Słownik pojęć
Above the line
Czym są działania Above the Line ? Above the Line (w skrócie ATL) to wszelkie działania, które mają na celu dotarcie do klienta masowego, bez określania konkretnego...
Agencja reklamowa
Czym jest agencja reklamowa? Agencja reklamowa (z ang. Advertising agency) zajmuje się opracowywaniem profesjonalnych strategii marketingowych dla firm, producentów oraz dystrybutorów produktów....
Brand hero
Kim jest brand hero? Bohater marki to spersonifikowana postać ułatwiająca nawiązanie więzi między klientem a daną firmą. Jego wizerunek, charakteryzacja lub oryginalny atrybut nawiązuje do profesji...
Branding
Czym jest branding? Branding to jedna z technik marketingowych umożliwiająca efektywną sprzedaż produktów i wzrost zainteresowania świadczonymi przez daną firmę usługami. Zasadniczym...
BTL
Czym jest BTL (Below the Line)? Metoda below the line wykorzystuje wszelkie formy reklamy wspierające sprzedaż danego produktu. Jej odbiorcą jest konsument o określonych zainteresowaniach, a nie anonimowy...
Call to Action
Czym jest Call to Action? CTA to odnośnik, po którego kliknięciu internauta zostaje przekierowany na landing page lub stronę produktu. Call to Action ma nakłonić użytkownika do działania...
Chatbot
Czym jest Chatbot? Chatbot to urządzenie oparte na sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym i mechanizmach przetwarzania języka naturalnego. Istnieją różne rodzaje chatbotów, a ich...
Co to Black hat SEO?
Co to Black hat SEO? Black hat SEO to działania podejmowane podczas pozycjonowania strony www, które są niezgodne z zasadami wytyczonymi przez Google. Choć na krótką...
Content marketing
Czym jest Content marketing? Marketing treści to jedna ze strategii promocyjnych, której zasadniczym celem jest dystrybucja atrakcyjnego przekazu za pomocą dostępnych kanałów komunikacyjnych....
Crowdfunding
Czym jest Crowdfunding? Crowdfunding może przybierać różnorodne formy – przypominające darowizny, pożyczki oraz publiczne sprzedaże akcji spółek. Twórcy danego projektu mogą skorzystać ze specjalnych...
CTR
Czym jest wskaźnik CTR (Click through rate)? Click through rate, czyli współczynnik klikalności, to pojęcie często używane przez specjalistów marketingu internetowego skrótem CTR. Współczynnik...
Duplicate content
Czym jest duplicate content? Powielanie treści udostępnianych na witrynach internetowych to zjawisko będące formą kradzieży w sieci. Często wynika ono również z nieuwagi właściciela...
E-mail marketing
Czym jest E-mail marketing? Marketing wykorzystujący pocztę elektroniczną jako kanał komunikacyjny to bezpośrednia forma reklamy, której zasadniczym celem jest budowanie więzi lojalnościowej...
Event marketing
Co to event marketing? To rodzaj działań marketingowych, które polegają na organizacji różnego typu wydarzeń promujących określoną markę. Zwykle jest to narzędzie wspomagające...
Facebook Ads
Czym są Facebook ADS? Reklamy w tej popularnej witrynie społecznościowej pojawią się zazwyczaj w tzw. News Feedzie, a ich treść dostosowana jest do upodobań i zainteresowań...
Google ADS
Czym jest Google ADS? Ten system reklamowy amerykańskiej firmy został uruchomiony w październiku 2000 roku pod nazwą Google AdWords. Do dziś generuje on ogromne zyski za pomocą wyświetlania...
Grupa docelowa
Czym jest grupa docelowa? Targetowanie reklamy wymaga określenia grona konsumentów będących jej bezpośrednimi odbiorcami. Grupa docelowa powinna spełniać odpowiednie kryteria społeczno-demograficzne,...
Hashtag
Czym jest hashtag i jakie wyróżniamy? Powszechnie stosowane w popularnych mediach społecznościowych wyrażenie poprzedzone znacznikiem umożliwia porządkowanie komunikatów i wiadomości. Początkowo...
Influencer marketing
Rozwój internetu przyczynił się do zlikwidowania wielu barier w kontaktach międzyludzkich. Obecnie nawet mieszkańcy dwóch odległych zakątków świata mogą komunikować się miedzy sobą. Influrencer...
Kampania reklamowa
Czym jest kampania reklamowa? Działania marketingowe zazwyczaj wykorzystują różnorodne kanały komunikacyjne i strategie promocyjne w celu zwiększenia zainteresowania konkretnym produktem lub określoną...
Konwersja
Co to konwersja? Nakłonienie konsumenta do wykonania określonych zadań, pożądanych przez właściciela strony, określa się mianem przekształcenia, czyli konwersji. Konwersja może...
KPI
Co to KPI? Kluczowy wskaźnik efektywności analizuje skuteczność przeprowadzanych działań i założeń w wielu dziedzinach, w tym również marketingu. Podstawą obliczeń jest określenie...
Lead generation
Co to jest lead generation? Zasadniczym celem pozyskiwania leadów jest konwersja zainteresowania konsumentów na konkretne usługi lub produkty. Wykorzystuje się do tego rozmowy telefoniczne,...
Lejek sprzedażowy
Czym jest lejek sprzedażowy? Lejek sprzedażowy obrazuje poczynania konsumenckie od momentu zainteresowania danym produktem, aż po finalną realizację zakupu. Proces ten ilustruje również etapy...
