Przejdź do
baner_under_the_fold-7-2048×486

Co zrobić, aby strona była wyżej?

Strona główna > Czytelnia > SEO > Co zrobić, aby strona była wyżej?

Zależy Ci na tym, by Twoja strona internetowa była coraz wyżej w wynikach wyszukiwania Google? Pragniesz rozwiązań, które przyspieszą działania prowadzone przez agencję SEO lub dom mediowy? A może chcesz samodzielnie poprowadzić proces SEO: pozycjonowania i optymalizacji swojej strony www? Lojalnie uprzedzamy – nie będzie lekko, łatwo i przyjemnie. Wymagać to będzie dużo cierpliwości i doświadczenia z Twojej strony, ale możemy uchylić rąbka tajemnicy i pokazać na jakie elementy my zwracamy uwagę. Nie jest to gotowy przepis na sukces, a raczej zbiór dobrych rad. Sami w większości wdrażaliśmy je na naszej stronie i wiemy jak dużo zaangażowania wymagają, dlatego na wstępie zastrzegamy – nie zrażaj się, po prostu działaj. Efekty przyjdą z czasem.

Pisz wartościowe artykuły

Wydawałoby się, że jest to banalna rada, ale niezwykle istotna. Nie zawsze jest czas i dobry moment na tworzenie nowych treści. A jednak to systematyczne publikacje sprawiają, że stronę www zaczynają doceniać nie tylko algorytmy wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelnicy lub użytkownicy naszej strony. Dlatego też przygotuj sobie harmonogram publikacji i trzymaj się go. A dodatkowo, na wszelki wypadek, przygotuj neutralne artykuły, które będziesz mogła opublikować, nawet gdy nie będziesz miała czasu ich pisać.
Dobry content to nie tylko wpisy na blogu, ale także opisu produktu czy usługi. Im więcej szczegółów mówiących o danej usłudze czy produkcie tym bardziej profesjonalnie i specjalistycznie wygląda Twoja strona. Każdy z nas lubi kontakt z ludźmi, którzy wiedzą o czym mówią, czym się zajmują i co oferują.

Odpowiadaj na pytania i potrzeby

To rozwiązanie po części powiązane jest z punktem pierwszym. Użytkownik, który trafi na Twoją stronę poszukuje konkretnych informacji i odpowiedzi na swoje potrzeby bądź problemy. Teksty na Twojej stronie powinny dawać użytkownikowi to, czego oczekuje. Pamiętaj, że on od razu wyczuje czy treść jest unikalna i wartościowa merytorycznie, czy może została stworzona pod wyszukiwarkę i jej jedyną plusem jest duże wysycenie słowami kluczowymi (co finalnie nigdy nie wpływa dobrze na pozycję optymalizowanej strony).
Poza pracą nad samym tekstem, powinnaś również eksperymentować z różnymi formami przekazu. Być może dane zagadnienie da się przedstawić w ciekawszej formie niż tekst – na przykład za pomocą infografiki lub krótkiego materiału video?
Serwując dobre, treściwe i „mięsne” opisy, Twoja strona internetowa zostanie doceniona nie tylko przez roboty Googla, a także przez Klientów. Może się to przełożyć na wzrost ruchu organicznego, a co za tym idzie – sprzedaży.

Dopasuj stronę do wyszukiwarki

  • Roboty wyszukiwarki to lubią. Dzięki Twoim optymalizacjom poszczególnych elementów na stronie, będą wiedziały dokładnie czego ona dotyczy, co jest jej istotą i jakie zawiera elementy. Wszystko należy dokładnie opisać w postaci:
  • Meta znaczników – Informacje te wyświetlają się w wyszukiwarkach po wpisaniu danej frazy kluczowej. Pamiętaj, aby wykorzystać ją w meta opisach w sposób naturalny, stosując odmiany. O meta title i meta description pisaliśmy w artykule https://fabrykamarketingu.pl/jak-poprawic-pozycje-strony-w-google/.
  • Opisów alternatywnych grafik – jeżeli na Twojej stronie jest dużo tekstów, powinieneś je urozmaicić. Wykorzystuj takie elementy jak: obrazy, zdjęcia, infografiki czy nawet wideo. Na chwilę obecną, żadne wizualne formy przekazu nie zostaną odczytane przez wyszukiwarkę jeżeli nie zostaną opisane – dodatkowo w opisie możesz umieścić słowa kluczowe. Jeżeli korzystasz z wordpressa to pilnowanie tzw. „altów” ułatwi Ci wtyczka Yoast.
  • Konfiguracja adresów URL – patrz punkt wyżej – i tu przyda się wtyczka Yoast. Dzięki niej adresy URL nowej strony lub artykułu generowane będą automatycznie, na podstawie nagłówka H1. Jeżeli jednak musisz konfigurować adres URL ręcznie, nie używaj w nim polskich znaków, ani znaków specjalnych. Powinien być tak zredagowany, żeby z łatwością można go było komuś przedyktować.
  • Linkowanie wewnętrzne – pisząc artykuły blogowe lub opisy produktów, jeżeli kontekst na to pozwala – umieszczaj linki wewnętrzne do innych swoich podstron. Ułatwi to poruszanie się robotom Google po Twojej stronie, a więc przyspieszy jej indeksowanie i zdobywanie pozycji.

