Przejdź do
baner_under_the_fold 2

Świadome kupowanie usług marketingu online 2

Strona główna > Czytelnia > Kampanie online > Świadome kupowanie usług marketingu online 2

Czym jest produkt lub usługa?

Ważny jest każdy szczegół, ponieważ, by sprzedać dany produkt, trzeba go najpierw dobrze poznać, a nikt nie zna go lepiej, niż Ty. Twoim zadaniem będzie przedstawienie agencji jego zalet i cech które go wyróżniają oraz jego cenę. Wszystkie te informacje pozwolą na właściwe dobranie grupy docelowej reklam, a co za tym idzie – osiągnięcie lepszych wyników kampanii.

Jaki jest cel kampanii?

Jest to najważniejsze pytanie, na które musisz znać odpowiedź zanim zgłosisz się do agencji. Pod wybrany cel, dobierane są odpowiednie narzędzia marketingowe. Można wyróżnić dwa typy kampanii:
a) kampania wizerunkowa
Jest to kampania mająca na celu wzbudzenie zainteresowania daną firmą lub produktem na rynku. Tworząc ją mamy na celu, zwrócenie uwagi użytkowników, budowanie świadomości marki i jej wizerunku.
b) kampania sprzedażowa
Kampania nastawiona na ROI, czyli zwrot z inwestycji. Chodzi w niej o to, by przychody generowane dzięki reklamowaniu produktu lub usługi były większe niż budżet przeznaczany na kampanie marketingową.

Kto jest klientem docelowym?

Dzięki dokładnemu nazwaniu i określeniu grupy docelowej, skuteczność Twoich kampanii w internecie jest większa. Wiedząc do kogo chcesz mówić, możesz kierować reklamy bardzo precyzyjnie np. do 25 letniej kobiety, która przebywa w górach i jest użytkowniczką najnowszego iPhona. Dzięki temu reklama ma większą wartość, użytkownik czuje, że marka wie czego on potrzebuje. Im lepiej zdefiniowany klient docelowy tym większa szansa na wartościowe wizyty na naszej stronie i sfinalizowanie konwersji.

Jaki jest budżet miesięczny?

Rozpoczynając reklamowanie swojej firmy w internecie powinieneś oszacować swoje możliwości, czyli przygotować przybliżoną sumę, którą jesteś w stanie co miesiąc przeznaczać na kampanie reklamowe. Ustalony budżet nie będzie ostatecznym, ale na jego podstawie agencja będzie mogła zaproponować narzędzia marketingowe i strategię kampanii mieszczące się w nim. Doprecyzowanie celu kampanii i budżetu pozwoli osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Czy możliwy jest dostęp do Google Analytics?

Google Analytics jest narzędziem pozwalającym zorientować się jaka jest grupa odbiorców oraz zobaczyć jaki jest ruch na stronie i z jakich kanałów pochodzi.

Czy firma prowadziła dotychczas jakieś działania w marketingu online?

Jeżeli w przeszłości, Twoja firma prowadziła działania marketingowe, poinformuj o tym agencję. Zebrane doświadczenie, przy poprzednich kampaniach pomoże zorientować się nam jakie działania przyniosły najlepsze efekty i na jakich narzędziach powinniśmy się skupić przy budowaniu nowej strategii.
Zrealizowanie marketingowych KPI jest możliwe jedynie wtedy, kiedy współpraca na linii klient-agencja jest ścisła. Opisując swój cel, produkt, grupę docelową oraz doświadczenie dasz szansę agencji na dobranie narzędzi i działań, z których będziesz zadowolony.


Zapisz się do newslettera

Pozostałe najnowsze artykuły

Pozycjonowanie bloga – kilka prostych sposobów na wyższe pozycje w wyszukiwarce

Blogi istnieją w sieci od ponad 20 lat, a ich rola całkowicie zmieniła się od czasów, gdy stanowiły one formę publicznego... 

LinkedIn Ads – do kogo można kierować reklamy?

Serwis społecznościowy LinkedIn odnotowuje stale rosnącą liczbę użytkowników. Coraz więcej osób oraz firm zakłada tam swoje profile, aby... 

Jak pozycjonować sezonowe słowa kluczowe?

Ilekroć mówimy o słowach kluczowych dobrze jest sprawdzić, czy podlegają one sezonowości. Sezonowość słów kluczowych to nic innego,... 

Czym jest techniczne SEO?  

Techniczne SEO jest to proces, w którym analizie zostają poddane techniczne elementy serwisu. Rekomendacje techniczne, które zostają...