Przejdź do
baner_under_the_fold-8-2048×486

Czy warto tworzyć content na stronę?

Strona główna > Czytelnia > Content > Czy warto tworzyć content na stronę?

W dobie przeładowania contentem coraz trudniej jest się wyróżniać i przyciągać uwagę konsumenta. Wiemy, że treści na stronę WWW powinny być unikalne, przyjazne dla robotów Google’a, nasycone frazami kluczowymi oraz przystępne dla użytkownika, w praktyce jest to jednak niezwykle trudne, bo zarówno odbiorcy contentu, jak i wyszukiwarki mają coraz większe wymagania.

Czy warto więc inwestować zasoby w tworzenie tekstów, skoro ich dystrybuowanie jest czasochłonne i nie zawsze przynosi efekty w postaci sprzedaży?

Nie będziemy trzymać Cię w niepewności – odpowiedź na to pytanie brzmi: oczywiście, że tak! Profesjonalny copywriting jest obecnie na wagę złota. Ale dlaczego? To postaramy się wyjaśnić poniżej.

content

Korzyści wdrożenia content marketingu w działaniach promocyjnych

Wdrożenie dobrze zaplanowanej i dopasowanej do docelowych odbiorców strategii content marketingowej przynosi firmom mnóstwo korzyści, i to na wielu płaszczyznach. Potwierdzają to liczne statystyki oraz opinie marketerów i przedsiębiorców prowadzących strony internetowe.

Żeby nie być gołosłownymi, przedstawiamy jedną z ciekawszych informacji dotyczących regularnego pisania tekstów na stronę WWW: według portalu HubSpot firmy, które regularnie publikują dobry content na swoich stronach internetowych, generują o 55% więcej odwiedzin, niż firmy, które tego nie robią.

To oczywiście tylko jedna z wielu korzyści, jakie niesie za sobą tworzenie tekstów na stronę internetową. Chcesz więcej? Czytaj dalej:

Widoczność w wyszukiwarce Google

Dobre treści przede wszystkim poprawiają pozycję strony w wyszukiwarkach, co stanowi najłatwiej zauważalny efekt działań contentowych. Regularne dodawanie na stronę internetową wysokiej jakości tekstów, obrazów czy filmów dostosowanych do potrzeb grupy docelowej nie może pozostać niezauważone przez algorytm Google’a.

Tworzenie tekstów wspiera pozycjonowanie na wiele różnych sposobów.

Obszar na frazy kluczowe

Przede wszystkim jest to miejsce na słowa kluczowe, które wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy, aby otrzymać informacje na dany temat. Im więcej treści, tym większe pole do popisu w tym zakresie. Umieszczenie na stronie fraz kluczowych zgodnych z intencjami potencjalnych klientów to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie ruchu w obrębie witryny.

Sposób na aktualizowanie i rozbudowywanie witryny

Nie można też pominąć faktu, że wyszukiwarka Google lubi witryny, które są stale odświeżane i rozbudowywane. Jest to znak, że właściciel dba o dobro użytkownika i stara się dostarczać mu jak najbardziej aktualne informacje.

To dlatego, oprócz tworzenia unikalnych opisów kategorii i produktów czy oferty usług, warto rozważyć prowadzenie bloga firmowego. Jest to najlepszy sposób na regularne i uzasadnione publikowanie nowych treści. Niektórzy dodają artykuły na stronę internetową nawet codziennie!

Wsparcie link buildingu

Content wpływa też na pozycjonowanie strony w pośredni sposób. Angażujące użytkowników wartościowe i merytoryczne artykuły to ogromnie wsparcie link buildingu, czyli pozyskiwania odnośników z zewnętrznych serwisów.

Jeśli treść spodoba się czytelnikom, będą oni wracać na Twoją stronę/bloga oraz zaczną ją udostępniać, sprawiając, że w Internecie w naturalny sposób pojawią się linki prowadzące do Twojej witryny.

