkalnictwa;
  • informacje prasowe, wywiady i wystąpienia w mediach;
  • prawdziwe opinie klientów, np. w formie wideo i krótkiego wywiadu dla poprawy wiarygodności marki.

Możliwości, jak widać, jest wiele, ale potencjalnie największe zasięgi generują publikacje dotyczące postępów prac na budowie.

Konstrukcja dobrego posta  – treść to nie wszystko

Atrakcyjna treść wymaga atrakcyjnej formy. Algorytm Facebooka promuje pewne formy treści. Niektóre z praktyk są przez niego premiowane, a inne penalizuje. Z drugiej strony mechanizm może, w niektórych przypadkach, sztucznie zaniżyć zasięg Twojego posta, co oznacza, że zostanie on wyświetlony mniejszej liczbie użytkowników. Trudno jednoznacznie stwierdzić co na pewno działa, a co nie. Są jednak pewne prawidłowości, o których warto pamiętać przy publikacji postów:

  1. Karuzela – post w formie karuzeli zazwyczaj osiąga lepsze zasięgi, od tego z jednym zdjęciem.
  2. Wideo – konsumujemy coraz więcej treści wideo, co ma swoje odbicie w lepszych zasięgach na Facebooku. Ponadto film umieszczony na Facebooku osiągnie lepsze efekty, niż udostępniony z YouTube’a.
  3. Emotikony – umieszczone w treści przykuwają uwagę użytkowników, zwiększając szansę na zainteresowanie postem.
  4. CTA – przyciski wzywające do działania przyciągają uwagę, ale też jasno wskazują jakiej reakcji oczekujemy
  5. Bez zewnętrznych linków – Facebookowi zależy na utrzymaniu użytkownika na swojej platformie, dlatego nie warto zbyt często umieszczać linków do naszej strony.
  6. Unikaj tekstu na grafice – do promocji używaj zdjęć bez tekstu lub z krótkim hasłem, gdyż w innym przypadku zapłacisz więcej i osiągniesz mniejszy zasięg.

Obecnie najlepiej sprawdzają się posty wideo. Choć stworzenie ich wymaga więcej zaangażowania, to przynoszą również lepsze efekty w postaci zasięgu i reakcji.

Płatna promocja – fanpage to nie wszystko

Dobra jakościowo treść, ubrana w atrakcyjną formę, daje zasięgi, ale nie zawsze pozwala na dotarcie do naszej grupy docelowej. A nawet jeżeli do niej dotrzemy, możemy nie osiągnąć odpowiednich częstotliwości. Ekosystem reklamowy Facebooka jest skomplikowany i nie jeden sprawny gracz utopił w nim swój budżet. Chciałbym pokazać w trzech krokach jak tego uniknąć i zachować podstawową higienę kampanii reklamowych na Facebooku.

  1. Wybierz do kogo mówisz – Pierwszym krokiem przed uruchomieniem reklam, jest utworzenie person, czyli unikalnych profili naszych klientów, do których chcemy docierać z daną ofertą. Należy szczegółowo je opisać i na ich podstawie ustalić kierowanie kampanii. Wówczas możemy trafiać do konkretnych osób, z konkretnym komunikatem, odpowiadając na ich konkretne potrzeby.
  2. Kreacja i budżet – Kluczowym jest, aby każda ze zdefiniowanych person posiadała indywidualnie dopasowaną kreację graficzną. W inny sposób komunikował się będziesz z młodą kobietą, a inaczej z rodziną szukającą mieszkania. Drugim krokiem jest precyzyjne określenie budżetu przeznaczonego na działania reklamowe. Ważne jest, aby budżet nie był zbyt mały – może dawać fałszywe przekonanie o nieskuteczności kampanii.
  3. Odpowiednie narzędzie do odpowiednich celów – W zależności od tego, na jakim efekcie najbardziej Ci zależy, masz dostępnych kilka form promocji. Dbając o wizerunek warto rozważyć kampanię promującą fanpage i pojedyncze posty. A jeżeli Twoim celem jest sprzedaż – zastanów się nad kampanią na konwersje lub LeadAds.

Testy, testy i jeszcze raz testy

W tym akapicie możemy powiedzieć jedno słowo. Testuj. To prawie pewne, że Twoja pierwsza kampania nie okaże się wielkim sukcesem. Mało tego, zapewne wykorzysta ona niewielki procent możliwości narzędzia jakim jest Facebook. Wykonując testy reklam (narzędzi i komunikatu) analizując wyniki i wdrażając wnioski, możliwe jest nawet kilkunastokrotne zwiększenie efektywności działań reklamowych. Przekładając to na konkretne liczby – w tym samym budżecie reklamowym możesz potencjalnie pozyskać zamiast początkowych 10-100 leadów.

Facebook – duże możliwości, duże wyzwanie

Facebook, choć powstał jako platforma społecznościowa, obecnie spełnia szereg innych funkcji. Dzięki szerokiej bazie użytkowników, zaawansowanemu ekosystemowi reklamy i zróżnicowanym możliwościom promocji, jest doskonałym miejscem na zaprezentowanie swojej firmy i jej usług. Jako deweloper masz możliwość przedstawić tu swoją ofertę, dotrzeć do naprawdę zainteresowanych osób oraz budować relację z Twoim klientem. Duże możliwości to również duże wyzwanie i odpowiedzialność, aby aktywność na Facebooku stała się prawdziwą wizytówką Twojej firmy.
Autor: Marek Tarasiuk – specjalista SEM/PPC, w tym reklam na Facebooku, analityk webowy. Od 2014 związany z Fabryką Marketingu, gdzie zdobywa doświadczenie prowadząc efektywnościowe i wizerunkowe kampanie mediowe. Prywatnie fan Tolkiena i gitary akustycznej. Mąż swojej żony i tata Beatki.

Tekst powstał na potrzeby kwartalnika Deweloper&Marketing i został opublikowany w jego pierwszym numerze.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Google wycofuje ulepszone CPC (eCPC) z reklam – jakie są alternatywy?

    Google wycofuje się z ulepszonego kosztu za kliknięcie (eCPC) w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Od października...

    Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy...

    Marketing terytorialny – czym jest, przykłady

    Marketing terytorialny może pomóc wypromować obszary terytorialne i przedstawić korzyści dla dowolnych grup społecznych. Głównym celem tego...

    Newsletter – co to jest i jak tworzyć skuteczne wiadomości?

    Regularne wysyłanie newslettera ma wpływ na budowanie relacji i może przyczynić się do zwiększania sprzedaży w Twojej firmie....