Przejdź do

Dlaczego kampanie brandowe Google Ads są ważne?

Strona główna > Czytelnia > Kampanie online > Dlaczego kampanie brandowe Google Ads są ważne?

Marketerzy walczą o rozpoznawalność brandu za pomocą wielu form reklamy. Kampanie zasięgowe pozwalają nam osiągnąć bardzo dobre rezultaty, ale warto skupić się także na obecności marki w wynikach wyszukiwania. Kampanie brandowe w wyszukiwarce Google pozwolą umocnić pozycje i rozpoznawalność firmy. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak, dlaczego ma płacić za kliknięcia nazwy swojej marki w Google, skoro firma pojawia się jako pierwsza w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Czy kampania brandowa jest w ogóle opłacalna?

Czym są kampanie brandowe Google?

Kampania brandowa to kampania w sieci wyszukiwania zawierająca słowa kluczowe związane z Twoją marką. Reklamy brandowe mogą obejmować nazwę firmy, produktów czy nazwiska osób pracujących w przedsiębiorstwie, np. popularnych lekarzy. To równocześnie rodzaj kampanii, której zasadność bywa poddawana w wątpliwość. Czy słusznie?

Kampania brandowa Fabryki Marketingu.

Kampania brandowa firm w Google Ads – dlaczego warto?

Większa widoczność w wynikach wyszukiwania

Reklama brandowa znajduje się nad bezpłatną treścią wyników organicznych, dzięki czemu skutecznie podwajasz miejsce, jakie Twoja marka zajmuje w SERP-ach. Tym samym zwiększasz dotarcie do potencjalnych klientów i ułatwiasz im znalezienie Twojego produktu. Licytując słowa kluczowe związane z marką, możemy znacznie zwiększyć przestrzeń, gdzie będą wyświetlały się nasze treści, a tym samym zdominować wyniki wyszukiwania.

Ochrona marki przed konkurencją

Ochrona Twojej marki przed konkurencją jest kolejnym, istotnym powodem, dla którego warto prowadzić kampanię brandową. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jeden z konkurentów w branży licytował słowa kluczowe powiązane z Twoją marką i wyświetlał reklamy ponad należącymi do Ciebie wynikami organicznymi np. stroną internetową firmy czy profilami w social media. Reklamowanie się na frazy związane z konkurencją nie jest co prawda etyczne, ale Google pozwala na wdrożenie takich praktyk.

Reklamy konkurencji powiązane z Twoim brandem mogą więc pojawić się wyżej niż Twoja strona w wynikach organicznych Google, co w bezpośredni sposób wpłynie na obniżenie liczby konwersji. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy nazwa Twojej firmy to zarejestrowany znak towarowy, obowiązuję Cię wtedy ochrona prawna. Google ogranicza używanie znaku towarowego w kampanii bezpośredniej konkurencji. Warto więc na bieżąco sprawdzać, czy konkurencja nie próbuje wykorzystać Twoich fraz brandowych w swoich kampaniach.

Reklamy sklepów online na frazę „Adidas”.

Wyższy współczynnik konwersji i niskie koszty

Zaletą kampanii brandowych jest także wysoki współczynnik konwersji. Prowadząc kampanie reklamowe z wykorzystaniem nazwy marki, prawdopodobnie uzyskasz bardzo wysoki Wynik Jakości słów kluczowych i ich trafności. Przekłada się to na niższe koszty kliknięcia, niższe koszty pozyskania klienta i wyższy zwrot z wydatków na reklamę. Mimo że kampania brandowa nie zwiększa świadomości marki ani zasięgu wśród nowych odbiorców, często jest na tyle opłacalna, że warto ją kontynuować. Właściwe ustawienia kampanii pozwalają uzyskać bardzo wysoki ROAS. Potencjalny klient wpisując słowa brandowe, chce znaleźć Twoją stronę. W kampaniach brandowych mamy więc znacznie większą szansę, że użytkownik kliknie reklamę i przejdzie do Twojej strony.

Kontrola nad stronami docelowymi

Uruchamiając reklamę brandową, masz większą kontrolę nad widocznością swojej strony. Poleganie wyłącznie na rankingach organicznych i algorytmach Google sprawia, że konsumenci mogą nie trafić do witryny. Stosowanie kampanii brandowych pozwala poprawić doświadczenie użytkownika poprzez stworzenie najszybszej i najprostszej ścieżki dotarcia do brandu – bez konieczności scrollowania wyników wyszukiwania, a co za tym idzie, poprowadzić go błyskawicznie do konwersji.

Kierowanie ruchu na stronę brandu

Włączając kampanię brandową w Google Ads, nasz biznes zyskuje doskonałe i względnie tanie źródło ruchu. Przekierowywanie odbiorców na stronę internetową za pomocą nazwy marki jest skutecznym sposobem na zachęcenie użytkowników do odwiedzenia Twojej strony. Gdy ktoś wyszukuje nazwę Twojej marki, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest już zainteresowany oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami. Wykorzystaj to, aby skierować go na stronę internetową, gdzie będzie mógł znaleźć więcej szczegółowych informacji lub dzięki reklamie Google Ads przeprowadzić transakcję w witrynie.

Kampania brandowa w Google Ads.