Obszar na linkowanie wewnętrzne

Regularne dodawanie opisów produktów i kategorii, artykułów, poradników oraz innego rodzaju tekstów na stronę internetową zwiększa możliwości w zakresie linkowania wewnętrznego, które jest jednym z podstawowych elementów optymalizacji strony pod kątem SEO.

Odnośniki prowadzące do innych sekcji witryny, opatrzone odpowiednimi słowami kluczowymi nie tylko pomagają zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki nim odbiorcy contentu spędzają więcej czasu w obrębie witryny. Jeśli przeczytają interesujący, dobry tekst, a poniżej znajdą link do tekstu podobnego tematycznie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaną na stronie na dłużej.

Długi czas wizyty to znak dla wyszukiwarki Google, że internauci są zainteresowani contentem, znajdują w nim to, czego potrzebują, więc warto promować Twoją witrynę i wyświetlać ją na wyższych pozycjach.

Skuteczniejsze i tańsze kampanie linków sponsorowanych

Profesjonalny copywriting jest potrzebny nie tylko w przypadku pozycjonowania organicznego. Jeśli Twoim głównym kanałem pozyskiwania klientów są płatne kampanie reklamowe Google, również potrzebujesz dobrego contentu na swojej stronie internetowej.

Na koszt i skuteczność reklamy wpływają między innymi jakość strony docelowej i dopasowanie do zapytania odbiorcy. Jeśli więc nie chcesz przepalać budżetu na kampanie Google Ads, wartościowy i merytoryczny tekst na stronie to podstawa!

Budowanie wizerunku eksperta

Kolejną niebagatelną korzyścią z działań contentowych jest kreowanie wizerunku eksperta na rynku. Warto dzielić się swoją wiedzą i znajomością branży, a także omawiać konkretne zlecenia lub projekty w case study, ponieważ jest to sposób na dowiedzenie profesjonalizmu i zaprezentowanie doświadczenia.

Nie jest tajemnicą, że jako konsumenci chętniej korzystamy z usług firm, do których mamy zaufanie. Jeśli ktoś nie ma pojęcia, jak działa jego produkt i nie potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące swojej branży, to raczej nie zaskarbi sobie zaufania potencjalnych klientów i nie powinien liczyć na sukces.

Tworząc treści dotyczące dotychczasowych realizacji można też przemycić sporo informacji o samej firmie, jej ofercie, pracownikach czy historii. To również wzmacnia wiarygodność marki i buduje zaufanie wśród odbiorców.

Musisz wiedzieć, że content, który zamieszczasz w tym charakterze na swojej stronie, może przybierać różne formy: od klasycznego artykułu czy e-booka, przez podcast, materiał wideo, aż po webinar i interaktywną prezentację SlideShare. Ważna jest różnorodność, każdy z nich ma duże znaczenie dla Twojego biznesu i pozwoli Ci zbudować pozycję eksperta w swojej branży.

Tworzenie własnego audytorium

To niezwykle istotny element content marketingu. Oprócz ciekawych materiałów, opisów zrealizowanych projektów czy dzielenia się swoim know-how, ważne jest, aby konsekwentnie budować grupę stałych odbiorców.

Warto zacząć od newslettera, do którego będą mogli zapisać się odwiedzający stronę lub bloga firmowego. Dzięki temu nie tylko zyskujesz grono zainteresowanych Twoimi publikacjami odbiorców, ale także budujesz własną bazę mailingową, przydatną do promocji swoich produktów lub usług.

Jak zachęcić czytelników do pozostawienia swojego adresu mailowego? Zacznij od wyeksponowania na stronie lub blogu informacji, że zbierasz subskrypcje – powinna się ona pojawiać w widocznym miejscu przy każdej udostępnianej treści.

Możesz też zaoferować tzw. lead magnet, czyli darmowy materiał dostępny do pobrania po podaniu adresu mailowego. Sklepy internetowe mogą wypróbować kody rabatowe lub inne formy promocji.