Long tail
Co to jest Long Tail? Powszechnie stosowaną koncepcję „długiego ogona” zaproponował w 2004 roku Chris Anderson jako nowoczesny model biznesowy i ekonomiczny. Koncepcja long...
Marketing internetowy
Czym jest marketing internetowy? Reklama online wykorzystuje medium internetowe jako kanał komunikacyjny między podmiotem oferującym daną usługę a potencjalnym gronem klientów. Marketing internetowy...
Marketing mobilny
Czym jest marketing mobilny? Marketing mobilny wykorzystuje wszelkie formy komunikacji bezprzewodowej w działaniach promocyjnych. W związku z ogromną popularnością urządzeń z systemem...
Marketing szeptany
Czym jest marketing szeptany? Zasadniczym celem marketingu szeptanego jest stworzenie przekazu, który umożliwiłby dotarcie do konkretnego odbiorcy. Zazwyczaj generowany komunikat przypomina...
Mikrotargetowanie
Co to mikrotargetowanie? Szczegółowa analiza zachowań konsumenckich pozwala dobrać odpowiednią treść, która zwiększyłaby popyt na dany produkt. Generowany przekaz reklamowy...
Pozycjonowanie
Zwiększenie popularności konkretnej domeny w internecie oraz umocnienie jej pozycji w wyszukiwarce jest możliwe dzięki dokładnej analizie konkurencyjnych działań marketingowych...
PR
PR – czym jest public relations? Public relations ( PR ) to proces polegający na kreacji stosunków publicznych pomiędzy aktywnym podmiotem a otoczeniem. Zasadniczym celem...
Product placement
Co to product placement? Product placement to jedno z narzędzi marketingowych, wykorzystywanych w promocji danego produktu lub konkretnej usługi. Pomimo że mechanizm nie opiera...
Programmatic buying
Co to programmatic buying? Współcześni reklamodawcy muszą dostosować swój przekaz do indywidualnych potrzeb konkretnej grupy docelowej. Automatyzacja tego procesu możliwa jest dzięki...
Reklama display
Czym jest reklama display? Reklama display ma graficzną formę, a do jej rozpowszechniania stosuje się zazwyczaj specjalne banery. Kampanie z wykorzystaniem tego typu nośnika związane...
Reklama na YouTube
Reklama na YouTube Globalny zasięg i liczne grono użytkowników korzystających z serwisu, którego działanie opiera się na technologii HTML5 i FLV, sprawiły, że reklama...
Remarketing
Czym jest Remarketing? Kampanie prowadzone w ramach Google Ads mają na celu generowanie atrakcyjnego komunikatu i efektywne pozyskiwanie klientów. W ramach strategii wykorzystuje...
Ruch organiczny
Ruch organiczny – czym jest? Ruch organiczny to kumulacja użytkowników internetowych, którzy trafili na daną domenę w wyniku przekierowania z darmowych linków wyświetlonych...
RWD
Czym jest RWD? Responsive Web Design umożliwia tworzenie uniwersalnych formatów witryn internetowych, tak by ich wygląd i odbiór nie zostały zaburzone przy konwersji urządzenia...
Słowa kluczowe
Czym są słowa kluczowe? Słowa kluczowe to frazy, które stanowią podstawę pozycjonowania oraz źródło informacji na temat haseł wyszukiwanych przez internautów. Przy wprowadzaniu...
Social media
Co to Social media? Media społecznościowe to popularne platformy służące interakcji między ich użytkownikami. Mają formę portali internetowych, blogów oraz witryn umożliwiających...
Social Media Marketing
Czym jest Social Media Marketing Social Media Marketing wykorzystuje aktywność ich użytkowników oraz zainteresowanie klientów konkretnym produktem lub usługą. Głównym celem działań promocyjnych...
Strategia marki
Strategia marki – definicja Strategią marki określa się zestaw działań, które mają prowadzić do konkretnego celu i które będą realizowane w dłuższej perspektywie czasu. Zadania...
Strategie marketingowe
Czym są strategie marketingowe? Efektywna sprzedaż produktu wymaga aby strategie marketingowe, wśród których warto wskazać przekaz marketingowy oraz informacje na temat grupy...
Targetowanie – co to takiego?
Targetowanie – co to takiego? Targetowanie to proces, który polega na selekcjonowaniu odbiorców przekazów reklamowych w taki sposób, aby trafiły on do faktycznie...
UX
Co to UX? UX – czyli User Experience – to wszystkie wrażenia, które odczuwa użytkownik podczas korzystania z danego produktu. Są to odczucia zarówno pozytywne, jak...
Viral
Czym jest Viral? Viral, inaczej viral marketing lub marketing wirusowy, to działania marketingowe, które polegają na tworzeniu takiej sytuacji, aby odbiorcy reklamy zaczęli przekazywać ją innym...
Webinar
Co to Webinar? Współczesny rozwój technologii umożliwia nawiązanie kontaktu z osobami, niezależnie od miejsca, w którym obecnie się znajdują. Webinar stwarza szansę...
Webwriting
Czym jest webwriting? Copywriting polega na tworzeniu treści promocyjnych, umieszczanych na blogach, forach internetowych itd. Każdy tekst powinien być zwięzły, prosty i przejrzysty,...