Przejdź do
baner_under_the_fold-5-2048×486

Remarketing: 9 prostych i skutecznych praktyk

Strona główna > Czytelnia > Content > Remarketing: 9 prostych i skutecznych praktyk

Podstawowe narzędzie dociskające sprzedaż

Jak sądzisz, kto ma większą szansę zostać Twoim klientem – przypadkowy użytkownik, który szuka różnych możliwości i wariantów czy ktoś, kogo dzieliło jedno kliknięcie od dokonania zakupu na Twojej stronie? Ewidentne ten użytkownik, który zna już Twój produkt i wykazał zainteresowanie nim. Ta prosta prawda jest przyczyną sukcesu remarketingu. Dobrze wykorzystany, jest jednym z najpotężniejszych narzędzi w Google Ads – szczególnie jeśli na Twojej witrynie jest spory ruch.Remarketing polega zasadniczo na tagowaniu stron docelowych witryny. Umożliwiają to wyświetlanie reklam wyłącznie osobom, które odwiedziły Twoją witrynę, ale nie wykonały na niej innych czynności, takich jak rejestracja lub zakup produktu. Dzięki informacjom zebranym przez tagi, na podstawie zachowania klienta na stronie, wiesz w jaki sposób zbudować komunikację. Możesz segmentować odbiorców, wyświetlając reklamy w oparciu o strony, które oglądali. Choć brzmi to skomplikowanie, to konfigurowanie kampanii remarketingowych jest stosunkowo proste. Przykładem może być drogeria online. Użytkowniczka odwiedzająca sekcję makijaż, pielęgnacja skóry może mieć wyświetloną reklamę produktów, które oglądała, ale ich nie kupiła. Rozumiemy, że mechanizm ten, szczególnie w przypadku wycieczek lub ofert hotelowych może być irytujący, ale statystyki prowadzonych kampanii jednoznacznie wskazują na ich wysoką efektywność.
Poniżej przedstawiamy listę najpotężniejszych i  najskuteczniejszych strategii remarketingowych.

Podziel kampanie remarketingowe:

Nie traktuj wszystkich odwiedzających witrynę tak samo. Segmentuj kampanie remarketingowe w taki sposób, aby lepiej mówić o potrzebach i pragnieniach swoich klientów. Czas spędzony na każdej z podstron i ich liczba, mogą pomóc Ci w określeniu, jak powinna wyglądać Twoja komunikacja remarketingowa.
Dla każdego segmentu reklamowego powinieneś używać innego, dopasowanego wezwania do działań (CTA). Szczególną uwagę skup na segmencie użytkowników, którzy są głęboko w procesie zakupu – porzucili koszyk.

Stwórz komplet kreacji remarketingowych

Stworzenie kompletu kreacji, generuje większe koszty, ale i umożliwia wyświetlanie się Twojej reklamy w większej ilości miejsc, w każdej witrynie sieci reklamowej Google. Jeżeli Twoja grafika odpowiada wytycznym sieci partnerskich, może być wyświetlana na większej ilości stron – dając większy potencjalny zasięg.

Tagowanie stron – scenariusze

Jednym z podstawowych elementów skutecznej kampanii remarketingowej jest określenie, które strony internetowe należy oznaczyć, otagować. Jest to kluczowe – niezależnie od tego, czy posługujesz się kodem remarketingowym Google Analytics, kodem remarketingowym Ads czy narzędziem remarketingowym firmy zewnętrznej. Otagowanie wszystkich podstron pozwoli na tworzenie scenariuszy remarketingowych. Będziesz mieć możliwość zróżnicowania komunikacji np. dla klientów powracających i tych, którzy nie dokonali jeszcze zakupu.

Skup się na treści i edukacji, a nie na sprzedaży bezpośredniej

Jeśli na Twojej witrynie jest spory ruch, Twoja firma może skorzystać z remarketingu, aby zwiększyć liczbę kliknięć do generujących stron docelowych niebędących reklamami. Skoncentruj się na zwiększaniu ruchu, aby pozwolić potencjalnym klientom poznać swoją firmę, produkty i sposoby rozwiązywania ich problemów.
Tak, Twoim głównym celem jest uzyskanie potencjalnych klientów – to właśnie oni płacą za  rachunki reklamowe, a ostatecznie sprzedaż. Zachęcając konsumentów do „bezpłatnej” strony, na której nie pytasz o nic w zamian, budujesz świadomość marki i dbasz o „utraconych” klientów. Kiedy są już gotowi do konwersji, to zbudowane wcześniej zaufanie często prowadzi do wyższej sprzedaży – i bardziej lojalnego klienta.