Sposobów na budowanie listy mailingowej jest mnóstwo. W tym obszarze ogranicza Cię tylko wyobraźnia. Pamiętaj jednak, że właściciel adresu e-mail musi jasno wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera czy innych wiadomości w ramach e-mail marketingu.

Wzmacnianie relacji z klientami i budowanie zaufania

Jeśli realizujesz strategię contentową i udało Ci się zbudować grupę odbiorców zainteresowanych Twoją branżą, to połowę sukcesu masz już za sobą. W tym momencie możesz położyć większy nacisk na działania podtrzymujące relacje z klientami.

Pozwól im na zamieszczanie recenzji produktów lub usług, które oferujesz, odpowiadaj na komentarze, moderuj dyskusje na blogu. Możesz ich też zapytać, czego oczekują albo co zmieniliby w sposobie funkcjonowania Twojej firmy. To wszystko bezcenne informacje z punktu widzenia prowadzenia działań promocyjnych i sprzedażowych.

Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że wzmacniając relację i budując zaufanie zdobywasz lojalność klientów. Dzięki temu przy każdej kolejnej potrzebie zakupowej w pierwsze kolejności pomyślą oni właśnie o Twojej firmie. Warto wiedzieć, że koszty utrzymania klientów są znacznie niższe niż koszty pozyskania nowych.

Wzrost sprzedaży i konwersji

A czy content marketing wpływa na wzrost sprzedaży? Odpowiedź brzmi: oczywiście, że tak, ale… nie od razu. Prowadząc działania contentowe, trzeba liczyć się z tym, że ich efekty będą rozłożone w czasie i nie do końca jesteśmy w stanie przewidzieć, jak długim. Już na samym początku trzeba zatem nastawić się na to, że content marketing to raczej strategia długofalowa.

No dobrze, ale właściwie w jaki sposób pisanie tekstów może zwiększyć sprzedaż? Otóż na wiele różnych sposobów. Opisy produktów i kategorii w sklepie internetowym odgrywają rolę sprzedawcy w sklepie stacjonarnym. Ich celem jest przedstawienie cech i zalet produktu oraz korzyści wynikających z jego zakupu. Jeśli postawisz na profesjonalny copywriting, możesz liczyć na wzrost sprzedaży w e-commerce.

To jednak nie wszystko. Artykuły blogowe to naturalny sposób na przedstawienie zalet i zasad działania produktu. Według portalu Demand Metric 70% konsumentów woli dowiadywać się o firmie i produktach właśnie z artykułów, a niżeli z tradycyjnych reklam.

Oczywiście sprzedaż nie zawsze jest głównym celem tworzenia treści na stronę internetową. Czasami firmy pracują nad generowaniem konwersji w innej postaci np. zapisu do newslettera, założenia konta, zapisania się na webinar itp. Wszystko to można osiągnąć za pomocą dobrze zaplanowanej dystrybucji treści.

Wzrost zysków

Wszystkie korzyści wynikające z content marketingu tak naprawdę sprowadzają się do jednego: do zwiększenia zysków. Bo przecież na tym najbardziej zależy każdej firmie i jest to zupełnie normalne.

Bo czy wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to korzyść sama w sobie? Nie do końca. Widoczność w wyszukiwarce ma pomóc w generowaniu ruchu, a duży ruch ma przełożyć się na sprzedaż i wzrost konwersji.

To samo w przypadku newslettera, prowadzenia webinarów, publikowania case study, rozprowadzania e-booków i prowadzenia bloga – wszystkie te działania mają przynieść firmie zysk, niezależnie od tego, w jaki sposób do tego doprowadzą.

Jedno jest pewne: jeśli regularnie publikujesz wartościową treść w obrębie swojej strony internetowej, możesz liczyć na zadowalające efekty zarówno w sferze wizerunkowej, jak i finansowej.

