Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku w 2019

///Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku w 2019

W Polsce Facebook to numer jeden wśród portali społecznościowych z reklamowym potencjałem. Serwis ten jest platformą dynamiczną, na której często wdrażane są nowe formaty i algorytmy, zmieniające się co jakiś czas z typową dla siebie regularnością. W głównej mierze jest to podyktowane potrzebą nieustannego rozwoju, ale też maksymalizacji zysków.

Jeśli prowadzisz własny biznes i wiesz już trochę o promowaniu się w social media, zapewne zastanawiasz się jak dogonić trendy oraz w jaki sposób aktualizacje wpływają na twoje reklamy w tym serwisie. Wszystkie twoje wątpliwość postaramy się rozwiać w tym artykule.

Porada numer 1: Twórz kampanie krótkoterminowe oparte o konkretne cele.

Platforma Facebook pozwala na wybieranie jednego z pięciu celów dla naszej kampanii marketingowej:

  1. konwersja,
  2. polubienia,
  3. linki do strony zewnętrznej,
  4. wyświetlenia zdjęcia lub nagrania video,
  5. zaangażowanie dla konkretnego posta.

Wybór odpowiedniego celu jest szczególnie istotny dla działań promocyjnych, ponieważ przekłada się na sposób funkcjonowania algorytmów Facebooka, odpowiedzialnych za zasięg reklamy i sposób jej wyświetlania.

Kliknięcie w link to jeden z najważniejszych celów. Wybierając go, algorytmy Facebooka wyświetlą reklamę osobom, które prawdopodobnie w niego klikną. Przełoży się to na wysoki Click Through Rate i niski Effective Cost Per Click. Cel ten przeznaczony jest dla osób zainteresowanych zwiększeniem ruchu na stronie.

Konwersja to cel, który ustawia algorytm na pozyskanie potencjalnych klientów, mających największą szansę na przejście całej ścieżki sprzedażowej. Aby śledzić taką kampanię należy zainstalować tzw. piksel monitorowania konwersji.

Trzecim ważnym celem z pięciu wymienionych jest zaangażowanie użytkownika w kontekście posta. Wydaje się, że ten cel jest niemierzalny, jednak badania wykazują dużą korelację między zaangażowaniem klientów w społeczności online skupione wokół danego produktu czy usługi, a ilością wydanych na nie pieniędzy. Warto więc inwestować w tego typu kampanie.

Porada numer 2: Automatyczna optymalizacja nie jest dobrym wyborem

Wielu ekspertów ds. marketingu online zgadza się, że automatyczne optymalizowanie kampanii na Facebooku ma sens. Wymaga to jednak skali, ponieważ najczęściej podawaną liczbą użytkowników, przy której tego typu działanie jest opłacalne, to około 10 tysięcy.

Alternatywą dla codziennej pracy z Facebookiem jest manualne optymalizowanie kampanii. Dobrym rozwiązaniem jest tworzenie kampanii dla mniejszej grupy odbiorców (np. około tysiąca). Ustawiaj wysokie stawki CPM lub CPC, ponieważ pozwoli ci to na przelicytowanie swojej konkurencji i osiągnięcie dobrego zasięgu. Dzięki takim sprawdzisz, w jaki sposób zachowują się twoi odbiorcy. Rób tak do momentu, w którym uznasz, że kampania została odpowiednio ustawiona pod kątem odbiorców i kreacji reklamowej. Wtedy rozpocznij pełnoprawną kampanię o dużym budżecie.

Porada numer 3: Istnieje korelacja między celem kampanii, a wielkością grupy targetowej.

Aby uzyskać wysokie zaangażowanie wobec twoich treści, musisz bardzo dokładnie określić swoją demografię docelową. Kreuj kampanie tak, aby wielkość grupy docelowej pozwalał na realizacji wcześniej założonych celów. Nie ma sensu tworzyć kampanii kierowanej do dziesiątek tysięcy ludzi, jeżeli możesz dokładnie opisać swój target i stworzyć znacznie tańszą kampanię dla kilkuset osób. Ostatecznie okaże się, że to ta druga wygenerowała większe zainteresowanie i docelowe konwersje.

Porada numer 4: Targetowanie geograficzne i demograficzne to Twój sprzymierzeniec.

Dobrą analogią jest powiedzenie „good at everything great at nothing” czyli dobry we wszystkim, ale świetny w niczym. W kontekście kampanii na Facebooku oznacza to, że kierowanie działań do wszystkich to bardzo zły pomysł – przypomina Sylwestra Stallone w Rambo, strzelającego na oślep do swoich przeciwników. Zabija 10 osób zużywając setki nabojów. Znacznie lepiej jest starannie selekcjonować swoich potencjalnych klientów, ze względu na dane geograficzne i demograficzne.

Do kogo zaadresujesz reklamę promująca nowy moduł systemu informatycznego rozliczającego podatki? Do dzieci i młodzieży? Czy do osób w przedziale 30-50 lat z większych miejscowości? Wybór jest chyba oczywisty. Aby sprzedać swój produkt, wiedz do kogo jest kierowany i reklamuj się tylko u tych osób.

Porada numer 5:  Każde miejsce, w którym umieścisz reklamę powinno być prowadzone w osobnej kampanii reklamowej.

Reklamy na Facebooku mogą być wyświetlane w czterech miejscach. Są to:

  1. tablica na komputerze (news feed),
  2. tablica na urządzeniu mobilnym (mobile news feed),
  3. prawa część ekranu strony internetowej na komputerze,
  4. audience network (aplikacje powiązane z Facebookiem i pod jego patronatem).

Dobrą praktyką jest umieszczanie pojedynczych treści w jednym z czterech miejsc. Dzięki takiemu podejściu łatwiej śledzić skuteczność kampanii i optymalizować ją.

Warto pamiętać, że kampania na Facebooku rządzi się podobnymi prawami, jak każda inna forma reklamy. Siła mediów społecznościowych jest jednak z roku na rok coraz większa, a co za tym idzie, rośnie konkurencyjność promowanych treści. Wielką rolę w procesie reklamowania i rozwoju marki lub produktu odgrywa więc twoja kreatywność. Jeśli jest ona wsparta dobrym planem, w którym jasno sprecyzowałeś grupę docelową, masz spore szanse na powodzenie.

2019-03-26T09:17:27+02:00

Subscribe to our newsletter