Fabryka Marketingu

Co zrobić, aby strona była wyżej?

Zależy Ci na tym, by Twoja strona internetowa była coraz wyżej w wynikach wyszukiwania Google? Pragniesz rozwiązań, które przyspieszą działania prowadzone przez agencję SEO lub dom mediowy? A może chcesz samodzielnie poprowadzić proces SEO: pozycjonowania i optymalizacji swojej strony www? Lojalnie uprzedzamy – nie będzie lekko, łatwo i przyjemnie. Wymagać to będzie dużo cierpliwości i doświadczenia z Twojej strony, ale możemy uchylić rąbka tajemnicy i pokazać na jakie elementy my zwracamy uwagę. Nie jest to gotowy przepis na sukces, a raczej zbiór dobrych rad. Sami w większości wdrażaliśmy je na naszej stronie i wiemy jak dużo zaangażowania wymagają, dlatego na wstępie zastrzegamy – nie zrażaj się, po prostu działaj. Efekty przyjdą z czasem.

Pisz wartościowe artykuły

Wydawałoby się, że jest to banalna rada, ale niezwykle istotna. Nie zawsze jest czas i dobry moment na tworzenie nowych treści. A jednak to systematyczne publikacje sprawiają, że stronę www zaczynają doceniać nie tylko algorytmy wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelnicy lub użytkownicy naszej strony. Dlatego też przygotuj sobie harmonogram publikacji i trzymaj się go. A dodatkowo, na wszelki wypadek, przygotuj neutralne artykuły, które będziesz mogła opublikować, nawet gdy nie będziesz miała czasu ich pisać.
Dobry content to nie tylko wpisy na blogu, ale także opisu produktu czy usługi. Im więcej szczegółów mówiących o danej usłudze czy produkcie tym bardziej profesjonalnie i specjalistycznie wygląda Twoja strona. Każdy z nas lubi kontakt z ludźmi, którzy wiedzą o czym mówią, czym się zajmują i co oferują.

Odpowiadaj na pytania i potrzeby

To rozwiązanie po części powiązane jest z punktem pierwszym. Użytkownik, który trafi na Twoją stronę poszukuje konkretnych informacji i odpowiedzi na swoje potrzeby bądź problemy. Teksty na Twojej stronie powinny dawać użytkownikowi to, czego oczekuje. Pamiętaj, że on od razu wyczuje czy treść jest unikalna i wartościowa merytorycznie, czy może została stworzona pod wyszukiwarkę i jej jedyną plusem jest duże wysycenie słowami kluczowymi (co finalnie nigdy nie wpływa dobrze na pozycję optymalizowanej strony).
Poza pracą nad samym tekstem, powinnaś również eksperymentować z różnymi formami przekazu. Być może dane zagadnienie da się przedstawić w ciekawszej formie niż tekst – na przykład za pomocą infografiki lub krótkiego materiału video?
Serwując dobre, treściwe i „mięsne” opisy, Twoja strona internetowa zostanie doceniona nie tylko przez roboty Googla, a także przez Klientów. Może się to przełożyć na wzrost ruchu organicznego, a co za tym idzie – sprzedaży.

Dopasuj stronę do wyszukiwarki

Bądź obecny w internecie

Brzmi zbyt ogólnikowo? Tak ma brzmieć. Powinnaś być obecna wszędzie tam, gdzie możesz znaleźć potencjalnego Klienta. Staraj się pozyskiwać odnośniki zewnętrzne na podobnych stronach, o podobnej tematyce do Twojej i udzielaj się w mediach społecznościowych.
Co to oznacza? Jeśli na blogu zamieściłaś poradnik mówiący o tym, na co należy zwrócić uwagę przy wyborze konkretnego produktu, to niezwłocznie podziel się nim na Facebooku, LinkedInie czy Twitterze. Nigdy nie masz stu procentowej pewności, na którym z portali najbardziej aktywny jest Twój odbiorca i w którym z wymienionych mediów trafi na Twój artykuł.
Wiadomo, że jeżeli tekst będzie dobry, możesz spodziewać się, że ktoś go udostępni na forach tematycznych albo innych blogach. Pamiętaj, że przy okazji publikacji zewnętrznych, zawsze powinnaś poprosić o linka prowadzącego do Twojej strony internetowej, tak samo w przypadku cytowania Twoich tekstów.

Zadbaj o szybkość ładowania strony

Tutaj możesz mieć trochę więcej pracy, ale gwarantujemy, że to się opłaca, szczególnie mając na uwadze komfort użytkowników korzystających z Twojej strony www. Do sprawdzenia obecnej kondycji strony możesz wykorzystać narzędzie Page Speed Insight.  Jest ono banalne w obsłudze, a Twoim zadaniem jest jedynie wprowadzenie adresu interesującej Cię witryny.

Otrzymasz ocenę strony w skali od 0 do 100 , a także informację co należy poprawić, żeby wynik był lepszy. Uwaga narzędzia skupia się na ogólnej prędkości ładowania strony, a także wskazuje jakie elementy wymagają technicznej optymalizacji i wskazówki jak ją przeprowadzić. Jeśli nie będziesz w stanie sam sobie poradzić, zawsze możemy zwrócić się z prośbą o pomoc do osoby, która tworzyła nam witrynę lub do web dewelopera.
Nie bez powodu ten punkt jest ostatni. O ile nie jesteś programistą przysporzy Ci najwięcej kłopotów, ciężko będzie Ci sprecyzować swoje oczekiwania i sformułować konkretne zlecenie. Dodatkowo wpływ prędkości ładowania strony na jej pozycję nie jest pewny. Ma za to znaczenie z poziomu User Experience, dlatego dbając o komfort użytkowników Twojej strony www, powinnaś i na ten aspekt zwrócić uwagę.
Stosując się do powyższych rad prędzej czy później osiągniesz wyższe pozycje. Powinieneś jednak pamiętać o zupełnie innych, 3 złotych zasadach działań SEO: rób to cierpliwie, systematycznie i konsekwentnie. Pierwsze zmiany powinny być widoczne dość szybko (pojawienie się zoptymalizowanych meta opisów w wyszukiwarce Google to kwestia maksymalnie kilku dni), jednak na efekty w postaci strony www na topowych pozycjach trzeba będzie poczekać nieco dłużej.

Exit mobile version