Jak powinno wyglądać tworzenie contentu na strony internetowe? 10 najważniejszych zasad

  1. Postaw na różnorodność

    Przede wszystkim trzeba pamiętać, że content to nie tylko treści tekstowe. Termin ten jest o wiele szerszy i obejmuje zarówno teksty, jak i grafiki, wykresy, infografiki, materiały wideo oraz materiały audio np. w formie popularnych ostatnio podcastów. Nie warto ograniczać się do jednej formy, lepiej postawić na różnorodność.

    W Twojej grupie docelowej mogą znaleźć się osoby, które chętniej zapoznają się z artykułami na blogu, ale też takie, które wolą posłuchać podcastu w drodze do pracy. Daj swoim odbiorcom to, czego chcą. Strategii content marketingowych jest mnóstwo.

    Na pewno nie należy zapominać o materiałach wideo, ponieważ to właśnie one są obecnie najchętniej przyswajaną formą treści. To dlatego, że film jest łatwiejszy w odbiorze i można zapoznać się z nim w trakcie wykonywania innych czynności.

  2. Określ grupę docelową

    Często bywa tak, że sama reklama może nie wystarczyć, równie ważne jest odpowiednio przeprowadzone targetowanie grupy docelowej. Jeśli chcesz promować kosmetyki dla młodych kobiet, Twoją grupą docelową nie będą mężczyźni powyżej 45 roku życia.

    Warto pamiętać, że pisanie tekstów dla wszystkich jest jak pisanie tekstów dla nikogo. Każda grupa odbiorców ma nieco inne potrzeby, wymagania i przyzwyczajenia. Ważne jest, aby jasno sprecyzować personę marketingową i tworzyć content stricte pod nią.

    O targetowaniu szerzej piszemy tutaj: https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/jak-wybrac-cel-reklamowy/

  3. Nie pozwól, aby dopadła Cię klątwa wiedzy

    Przy tworzeniu merytorycznych treści bardzo łatwo można wpaść w pułapkę, jaką jest klątwa wiedzy, zwłaszcza jeśli przygotowywaniem contentu zajmuje się ekspert w branży. Jest to zjawisko polegające na wyparciu faktu, że inni nie znają tematu tak dobrze, jak my.

    Osoby dotknięte klątwą wiedzy mają więc tendencje do używania fachowego słownictwa i opisywania zagadnień tak, jakby robili to dla osoby na takim samym poziomie wiedzy.

    Jesteś Twoja firma oferuje usługi związane z instalacją paneli fotowoltaicznych w domach jednorodzinnych, Twoją grupą docelową nie są eksperci znający się na odnawialnych źródłach energii i elektronice. Powinieneś więc używać zrozumiałego i prostego języka, tak aby zwykły czytelnik nie musiał czytać Twojego tekstu ze słownikiem w rękach.

  4. Znajdź złoty środek pomiędzy zadowoleniem użytkowników i algorytmów wyszukiwarki

    Niektórzy twierdzą, że pisanie tekstów SEO tak, aby były wartościowe zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i użytkowników, jest niemożliwe. Czy to prawda? Wręcz przeciwnie!

    Obecnie wyszukiwarka Google zwraca ogromną uwagę na zadowolenie internautów, dlatego w pierwszej kolejności warto zadbać o to, żeby opisy kategorii i produktów, artykuły blogowe i inne treści na stronę internetową były przede wszystkim bogate merytorycznie i odpowiadały na pytania odbiorcy. W przeciwnym razie content będzie nieistotny ani dla Twoich potencjalnych klientów, ani z punktu widzenia SEO.

    Teksty tworzone na stronę WWW powinny odpowiadać zarówno na wymagania czytelników, jak i robotów. Jedną z najważniejszych cech dobrego tekstu SEO są naturalnie wplecione frazy. Zdaniom typu „Najlepszy elektryk Warszawa…” mówimy stanowcze nie! Google bardzo dobrze radzi sobie z odmianami gramatycznymi i synonimami.