Bądź obecny w internecie

Brzmi zbyt ogólnikowo? Tak ma brzmieć. Powinnaś być obecna wszędzie tam, gdzie możesz znaleźć potencjalnego Klienta. Staraj się pozyskiwać odnośniki zewnętrzne na podobnych stronach, o podobnej tematyce do Twojej i udzielaj się w mediach społecznościowych.
Co to oznacza? Jeśli na blogu zamieściłaś poradnik mówiący o tym, na co należy zwrócić uwagę przy wyborze konkretnego produktu, to niezwłocznie podziel się nim na Facebooku, LinkedInie czy Twitterze. Nigdy nie masz stu procentowej pewności, na którym z portali najbardziej aktywny jest Twój odbiorca i w którym z wymienionych mediów trafi na Twój artykuł.
Wiadomo, że jeżeli tekst będzie dobry, możesz spodziewać się, że ktoś go udostępni na forach tematycznych albo innych blogach. Pamiętaj, że przy okazji publikacji zewnętrznych, zawsze powinnaś poprosić o linka prowadzącego do Twojej strony internetowej, tak samo w przypadku cytowania Twoich tekstów.

Zadbaj o szybkość ładowania strony

Tutaj możesz mieć trochę więcej pracy, ale gwarantujemy, że to się opłaca, szczególnie mając na uwadze komfort użytkowników korzystających z Twojej strony www. Do sprawdzenia obecnej kondycji strony możesz wykorzystać narzędzie Page Speed Insight.  Jest ono banalne w obsłudze, a Twoim zadaniem jest jedynie wprowadzenie adresu interesującej Cię witryny.
Page Speed Insight
Otrzymasz ocenę strony w skali od 0 do 100 , a także informację co należy poprawić, żeby wynik był lepszy. Uwaga narzędzia skupia się na ogólnej prędkości ładowania strony, a także wskazuje jakie elementy wymagają technicznej optymalizacji i wskazówki jak ją przeprowadzić. Jeśli nie będziesz w stanie sam sobie poradzić, zawsze możemy zwrócić się z prośbą o pomoc do osoby, która tworzyła nam witrynę lub do web dewelopera.
Nie bez powodu ten punkt jest ostatni. O ile nie jesteś programistą przysporzy Ci najwięcej kłopotów, ciężko będzie Ci sprecyzować swoje oczekiwania i sformułować konkretne zlecenie. Dodatkowo wpływ prędkości ładowania strony na jej pozycję nie jest pewny. Ma za to znaczenie z poziomu User Experience, dlatego dbając o komfort użytkowników Twojej strony www, powinnaś i na ten aspekt zwrócić uwagę.
Stosując się do powyższych rad prędzej czy później osiągniesz wyższe pozycje. Powinieneś jednak pamiętać o zupełnie innych, 3 złotych zasadach działań SEO: rób to cierpliwie, systematycznie i konsekwentnie. Pierwsze zmiany powinny być widoczne dość szybko (pojawienie się zoptymalizowanych meta opisów w wyszukiwarce Google to kwestia maksymalnie kilku dni), jednak na efekty w postaci strony www na topowych pozycjach trzeba będzie poczekać nieco dłużej.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Jak budować lojalność klienta? – sprawdź nasze sposoby

    Na dzisiejszym nadmiernie nasyconym rynku miliardy rozmaitych marek nieustannie konkurują o uwagę konsumentów. Klienci od świtu do zmierzchu...

    Oto 5 powodów, dlaczego reklama w wyszukiwarce jest niezbędna dla Twojej firmy

    Digital marketing stale ewoluuje. Zmieniają się trendy i udział poszczególnych kanałów w generowaniu konwersji oraz zysków. Jednak...

    Etyka w marketingu: jakie praktyki są akceptowalne, a które mogą zaszkodzić wizerunkowi marki?

    Czy w dzisiejszych czasach marketing jest etyczny? Wiele osób ma duże wątpliwości – czarny PR, nieuczciwe praktyki rynkowe czy brak...

    Co to jest Consent Mode 2.0 i dlaczego należy je wdrożyć?

    Rewolucja w sieci – te słowa najlepiej określają ustawę o rynkach cyfrowych (DMA) i akt o usługach cyfrowych (DSA). Mają...