Oferuj kupony, aby zwiększyć ruch na stronie i przeglądanie produktów

Oferuj kupony i rabaty, aby zachęcić klientów do powrotu na stronę produktu. Ludzie, którzy odwiedzili sklep internetowy i kliknęli na konkretną stronę produktu, choć ostatecznie, z jakiegoś powodu nie dokonali zakupu, prawdopodobnie będą nim zainteresowani w przyszłości. To idealny moment, aby skontaktować się z nimi poprzez remarketing z ofertą kuponu.
Twój potencjalny klient widzi Twoją specjalną ofertę rabatową – skierowaną do niego, niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Dzięki temu zwiększasz swoją szansę na przekonanie go do swojego produktu, rozwijasz świadomość marki, a także budujesz lojalnego i powracającego konsumenta.

Rozważ czas trwania członkostwa w grupie remarketingu

Określ czas trwania kampanii remarketingowych. To, jak długo śledzisz każdego użytkownika zależy od sektora i kampanii. Najbardziej niebezpieczną dla reputacji marki sytuacją jest zbyt długo i ze zbyt dużą częstotliwością wyświetlająca się reklama. Może wywoływać frustrację wśród konsumentów.

Zastanów się nad limitem częstotliwości remarketingu

Określenie czasu trwania kampanii remarketingowych jest równie ważne jak zwrócenie uwagi na częstotliwość wyświetlania reklam – ustal ich limit. W ten sposób ustawisz liczbę wyświetleń reklamy w ciągu dnia, miesiąca lub tygodnia dla wybranego użytkownika.
Prawdopodobnie widziałeś te reklamy, które śledzą Cię wszędzie, cały czas. Klikasz w nie? Czy kiedykolwiek taka firma przekonała Cię do siebie? Prawdopodobnie nie. Określ częstotliwość, która sprawi, że Twoja marka będzie znana, ale nie będzie irytować Twoich potencjalnych klientów, którzy zamiast zakupić produkt, będą pośpiesznie klikać w „krzyżyk”.

Dostosuj treść reklamy

W pierwszej kolejności kieruj reklamy  na kampanie nie przekształcające użytkowników, ale po upływie określonego czasu zmień ich treść. Załóżmy, że prowadzisz kampanię remarketingową przez 30 dni. Oferujesz 25% zniżki dla kupujących po raz pierwszy. Jednak po 10 dniach zauważasz spadek CTR. Może to oznaczać, że Twój rynek jest teraz zmęczony tą samą reklamą, którą widzą u Ciebie. Odśwież swoją markę, zmieniając treść reklamy i jej projekt. Może również być tak, że Twój rynek nie reaguje wcale na ofertę. W takiej sytuacji zmień treść CTA i zmień kreację graficzną.

Remarketing skierowany na konwersję klientów

Sprawdzoną metodą w remarketingu jest wykluczanie klientów, którzy dokonali konwersji. Zatem, jeśli ktoś pobrał ebook lub dokonał zakupu, nie musisz już go gonić online. W ten sposób ograniczasz się tylko do nowych klientów. Warto również zadbać o klientów, którzy potencjalnie mogą powtórzyć zakup – do nich powinna być skierowana osobna kampania.
Jeżeli któraś z wymienionych przez nas praktyk szczególnie przypadła Ci do gustu, ale nie wiesz jak ją wdrożyć, skontaktuj się z nami – pomożemy! Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest konsekwentna komunikacja. Dlatego niezależnie od tego czy tworzysz komunikat dla dedykowanej grupy odbiorców czy kupony zniżkowe, projekty powinny być spójne.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Google wycofuje ulepszone CPC (eCPC) z reklam – jakie są alternatywy?

    Google wycofuje się z ulepszonego kosztu za kliknięcie (eCPC) w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Od października...

    Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy...

    Marketing terytorialny – czym jest, przykłady

    Marketing terytorialny może pomóc wypromować obszary terytorialne i przedstawić korzyści dla dowolnych grup społecznych. Głównym celem tego...

    Newsletter – co to jest i jak tworzyć skuteczne wiadomości?

    Regularne wysyłanie newslettera ma wpływ na budowanie relacji i może przyczynić się do zwiększania sprzedaży w Twojej firmie....