  5. Dobierz słowa kluczowe zgodne z intencjami potencjalnych odbiorców

    Przed rozpoczęciem pisania tekstów na stronę, a właściwie jeszcze przed planowaniem strategii dystrybucji treści należy zrobić research pod kątem fraz kluczowych. Przy czym trzeba pamiętać, że nie zawsze tekst nasycony frazami o największym wolumenie wyszukiwań będzie skuteczny.

    To, że jakieś słowo jest najczęściej wykorzystywane w danej branży nie znaczy, że nasycenie nim treści przyciągnie akurat Twoich klientów. Tworzenie tekstów na stronę internetową musi być dobrze przemyślane, bo bardzo łatwo przepalić budżet.

    O ile teksty, które zamieszczasz na stronie głównej powinny zawierać ogólne i popularne frazy kluczowe, na które chcesz pozycjonować swoją stronę, o tyle do tworzenia opisów produktów i kategorii oraz artykułów blogowych lepiej wykorzystać frazy długiego ogona, czyli bardziej szczegółowe zapytania dotyczące Twojej branży.

    Zwiększasz wówczas szanse, że na Twoją stronę trafią osoby szukające konkretnych informacji lub zdecydowane na zakup. Jeśli je znajdą, prawdopodobnie dokonają zakupu u Ciebie lub wrócą po kolejne treści.

  6. Zadbaj o czytelność tekstu

    Dla internauty nie ma nic gorszego niż nieczytelny tekst…no może oprócz niewydajnej strony, ale o tym za chwilę. Zastanów się, czy zlepek czarnych znaczków na białym tle byłby dla Ciebie łatwy i przyjemny w odbiorze? Prawdopodobnie nie. Nie serwuj więc tego swoim czytelnikom.

    Dziel tekst na krótkie sekcje opisane śródtytułami. Odbiorcy już po kilku sekundach od wejścia na stronę powinni wiedzieć, gdzie znajdą konkretne informacje. Stosuj listy, punktowanie, boldowanie i inne formy wyróżnienia ważnych wątków w treści.

    Przeplataj tekst elementami graficznymi, aby nie zanudzić czytelnika. Zadbaj też o czytelną czcionkę i kolor tła.

  7. Szanuj czas swoich czytelników

    Nikt nie czyta artykułów, opisów produktów, poradników i innych treści dostępnych w sieci dla przyjemności. Internauci odwiedzają daną stronę internetową zwykle w jakimś konkretnym celu. Twoim zadaniem jest zapewnienie im tego, czego szukają.

    Niezależnie od tego, czy jest to artykuł poradnikowy dotyczący wyboru butów do biegania, cennik usług, opis produktu czy inny rodzaj contentu, musisz za jego pomocą odpowiedzieć na problem/pytanie odbiorcy.

    Ważne jest więc to, aby treść była konkretna, merytoryczna i wartościowa. Nie lej wody i nie próbuj zwodzić czytelnika. Najważniejsze informacje powinny znajdować się na samym początku tekstu, filmu czy materiału audio.

  8. Stwórz wydajną stronę internetową

    Nawet idealne teksty nie pomogą, jeśli zniechęcisz swoich odbiorców niewydajną stroną internetową. Zawartość witryny nie powinna ładować się dłużej niż 3 sekundy. W przeciwnym wypadku użytkownik zrezygnuje z wizyty i najprawdopodobniej przejdzie do konkurencji, a Ty – stracisz klienta lub czytelnika.

    Zadbaj więc o to, aby strona szybko się ładowała oraz była responsywna, czyli dopasowywała się do rozdzielczości urządzenia. Ważne jest także bezpieczeństwo. W dzisiejszych czasach certyfikat SSL to już standard.