Kontrolowane działania marketingowe

Brand powinien dążyć do tego, aby mieć jak największą kontrolę nad komunikacją zarówno w internecie, jak i offline. W kampanii brandowej samodzielnie decydujemy o tym, jak zachęcimy nowych klientów do interakcji. Reklamy Google Ads powinny uwzględniać Unique Value Proposition, które wyróżni brand oraz hasła takie jak: możliwość wydłużonego zwrotu, 24 h czas wysyłki, krótki czas dostawy, darmowa dostawa, informacja o promocji czy gratisach. W kampanii brandowej masz największą kontrolę nad tym, jakie treści użytkownicy widzą na temat Twojej firmy, możesz kontrolować zarówno tekst reklamy, jak i CTA. Ma to szczególne znaczenie w przypadku akcji specjalnych. Wyświetlanie reklamy Google Ads w tego typu kampanii wraz informacją o promocji może zapewnić pozytywny odbiór wśród klientów i zwiększyć wskaźnik CTR.

Wyróżnij swój brand

Reklamy promujące brand, to rodzaj kampanii, który umożliwia wyróżnienie marki. Wyniki wyszukiwania organicznych stron mają zazwyczaj dość standardowy nagłówek i opis. Dzięki płatnym reklamom Ads możesz uatrakcyjnić przekaz, zwiększając tym samym szansę na wizytę klientów z różnych grup docelowych na Twojej stronie.

Kampanie brandowe Google Ads – na co zwrócić uwagę?

W kampanii brandowej powinniśmy skupić się na słowach kluczowych, które bezpośrednio komunikują brand. Warto także wziąć pod uwagę dopasowanie fraz do tego, w jaki sposób klient będzie wpisywać nazwę firmy. Użytkownik może używać skrótów lub nazw zwyczajowych firm, np. McDonald’s bardzo często zapisywany jest jako: „MakDonalds”, „McDonald” lub po prostu „Mak”. Marka zdaje sobie z tego sprawę, dlatego w kampanii brandowej używa także słów kluczowych, które uwzględniają tę formę zapisu.

Reklama brandowa McDonald's.

Licytacja słów kluczowych związanych z marką jest zazwyczaj bardzo tania, a przy tym często brandowe słowo kluczowe zapewnia bardzo wysoki zwrot z inwestycji ze względu na intencję szybkiego przejścia na stronę. Uruchamiając kampanię brandową, pamiętajmy, aby przeznaczyć na nią jedynie od 5 do 10% budżetu. Niskie koszty kliknięcia i zamiar zakupowy, który mają klienci szukający naszych usług, pozwolą znacznie zwiększyć sprzedaż.

Pamiętaj także o optymalizacji kampanii:

  • Śledź konwersje – Twoja kampania brandowa powinna mieć znacznie wyższy współczynnik konwersji niż reklamy niezwiązane z marką. Jeśli tak nie jest, zweryfikuj swoją stronę docelową.
  • Sprawdź swój Wynik Jakości – w kampanii brandowej Wynik Jakości powinien być na wysokim poziomie – nie niższym niż 8, a najlepiej 10 punktów. Jeśli Twój Wynik Jakości jest zbyt niski, sprawdź trafność reklamy i strony docelowej.
  • Analizuj raport wyszukiwanych haseł – regularnie sprawdzaj hasła, dla których pojawiają się Twoje reklamy w raporcie wyszukiwanych haseł.

Podsumowanie – kampanie brandowe w sieci wyszukiwania

Kampania brandowa w Google Ads pozwoli pozyskać nowe konwersje na Twojej stronie. Pamiętaj jednak o kilku istotnych elementach. Określanie stawek za brandowe słowa kluczowe jest ważną strategią każdej kampanii PPC. Stale monitoruj wyniki kampanii marki, aby mieć kontrolę nad budżetem reklamowym. Napisz unikalny, kreatywny tekst reklamy, który zachęci użytkowników do kliknięcia i równocześnie wyróżni reklamę od wyników organicznych Twojej strony. Zoptymalizuj strategię ustalania stawek i wykluczające słowa kluczowe. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi! Bądź o krok przed swoimi branżowymi rywalami i nie pozwól, by zgarnęli Twój wartościowy ruch.

Mateusz Laskowski

Mateusz Laskowski

Performance Specialist

W Fabryce Marketingu pracuje w dziale Performance, gdzie zajmuje się kampaniami płatnymi. Prowadzi kampanie reklamowe klientów w panelach Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, Twitter Ads czy YouTube Ads. Bierze udział w tworzeniu ofert dla klientów oraz przygotowuje dedykowane strategie marketingowe.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Pozycjonowanie PrestaShop w 8 prostych krokach – poradnik

    PrestaShop ma 0,8% udziałów rynkowych z liczbą sklepów przekraczającą barierę 100 tysięcy – jako jedyna platforma e-commerce spoza „ścisłej...

    Jak zbudować lojalność widzów poprzez content na YouTube?

    Druga najbardziej popularna wyszukiwarka na świecie, źródło setek kreatywnych pomysłów oraz doskonały sposób na generowanie dochodów....

    Wprowadzenie do domów mediowych – co to takiego i jakie są ich główne funkcje?

    Dom mediowy, lub inaczej agencja mediowa, umożliwia realizację rozbudowanych strategii reklamowych oraz osiąganie zaawansowanych celów marketingowych...

    Marketing emocjonalny – jak wykorzystać emocje i wartości ludzkie w komunikacji marketingowej?

    Zig Ziglar, amerykański trener sprzedaży, powiedział kiedyś: „Ludzie nie kupują, kierując się logiką. Kupują, kierując się emocjami”....