  9. Nie zapomnij o stworzeniu planu strategii content marketingowej

    Działania content marketingowe muszą być dobrze zaplanowane. Lepiej nie zaczynać wdrażania strategii, jeśli nie mamy contentu na przynajmniej kilka tygodni. Trzeba pamiętać, że ogromne znaczenie ma regularność publikacji, zwłaszcza jeśli chodzi o pisanie bloga.

    Nawet najlepsze teksty nie przyniosą korzyści, jeśli będziesz publikować je raz na miesiąc. Dobry plan strategii content marketingowej powinien zostać przygotowany po uprzednim researchu fraz, analizie działań konkurencji oraz określeniu persony marketingowej i poznaniu jej potrzeb.

  10. Nie wiesz, jak napisać dobry content? Postaw na profesjonalne usługi copywritingu

    Pisanie tekstów, nawet na dobrze znany temat, nie jest łatwe, zwłaszcza jeśli treść ma spełniać wiele różnych zadań. Aby tworzyć skuteczny content do sieci, trzeba na bieżąco śledzić panujące trendy, analizować zmiany w wymaganiach użytkowników oraz nadążać za aktualizacjami w algorytmach wyszukiwarki.

    Właściciele firm rzadko mają na to czas, a do tego zwykle nie dysponują odpowiednim doświadczeniem, aby stworzyć angażujący artykuł czy skuteczny opis produktu. Dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na profesjonalne usługi copywritingu, świadczone przez specjalistyczną agencję.

    Jeśli nie czujesz się pewnie w obszarze content marketingu, rozważ powierzenie tworzenia treści komuś doświadczonemu. Z pewnością nie pożałujesz!

Content marketing a promocja w mediach społecznościowych

Skuteczny content marketing niestety nie kończy się na opublikowaniu treści. Tworzenie tekstów na stronę czy bloga to tak naprawdę dopiero początek, bo trzeba zająć się również ich dystrybucją i promocją.

Warto wykorzystać moc mediów społecznościowych. W 2018 roku serwis Hootsuite zbadał wpływ social mediów na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Okazało się, że artykuły promowane na Twitterze osiągnęły wzrost widoczności na poziomie 12% w porównaniu do artykułów w ogóle niepromowanych. To dowodzi, że lepiej być obecnym w social mediach!

Oczywiście sposobów na promowanie treści jest znacznie więcej. Wiele zależy od Twojej grupy potencjalnych odbiorców. Ważne jest to, aby być tam, gdzie klienci.

Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy w zakresie tworzenia i promowania contentu, skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci zaplanować i zrealizować skuteczną strategię contentową. I pamiętaj – content is still a king!

Julia Biesalska

Julia Biesalska

Od 4 lat związana z branżą marketingową – i ciągle poszerza swoją wiedzę. Przygodę z Fabryką Marketingu rozpoczęła na początku 2021 roku. Tworzy strategie content marketingowe, sociale mediowe oraz komunikacji, w których skupia się na tym, czego oczekuje - i jaka jest - grupa docelowa. Czuwa także nad działaniami SEO, aby treści były odpowiednie, zarówno dla wyszukiwarek, jak i użytkowników.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Trendy marketingowe w 2025 roku

    W marketingu jak w kalejdoskopie – zmiany pojawiają się praktycznie non stop. Aby wyprzedzić lub przynajmniej nadążyć za konkurencją,...

    Parametry UTM – co to jest i jak z nich poprawnie korzystać?

    Prowadzenie działań marketingowych online ma liczne zalety. Do najważniejszych z nich należy możliwość dokładnego zmierzenia, jaka...

    Kampania Google Ads czy Facebook Ads – którą wybrać?

    Google Ads i Facebook Ads (Meta Ads) to systemy reklamowe z pozoru wyglądające na bardzo podobne do siebie. Nasuwa się zatem pytanie: czy któryś...

    Remarketing Video – jak wykorzystać połączenie YouTube Ads i Google Ads?

    Czy osoba, która odwiedziła Twoją stronę internetową, ale nie dokonała za jej pomocą żadnego działania (np. zakupu...